PSV Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Har hatt noen artige erfaringer nå når jeg skulle handle hvitevarer til kjøkkenet mitt (alt nytt, fra scratch). Kan vel først si at å kjøpe hos kjøkkenleverandør lønner seg overhodet ikke. Tilbud fra kjøkkenleverandøren lød på kr. 55.000, de samme varene endte jeg opp med å kjøpe til rundt 32.000 (platetopp, kjøleskap, mikrobølgeovn, stekeovn og oppvaskmaskin, alt integrert). Begge disse butikkene er omtrent 30 minutters kjøring fra der jeg bor, så det går med en time for hvert besøk til de (de to er ganske nære hverandre). Erfaringer Expert: 13.10: Jeg drar inn for å kjøpe platetopp. Får vite at den er på lager, men prisen er litt dyrere enn DMen jeg har med meg fra Elkjøp. De matcher prisen uten problemer. I ettertid viser det seg at -20% kampanjen til Elkjøp ikke gjaldt annonserte produkter, så her sparte jeg meg nesten 2.000,- 19.10: Jeg bestiller oppvaskmaskin på nett, det tar tre arbeidsdager så har den ankommet lager der hvor jeg handler. Denne leverer de ut med et smil og sier at de håper å se meg igjen. Erfaringer Elkjøp: 16.10: Jeg drar inn for å bestille kjøleskap, mikrobølgeovn og stekeovn, da disse er billigere hos Elkjøp/ikke føres av Expert. Jeg får beskjed om at iallefall mikrobølgeovn tar litt tid før den kommer til lager, men jeg går derifra med en forventet leveringsdato på 13.11, noe som er helt greit. Jeg er på dette tidspunktet ikke spesielt stresset med å få varene. 29.10: Jeg får overraskende en melding fra Elkjøp om at "alle varer er ankommet". Dette passet meg dårlig, så jeg forholdt meg til opprinnelig leveringsdato. 15.11: Jeg besøker Elkjøp butikken for å hente varene mine. Da får jeg utlevert kjøleskapet og stekeovnen, men mikrobølgeovnen hadde aldri ankommet, og var forsinket. Så jeg fikk ny dato: 20.11. Ok tenker jeg, det er vel greit. Den går inni personbilen så det er null stress, jeg får bare vente en uke til. 21.11: Jeg besøker butikken igjen. De har på nytt ikke varen, og ny forventet leveringsdato er satt til 25.11. Her begynner jeg å bli litt irritert. 26.11: Jeg besøker nok en gang butikken. Nå er forventet leveringsdato flyttet til 05.12 (!). Da kunne vedkommende i skranken "absolutt garantere" at den var inne. 06.12: Jeg besøker butikken for siste gang. Da sier han at det er en som er "reservert" og at han ikke kan utlevere den, da den står på noen andre som hadde reservert den noen dager i forkant. Og da lurer jeg på hva i helvete de styrer med. Og det kom ikke så mye som en beklagelse, for ikke å snakke om mikrobølgeovnen. Og jeg fikk ny dato 10.12. Da gikk jeg rett inn og hevet kjøpet. 06.12: Jeg bestiller samme mikrobølgeovn fra Whiteaway.no til ca. samme pris. 09.12: Den blir utlevert til meg på jobb, kostnadsfritt. Mitt spørsmål er da: Er ikke Elkjøp klar over at dette koster meg både tid og penger? For meg er det en halvtime hver vei til butikken. Ringer jeg kundeservicen koster det også meg penger, så det er uaktuelt. Kun prøvd dette en gang og da tok det 10 minutter (og nesten 50kr) å få svar på et enkelt spørsmål. Har møtt en ny medarbeider på utleveringen hver gang, hvor mange er der egentlig? Forøvrig artige forskjeller på meldingene som blir sendt fra Expert og Elkjøp: Elkjøp: "hei, da er alle varer klar for henting, fint om disse kan hentes snarest da vi trenger lagerplass. Mvh elkjøp xxx" Expert: "Kjære kunde. Nå er din ordre xxxxxxxx klar for henting i vår butikk Expert xxx. Glem ikke å ta med legitimasjon. Mvh Expert". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå