harald_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvordan syns vinkel er det på deres LCD? Hvis jeg skal se hva som står på mitt må jeg se litt ovenfra og fra siden. Jeg har full kontrast. Noen som har noen tips? Jeg har kjøpt mitt på hammar.no (blått bakgrunnslys 4x20 tegn) Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Thipper jeg har det samme diplayet som deg... (handla hos hammar.no) jeg har ca 45grader synsvingel fra senter (90 grader til sammen)... synes det er veldig bra til å være LCD... er ikke nødvendigvis best med full kontrast (jeg synes det blir helt jævli)... sett på et potmeter på både kontrasten og bakgrunnsbelysninga... juster litt på dem så vil du finne en fin instilling... Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hvis du lurer på hvor stort potmeter du trenger så brukte en kompis et potmeter på 10kOhm. Justerte da til han fant en passende kontrast og målte dette med ohm-meter. Det viste 3,3kOhm. Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 dette kan variere kraftig da.. kommer alt an på hvor du vanligvis ser displayet fra... hvis du aldri ser displayet "nedenifra" så er det ikke noe vits i å "sløse bort" synsvinkel på dette... da kan man heller justere slik at det er best kontrast ovenifra... hvis du skjønner hva jeg mener... bruk 10kohm pot til kontrast og 100 ohm til lyset... husk at kontrastpotmeteret skal ha ett bein til jord og et bein til pluss.... "utgangen" kobler du på inngangen på disoplayet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå