Gå til innhold

Bli dykker i Nordsjøen

Anbefalte innlegg

Jo, det var det som var planen, men jeg er ikke en person som klarer å holde på med mattematik hele dagen.

Derfor lurer jeg på om det er noen andre muligheter for å bli ROV pilot?

Det er sant at utdannelsen er relativt mattematikk-tung, men i arbeidslivet er det helt mulig å jobbe mer teknisk orientert. Om matte virkelig er noe du misliker, er det kanskje ikke helt de store, men etter hvert, syntes de fleste at matte er helt greit, fordi man ser at det er nyttig. Anvendt mattematikk er noe helt annet enn å løse likninger med to ukjente, bare for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på havets bunn (der hvor en dykker jobber) er minimal. Kun geografiske forskjeller, samt mulige forskjeller på utstyr som er montert (alder) og dybden på vannet..

Og man har ikke forskjellige betalinger på forskjellige felter i Nordsjøen om det er det du tror. Lønna di får du fra firmaet som du jobber for, ikke fra feltet.

Dette stemmer ikke.

Hvilken kompetanse en dykker har er ganske relevant i forhold til jobben han gjør, det er ikke bare å senke en mann ned på bunnen for å se på den, det er gjerne en grunn til at man er der i førsteomgang.

Vil du drive med inspeksjon? Konstruksjon? Reperasjon? Bunnrydning?

Det finnes vanvittig mange segmenter under vann, og en dykker er ikke bare en dykker.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt dykkeroperasjoner i nordsjøen (Skandi Arctic har vel en del dykkere), men jeg hadde ikke satset på det som karriere

Jeg tviler sterkt på at du får noe sponset ROV utdanning via militæret, i all den tid de ikke bruker ROV. noen av båtene har AUV,

Da hadde jeg nok helst gått for ROV pilot

Det stemmer ikke. KNM Tyr er utrustet med Scorpion 21, som er en work class Rov.

Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig å jobb som ROV pilot uten mist en utdannelse fra Teknisk fagskole eller høyere.

Jeg kjenner 3 stk som jobber som eller har jobbet som ROV pilot og de har alle utdannelse innen elektronikk eller hydraulikk/pneumatikk.

Mye av jobben består i vedlikehold og service på ROVen, de ansetter ikke en person kun for å rote med joystikken.

Så skal du få en jobb i et ROV firma uten utdannelse må du nok kjenne sjefen godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...