Opelduude Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Når registerreima di har røket så er det ikke bare å sette på ei ny reim, da har du sansynligvis fått motorskader for det du kjøpte bilen for.... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Stemmer. Registerreima sin oppgave er å åpne og lukke ventilene på riktig tidspunkt i forhold til stemplene, som går opp og ned inni sylindrene. Om reima ryker, er det sannsynlig at stemplene kolliderer med ventilene, og da er det sjelden lønnsomt å reparere en eldre bruktbil. Jeg opplevde nylig at en reim hoppet av i bilen min, men det var heldigvis bare den som driver generator, servo og air conditioning. Det er lett å fikse i forhold. Ødelagt registerreim er ofte en dødsdom, fordi motoren blir så ødelagt at det er billigere med ny bruktbil. Om du har griseflaks, har ikke stemplene kræsjet inn i ventilene. Det må verkstedet bedømme. Men vær forberedt på skuffelse. Endret 19. desember 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Noen biler har jo faktisk tatt høyde for at reima kan ryke og har plass i stempelet til ventilene, da er det i teorien bare å bytte reim. Hadde det på min VG30E motor i Nissan Maxima, men ville nok forsøkt å heve kjøpet i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg er i tvil om DENNE motoren har klaring for et regreimsbrudd. Det KAN hende det er snakk om ventilsalat her, men det er det kanskje noen med spisskompetanse som kan si noe om. Lenke til kommentar
bl0nd1 Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Selgeren må bare få lov til å fiske opp i dette for egen regening, så får verkstedet se over etterpå om motoren og andre ting fungerer.Men er jo ikke det jeg har reklamert for, men om dette blir fikset og motoren eller andre ting fungere som det skal, kan jeg da selge denne videre til en som eventuelt liker å skru på biler? Tror ikke dette er bilen for den som ikke kan fikse hjemme i garasjen. Skiltene leverer jeg inn nå idag uansett, for skal kjøpe ny bil over nyrået. En som skal naftestes om den ikke nettopp har vært på det og helst kjøpe av en forhandler + at bilen skal være eu godkjent i ei stund fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå