Aiven Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) Om du ikke vil gå til politiet, så fortell det i alle fall til noen som kan ta ansvar. Endret 18. desember 2013 av Aiven Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Om du ikke vil gå til politiet, så fortell det i alle fall til noen som kan ta ansvar. Enig. Å gå til politiet for vennene dine kan være ganske heavy. Foreslår å si ifra til en lærer, foresatt, kontaktperson på skolen e.l. 1 Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Huff du har det sikkert ikke lett :/ Hadde jeg vært deg hadde jeg gitt en rolig beskje til foreldrene om hasje, men ikke nevnt kokainen, det blir nok bare en litt for stor skuffelse for foreldrene, da må de sannsynligvis på pisseprøve, og jeg tror kokainet vises på den uansett så da kan de få forklare det på sin egen måte til foreldrene Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Kokain forlater pisset ditt på 2 døgn så det kan være utrolig vanskelig å spore. Hasjen forlater etter 2-4 uker om du ikke røyker mye. Lenke til kommentar
medlem-306908 Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Vist du vet hvor de kjøper slike stoffer så er det bar å anmelde selgeren. Problem solved. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Vist du vet hvor de kjøper slike stoffer så er det bar å anmelde selgeren. Problem solved. Nå er det vel ikke akkurat vanskelig å få tak i dop om man har over skostørrelsen sin i IQ. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Du må først og fremst tenke på deg selv. Du kan antakelig ikke få vennene dine til å slutte på egenhånd, så du bør finne deg nye venner i et nytt miljø, slik at du selv ikke får unødvendige problemer. Den beste måten å hjelpe dem på, er å ta kontakt med noen andre, foreldre, barnevernet eller politiet. Du kan be om å få være anonym. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Nå er det vel ikke akkurat vanskelig å få tak i dop om man har over skostørrelsen sin i IQ. For mange brukere er dette ett krav som er ganske urimelig. Lenke til kommentar
Hviteper Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 (endret) Vet ikke om det har ordnet seg, men kan dele min erfaring. Har en kompis på 14, som har røykt en del hasj, han ble anmeldt og politiet tok det svært seriøst. Han måtte i mange samtaler med foreldre, politi og andre institusjoner. Vennene hans som ikke røyker hasj støttet ham gjennom det, og han har nå brutt kontakten med mange av de som hadde dårlig innflytelse på ham. Nå er han clean, og alt er bra Endret 3. juli 2014 av Hviteper Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Hei. jeg er en gutt på 15 år som har noen spørsmål angående rus. vennene mine bruker narkotiske stoff og det plager meg. flere i klassen min driver med dette. Hver gang jeg er på fest med venner så har de alltid noe narkotiske stoff med seg. Det er oftest kokain og hasj. jeg vet hvor de kjøper det. jeg prøver å få dem til og slutte med det men de hører ikke på meg. Det er jo helt ut av kontroll. jeg liker ikke dette. noe jeg kan gjøre for å få dem til og stoppe ? de ødelegger helsen sin og kan skape seg en stor avhengighet Vet jeg kommer til og bli hengt litt ut viss jeg faktisk bruker profilen min så Anon! Men mitt ærlige svar er at du velger dine egne venner, vi vokser fra en annen. Jeg har aldri ruset meg men det var for min del miljø bestemt og mitt eget valg. De som ruset seg ungikk jeg på sett og vis og ønsket ikke og være sammen med dem lengre. Husk det at mennesker sliper menneske. Finn venner som ikke driver med den slags heller og deler ditt syn. IKKE FALL INN FOR FRISTELSEN!!!!! Ser en del mener du burde andmelle det til politiet, jeg er uenig. Dems liv å du burde ikke ta valgene for dem. En som driver med rus slutter kun når de selv innser hva de holder på med. Paralell: En som spiser McMat hver dag blir feit og ødelegger kroppen sin, men det er ikke ulovelig. Han vil kun snu om på livet når han innser hva han holder på med. Men viss du trenger noen og snakke om så kan du bare svare så sender jeg en PM om hvordan jeg ungikk det problemet. Anonymous poster hash: acc15...bee 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Hei. jeg er en gutt på 15 år som har noen spørsmål angående rus. vennene mine bruker narkotiske stoff og det plager meg. flere i klassen min driver med dette. Hver gang jeg er på fest med venner så har de alltid noe narkotiske stoff med seg. Det er oftest kokain og hasj. jeg vet hvor de kjøper det. jeg prøver å få dem til og slutte med det men de hører ikke på meg. Det er jo helt ut av kontroll. jeg liker ikke dette. noe jeg kan gjøre for å få dem til og stoppe ? de ødelegger helsen sin og kan skape seg en stor avhengighet Vet jeg kommer til og bli hengt litt ut viss jeg faktisk bruker profilen min så Anon! Men mitt ærlige svar er at du velger dine egne venner, vi vokser fra en annen. Jeg har aldri ruset meg men det var for min del miljø bestemt og mitt eget valg. De som ruset seg ungikk jeg på sett og vis og ønsket ikke og være sammen med dem lengre. Husk det at mennesker sliper menneske. Finn venner som ikke driver med den slags heller og deler ditt syn. IKKE FALL INN FOR FRISTELSEN!!!!! Ser en del mener du burde andmelle det til politiet, jeg er uenig. Dems liv å du burde ikke ta valgene for dem. En som driver med rus slutter kun når de selv innser hva de holder på med. Paralell: En som spiser McMat hver dag blir feit og ødelegger kroppen sin, men det er ikke ulovelig. Han vil kun snu om på livet når han innser hva han holder på med. Men viss du trenger noen og snakke om så kan du bare svare så sender jeg en PM om hvordan jeg ungikk det problemet. Anonymous poster hash: acc15...bee Ikke anmeld dem. La de ta sine egne valg. Eventuelle konsekvenser vil i alle hovedsak kun ramme dem selv. Jeg synes du har større grunn til å kontakte foreldrene hvis de drikker i helgene - ikke at jeg hadde gjort det heller. Anonymous poster hash: 48adb...670 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå