Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

tips og hjelp til hvordan

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis sto og venta på bussen en dag. Så kom det en jente fra klassen hans bort og spurte han om noen og siden jeg bor så langt borte fra skolen så må jeg bytte buss. Da vi skulle bytte buss så kom hun bort til oss og begynte og snakke med oss. Hun spurte meg noen spørsmål og jeg fant da ut at jeg har lyst til og bli bedre kjent med henne. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal få henne til og legge mer merke til meg siden jeg tror hun bare snakket med meg siden jeg stod ved sidna kompisen min som går i klassen hennes. Jeg ser henne hver dag på bussen siden jeg tar buss til skolen og det gjør hun også. Så da lurte jeg på om noen hadde noen forslag til hvordan jeg kan få henne til og legge mer merke til meg? tusen takk for alle svarene (ps jeg er 17 år og går på videregående hvis dere lurer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ser henne hver dag på bussen, kan du jo begynne å hilse når du ser henne på bussen/holdeplassen. Du kan for eksempel si hei, morn, hallais, god morgen eller halla. Velg det som føles naturlig for deg. Og hvis dere sitter i nærheten av hverandre på bussen og hun ikke er opptatt med noe annet, kan du si noe for å starte en samtale. Du kan for eksempel spørre om hun så Farmen i går, spørre hva hun synes om gymlæreren eller dra en spøk. Et eksempel på en spøk er Et nøytron gikk inn på en engelsk pub. Da det spurte hvor mye en øl koster, svarte bartenderen "For you? No charge." Det er selvfølgelig best om hun forstår spøken, så hvis hun ikke er så stødig i naturfag, kan du med fordel unngå akkurat den spøken. En annen ting er at du bør unngå negervitser, "dra meg i finger'n" og liknende, da du ikke kjenner henne så godt og hun kan oppfatte det negativt. Bortsett fra det, er det egentlig ikke så viktig hva du sier, for hvordan du åpner samtalen vil i de færreste tilfellene bestemme utfallet av den så lenge du følger opp svaret/reaksjonen.

Nå er det litt sent, så trinn to: hvordan føre en samtale får komme en annen gang.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Siden du ser henne hver dag på bussen, kan du jo begynne å hilse når du ser henne på bussen/holdeplassen. Du kan for eksempel si hei, morn, hallais, god morgen eller halla. Velg det som føles naturlig for deg. Og hvis dere sitter i nærheten av hverandre på bussen og hun ikke er opptatt med noe annet, kan du si noe for å starte en samtale. Du kan for eksempel spørre om hun så Farmen i går, spørre hva hun synes om gymlæreren eller dra en spøk. Et eksempel på en spøk er Et nøytron gikk inn på en engelsk pub. Da det spurte hvor mye en øl koster, svarte bartenderen "For you? No charge." Det er selvfølgelig best om hun forstår spøken, så hvis hun ikke er så stødig i naturfag, kan du med fordel unngå akkurat den spøken. En annen ting er at du bør unngå negervitser, "dra meg i finger'n" og liknende, da du ikke kjenner henne så godt og hun kan oppfatte det negativt. Bortsett fra det, er det egentlig ikke så viktig hva du sier, for hvordan du åpner samtalen vil i de færreste tilfellene bestemme utfallet av den så lenge du følger opp svaret/reaksjonen.

Nå er det litt sent, så trinn to: hvordan føre en samtale får komme en annen gang.

Spent på trinn 2 ;)
Lenke til kommentar

"skal du på festen til XX i helgen eller" -- Hvis JA: Kult, ser deg der

Hvis NEI: Okei

Uansett hva hun svarer så har du vist at du lurer på hva hun skal i helgen, noe som implisitt viser at du er interessert i henne. Uten at du har avslørt deg for mye.

Hvis hun liker deg og skal på festen så blir hun glad og gleder seg til å møte deg. Hvis hun svarer at hun ikke vet og liker deg kan du banne på at hun dukker opp.

Du kan også spørre om hun skal noe festlig i helga eller om hun skal på noe party eller noe slikt.

Anonymous poster hash: 9b906...771
Lenke til kommentar

"skal du på festen til XX i helgen eller" -- Hvis JA: Kult, ser deg der

Hvis NEI: Okei

Uansett hva hun svarer så har du vist at du lurer på hva hun skal i helgen, noe som implisitt viser at du er interessert i henne. Uten at du har avslørt deg for mye.

Hvis hun liker deg og skal på festen så blir hun glad og gleder seg til å møte deg. Hvis hun svarer at hun ikke vet og liker deg kan du banne på at hun dukker opp.

Du kan også spørre om hun skal noe festlig i helga eller om hun skal på noe party eller noe slikt.

Anonymous poster hash: 9b906...771

Hadde noen åpnet med å si noe slikt til meg (uavhengig av kjønn) når det er noen jeg ikke kjenner hadde autorespons gitt ett nei. Da blir det bare enda kleinere viss det faktisk viser seg at jeg skal dit.

Prat med ho som du prater med alle andre, disse damene er også mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Det viktigste er kroppspråket ditt. Klarer du å virke avslappet er det ikke så nødvendig å føre en samtale uten stopp. Det blir fort kleint dersom du er anspent og føler deg stressa. Det synes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...