Gå til innhold

Forsikring i millitæret, hva kan jeg forvente?

Papirstopp

Anbefalte innlegg

God dag,

Jeg har kommet utenfor en liten ulykke med en medsoldats utsyr type data, der jeg foråsaket uhellet. Jeg regner med at ved en slik ulykke enten på reise eller i hjemmet hadde blitt dekket av innbo eller reiseforsikring under ansvarsdelen på forsikringen vist jeg ikke tar helt feil?

Er ganske sikker på at foreldrene mine har alle forsikringene i IF og jeg er ivertfall dekket av reiseforsikringen. Jeg skal sjekke opp om dette når jeg får tid. Men hvilke forsikringer kan jeg bruke når uhell som dette oppstår i garnison altså ikke på min bostedsadresse men i en millitær leir? Har dere noen gode råd og tips i forhold til saker som dette? Er en lei hendelse og egentlig bare en sak jeg vil ha ut av verden, men kjipt vist jeg må ut med store summer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det korrekte her blir vel å ta den på pc-eiers forsikring, tror jeg. Muligens innbo eller reise, begge kan en ha gjennom foreldre hvis man er under en viss alder eller har registrert bostedsadresse hjemme.

Jeg tviler litt på at den skulle gå på reiseforsikring, med mindre den tilfeldigvis ble skadet mellom "jobb" og "tilholdssted" (brakka)? Det beste tror jeg er å sjekke om han har innboforsiking, og hvilke steder denne gjelder.

Husk at utbetalt sum = kjøpesum - egenandel - verditap (på bærbar ca 20% pr år). Det var ihvertfall slik da jeg fikk ødelagt pc'en av en unge på flyplassen for noen år siden.

Du får sette deg ned og lese forsikringsvilkår og se hva som dekkes.

Edit: Kan det hende forsvaret har en forsikring for sånt?

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...