genesis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 jeg prøver å finne uthvilken disk som per.idag er mest støysvak, har sett på: Seagate 160GB Barracuda 7200.7 Harddisk - 7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, U-ATA100 og Samsung IDE ATA133 160GB 7200RPM 8MB SpinPoint P80 8,9ms 8 MB , men finner ikke ut hvilke av disse som faktisk ER mest støysvak, noen som kan hjelpe meg her? eventuellt en annen disk..... (trenger ikke usaklige svar som: kan ikke klage på min disk, velg den) takker Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Segate er kjent for å lage støysvake disker. Har hatt en selv, og var meget fornøyd. Har nå en litt raskere sata-disk, maxtor og den bråker endel mer. NJaal Lenke til kommentar
esk Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Seagate har vært kjent for å lage støysvake hardisker og jeg kan vel egentlig anbefale den, men min erfaring er at man får mye bedre utbytte av vibrasjonsdempende drevrammer som novibes (mener det var det den het), eller liknende produkter. Zalman produserer en som er veldig fin og så kjøler ned disken. Når det gjelder samsungen har jeg hørt at de skal være ganske støysvake, men jeg kan ikke gå god for det. Lenke til kommentar
kyan Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har testa samsungen, den er meget bra Er visst bra garanti på den å.. Da jeg satt den i maskinen glemte jeg å sette i strømkabelen, og trodde først at jeg hadde fått helt lydløse disker MEN da jeg satt i strømkablene og startet opp, var det ingen forskjell! de VAR lydløse!! må ha øret heeelt intill for å høre en svak susing på idle, mens WD-disker hører man ut til naborommet Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Enig med Kyan. Jeg har selv to Samsung 160GB disker, og det er vanskelig å høre dem. Selv om jeg skrudde av alt av vifter (-cpu), var det vanskelig å høre de. Anbefales Jeg sjekket en del tester her og der (husker ikke url'ene nå), da jeg skulle kjøpe, og jeg fant ut at Samsung var litt stillere, og raskere enn både Maxtor og Seagate's nåværende disker. Var en litt eldre Seagate som var litt stillere, men den manglet en del fart. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 takker for alle svar, fint å få respons denne ga meg alt jeg trenger for å ta stand: Jeg sjekket en del tester her og der (husker ikke url'ene nå), da jeg skulle kjøpe, og jeg fant ut at Samsung var litt stillere, og raskere enn både Maxtor og Seagate's nåværende disker. dersom jeg får penger (par mnd) går jeg gjerne for en slik samsung, med drevramme.... det hadde vært oppradering fra hva jeg sitter på det.... Lenke til kommentar
toreide Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har selv en Samsung 160 gb. Veldig lite støy. Kjøpte den etter å ha lest test i PC Pro. Støyen var testet til 2,7 bels idle 2,9 bels seeking Seagate Barracuda 7200.7 2,5 bels idle 3,4 bels seeking Den bråker altså vesentlig mer enn Samsungen som var testens mest stillegående disk totalt sett. Samsung vant også testen! Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Info om dB, avstanden mellom mikrofon og HDD er avgjørende. på http://www.storagereview.com/articles/2003...3160023A_6.html bruker de 18 mm avstand som standard når de måler støy. Den som bråker minst (og det er heller det motsatte av bråk) er på 37,8 dB. Derfor har jeg ikke noen tro på at disker "bråker" i størrelsesorden 4 db. heller opp mot 40 som er veldig stille. Har en Barracuda 7200.7 som er så stille at jeg ikke hører den når pc står på gulvet og jeg sitter forran skjermen. (PC'n min er modda med papst vifter på 16dB som går på halv speed). Så hva som er den stilleste disken er ikke lett å si, men Idle noise er for meg det viktigste siden jeg ikke vil høre PC'n når jeg sitter i sofaen med en god bok... Lenke til kommentar
toreide Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det er ikke referert til decibel, men bels. Uansett gir det en pekepinn på forholdsmessig støy mellom de ulike hd'ene. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Selv er jeg svært pirkete når det kommer til harddisk-støy, og har hatt god erfaring med Seagate, Samsung og Maxtor, både 5400 og 7200rpm-versjoner. WD kan ha så god ytelse de bare vil, jeg unngår dem som pesten etter å ha hatt to HD'er som hvinte konstant. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hva med IBM/Hitachi? De har jo kommet med en ny serie som ser veldig bra ut. De lover lite støy, liten varmeutvikling og høy ytelse. Noen som har en disk i denne serien? Jeg har i allefall lagt merke til at PS Data selger disse. Her er 160 GB modellen med 8 mb cache. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Info om dB, avstanden mellom mikrofon og HDD er avgjørende. på http://www.storagereview.com/articles/2003...3160023A_6.html bruker de 18 mm avstand som standard når de måler støy. Den som bråker minst (og det er heller det motsatte av bråk) er på 37,8 dB. Derfor har jeg ikke noen tro på at disker "bråker" i størrelsesorden 4 db. heller opp mot 40 som er veldig stille. Har en Barracuda 7200.7 som er så stille at jeg ikke hører den når pc står på gulvet og jeg sitter forran skjermen. (PC'n min er modda med papst vifter på 16dB som går på halv speed). Så hva som er den stilleste disken er ikke lett å si, men Idle noise er for meg det viktigste siden jeg ikke vil høre PC'n når jeg sitter i sofaen med en god bok... 40 db er vel litt ekstremt, vftene i maskinen min gir eter fabrikkens specs ikke mer enn 29db på den verste... Hvis disken skule gi så mye lyd så ville jeg nok ha hørt det i viftestøyen som er veldig høy synes nå jeg... (bruker WD disk, og vga vifte fra TT) Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg ville tatt seagaten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå