NeEeO Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Hei, nå har det seg sånn at Google Wallet kontoen har vært sperret i 11 måneder. Jeg har rundt 15 betalte android apps tilkoblet til denne. På grunn av en "sjekk" måtte Google wallet verifisere om kontoen var min, og de vil at jeg skal sende både "Billing address verification" og "Government-issued identification". Jeg må velge en av tingene i hver av kategoriene. Jeg vet ikke om jeg tør å sende slikt på nettet til noen som ikke har noe med staten å gjøre. Jeg vet ikke om jeg har noe valg, for jeg har jo tross alt 15 apps liggende på denne kontoen, og den er sperret for andre kjøp. Hva skal jeg gjøre? Billing address verification * Bank statement Credit/debit card statement with the first 12 digits blacked out (Do not send an image of your credit card) Utility bill Government-issued identification * Driver's license Passport information page National identification card State-issued identification Permanent residence card A different form of government-issued identification Endret 16. desember 2013 av Dysfuncti Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Hvem sier at kontoen er sperret? Er det Google? Er den faktisk sperret? Kan du være 100% sikker på at det er Google som sender deg denne beskjeden? Er du 100% sikker på at det er Google du sender informasjonen tilbake til? Stoler du på Google? Om du svarer ja på disse spørsmålene så gjør du det de spør etter. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Kan høres litt sketchy ut. Det der burde du undersøke grundig. Er det ingen mulighet for å kontakte google direkte (eventuelt via telefon, email, e.l som står opplyst på google's sider) for bekreftelse? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Hvem sier at kontoen er sperret? Er det Google?Er den faktisk sperret? Kan du være 100% sikker på at det er Google som sender deg denne beskjeden? Er du 100% sikker på at det er Google du sender informasjonen tilbake til? Stoler du på Google? Om du svarer ja på disse spørsmålene så gjør du det de spør etter. Er nok 100% sikker ja fordi når jeg logger inn på Google wallet i nettleseren står det at brukeren er sperret, og den vil ikke åpnes før jeg har sendt ID Endret 16. desember 2013 av Dysfuncti Lenke til kommentar
Illus Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det er ikke noe problem å gjøre dette, men vær sikker på at det er reelle krav om id-sjekk. Har selv gjort alt fra å sende kontoutskrift til kopi av kredittkort til diverse utenlandske paranoide selskaper. Jeg tar opp scanningen i paint og streker over med svart tykk tusj på alt jeg ikke vil at de skal vite. La f.eks. kun de 4 siste siffer på kredittkortet være igjen og strek over sikkerhetskode, personnummer, signatur o.l. Vær også sikker på at bildefilen du sender er en "flat" fil uten layers og historikk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Er nok 100% sikker ja fordi når jeg logger inn på Google wallet i nettleseren står det at brukeren er sperret, og den vil ikke åpnes før jeg har sendt ID Det kan være hijacking. Jeg sier ikke dette fordi jeg tror det er det, men for at du skal trø varsomt når noen spør etter slike ting. Dobbelsjekk at domenet er riktig og se om den har Verisign serifikat, noe du kan få opp ved å klikke på hengelåsen rett til venstre for nett-adressen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Nothing to see here, move along. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg