Gå til innhold

[Løst] mssql backupscript feiler på 2005

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende script for full backup av database:

BACKUP DATABASE [mydb] TO DISK = N'U:\data\sql\fullbak.bak' WITH NOFORMAT, NOINIT, NAME = N'dbBackup', SKIP, NOREWIND, NOUNLOAD, STATS = 10, CONTINUE_AFTER_ERROR;
GO

Og denne for differensiell backup:

BACKUP DATABASE [mydb] TO DISK = N'U:\data\sql\diffbak.bak' WITH DIFFERENTIAL , NOFORMAT, NOINIT, NAME = N'dbBackup', SKIP, NOREWIND, NOUNLOAD, STATS = 10, CONTINUE_AFTER_ERROR
GO

På mssql 2008 kjører de glimrende som scheduled task. Månedlig full backup og daglig differensiell.

På mssql 2005 kjører de også glimrende når jeg tester, men når diffbackupen faktisk skal kjøre feiler den med:

Msg 3035, Level 16, State 1, Server SQLSRV3, Line 1
Cannot perform a differential backup for database "mydb", because a current database backup does not exist. Perform a full database backup by reissuing BACKUP DATABASE, omitting the WITH DIFFERENTIAL option.
Msg 3013, Level 16, State 1, Server SQLSRV3, Line 1
BACKUP DATABASE is terminating abnormally.

Så viser det seg at hvis jeg tester scriptene manuelt med 12 timers mellomrom, så feiler også diffbackupen. Mens den funker om jeg kjører dem med bare en time mellom full og diff. Det ser altså ut som om den fulle backupen har fått en slags levetid som er veldig kort. Finnes det noen setting et eller annet sted som øke denne levetiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til problemet var at SQL Server VSS Writer "...may break the differential backup chain of a SQL Server database and may invalidate the differential backups when you perform a snapshot backup of the database"

Stoppe servicen (og sette til manuell oppstart) har løst problemet, men foreløpig usikkert om det har medført noen andre problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...