Gå til innhold

Rov- pilot?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemelding. Vet du noen om dykking? Har lest masse om dette og har lest at de tjener ganske bra + at det er ganske etterspurt. Vet du noe om dette? :)

Faren min var yrkesdykker i mange år. Ikke noe å anbefale. Farlig yrke også.

 

Utdanningsvei for yrker finner du på utdanning.no

Lenke til kommentar

 

Dette er den enkleste veien for ROV-piloter. Hvilket grunnkurs du har er ganske likverdig så lenge du har utdanner deg innenfor automasjon.

 

Mulig jeg forstår deg feil og at andre også kommer til å gjøre det, så jeg retter opp litt. Første år på vidergående(Grunnkurs? som nå er Vg1) er ikke "likverdig" da det kun er TIP og Elenergi(elektro) som kan få deg inn på Automasjon.

 

Etter min mening er det helt klart best å ta elektro først da man henger "etter" en del i starten om man kommer direkte fra TIP. Har selv tatt både elektro og mekansik(som var TIP i "gammle" dar) og har sett mange som kommer direkte fra TIP slite på automasjon pga manglende kunnskaper i elektro/automasjon.

Lenke til kommentar

 

Mulig jeg forstår deg feil og at andre også kommer til å gjøre det, så jeg retter opp litt. Første år på vidergående(Grunnkurs? som nå er Vg1) er ikke "likverdig" da det kun er TIP og Elenergi(elektro) som kan få deg inn på Automasjon.

 

Etter min mening er det helt klart best å ta elektro først da man henger "etter" en del i starten om man kommer direkte fra TIP. Har selv tatt både elektro og mekansik(som var TIP i "gammle" dar) og har sett mange som kommer direkte fra TIP slite på automasjon pga manglende kunnskaper i elektro/automasjon.

 

Burde presisert det litt bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Kan man bli ROV-pilot med høyere utdanning også?

 

En bekjent av meg er ingeniør innen undervannsteknologi og jobber som ROV-pilot, men han har også fagbrev + teknisk fagskole først.

Lenke til kommentar

Kan man bli ROV-pilot med høyere utdanning også?

 

En bekjent av meg er ingeniør innen undervannsteknologi og jobber som ROV-pilot, men han har også fagbrev + teknisk fagskole først.

 

Klart man kan, så lenge en får jobben.

 

Men jeg vil si det er "bortkastet" både ift hvilken kunnskap man besitter da, og om det er ROV pilot man ønsker å ta er det bedre å ta fagene man mangler fra vidergående for så å gå i lære enn å gå noe helt annet å satse på at man kanskje får jobb.

 

Klart så ønsker de noen med praktisk utdanning og ikke teoretisk, det er jo ikke bare joystickfun de holder på med heller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...