Aspiranten Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Jeg har kjøpt et DRM infisert spill på GOG.com, den tidligere foretrukne spillbutikken min. Kom over Defcon på deres "DRM-Free holiday sale" og kjøpte dette. Men det er ikke et DRM-fritt spill. På grunn av dårlig CD-key så blir jeg nektet å spille det, og ved henvendelse til kundeservice så blir jeg bedt om å finne CD-key inne på "mine sider", copy paste den til spillet og så starte opp. Det betyr at spillet bruker DRM for å ringe hjem til "mor og far" i USA og sjekker CD-key før jeg får spille noe som helst. Altså - DRM. Utrolig frustrerende å se GOG.com kjøre sellout på oss :-( Lenke til kommentar
fenele Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) DRM er hovedsaklig for å hindre kopiering mens spillet har en "CDkey check" som sjekker at CDkeyen du skriver inn stemmer med deres genereringsalgoritme. Er ingen "ringe hjem til mor og far" opplegg. Du kan fint kopiere spillet videre da det ikke har DRM.Det med CDkey for multiplayer synes jeg er fair og man kan kanskje kalle det "DRM-light" men det er langt i fra like ille som SecuROM og alt tullet som hindret kopiering av spillfilene. Endret 15. desember 2013 av fenele 4 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Aspiranten, nå må du nok sette deg ned og tenke deg litt om. En cd-key er ikke DRM. Endret 30. desember 2013 av Dr. Mobius 6 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Hvis spillet er laget fra grunnen opp sånn at det krever en CD-nøkkel før du får starte det i det hele tatt (en ganske antikvarisk løsning som jeg selv aldri har vært borti på GoG), så kan ikke GoG gjøre så mye annet enn å sørge for at det genereres gyldige nøkler til alle som kjøper. Som de jo gjør. Og så vidt meg bekjent kan du fremdeles laste ned setupfilen og flytte den rundt og installere spillet på så mange PC-er du vil når du først får nøkkelen. 1 Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 15. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2013 http://www.gog.com/forum/defcon/problem_with_games_having_to_drm Jeg har ikke tid til å teste og sjekke alt personlig. Denne forumbrukeren benyttes derfor som kilde til at spillet ringer hjem over internett for å teste CD-keyen opp mot arkivet. My Conclusion: This game has DRM of some sort (authentication server called on every game-start). GOGs default CD-key fungerer ikke, og de aller fleste trådene på Defcon forumet til GOG.com handler om akkurat denne ikke-fungerende cd-keyen som blir installert med spillet. Dersom spillet ikke ringer hjem, burde ikke da GOGs default cd-key fungere? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Hmm, har ikke brukt GOG.com før så lurte på hvor jeg egentlig løser inn aktiviseringskoden jeg har fått tilsendt på mail? Edit: Egen downloader på siden der ja, bare jeg som er litt sløv Endret 21. mars 2014 av Thoto79 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Jeg har kjøpt et DRM infisert spill på GOG.com, den tidligere foretrukne spillbutikken min. Kom over Defcon på deres "DRM-Free holiday sale" og kjøpte dette. Men det er ikke et DRM-fritt spill. På grunn av dårlig CD-key så blir jeg nektet å spille det, og ved henvendelse til kundeservice så blir jeg bedt om å finne CD-key inne på "mine sider", copy paste den til spillet og så starte opp. Det betyr at spillet bruker DRM for å ringe hjem til "mor og far" i USA og sjekker CD-key før jeg får spille noe som helst. Altså - DRM. Utrolig frustrerende å se GOG.com kjøre sellout på oss :-( En CD-key blir brukt til å spille online, og da må du uansett "ringe hjem" til USA for å spille på en server, CD-key eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå