Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Random crash/bluescreen dagen lang!

Anbefalte innlegg

Hei!

Nylig har pc'en begynnt å crashe/bluescreen hele tiden, kan være ved vanlig surfing, eller gaming

Ser ut som det må være grafikk kort driveren, samme problem i Windows 8 som i windows 7

Kjører Windows 7 ulimate 64bit Norsk

Problemsignatur:
Navn på problemhendelse: BlueScreen
OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.256.1
ID for nasjonal innstilling: 1044
Tilleggsinformasjon om problemet:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA800CECB010
BCP2: FFFFF8800FA272BC
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Hendelse loggen viser (siste crash)
NvStreamSvc

Failed to set NvVAD endpoint as default Audio endpoint [0]

Har prøvd dette :

Formatert

Nyeste driver, gammel driver (også latt windows update finne driver automatisk)

Disabler NVstream i tjeneser

Noen som har opplevd lignende og funnet løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært lettere å gi deg hjelp hvis du lastet opp dumpfilene (C:\Windows\Minidump de 3-4 nyeste) du får ved blåskjerm, men hvis det stemmer at det er NvStreamSvc som er problemet så skal det holde å finne Nvidia Streamer Services under tjenester, høyreklikke og velge egenskaper og så velge Oppstartstype til Deaktivert.

Det virker som at du allerede har gjort dette så hvis du fortsatt får problemer så må du nesten laste opp dumpfilene.

Lenke til kommentar

Hei!

Det skjer forsatt etter jeg satt NVstream til disabled i tjenester, her har du link til de siste dump filene

https://www.dropbox.com/sh/curkr7n5440cy0a/haPCUV6IK_

Takk for hjelpen :)

Edit:

Fikk ny crash rett etter siste post

Ved oppstart fikk jeg svart skjerm med tekst om å skru av maskinen og koble til PCI-e strøm kablene til skjermkortet, Testa med ei annen (ny) PSU jeg hadde liggende samme problem, bytta PCI spor, samme problem.

Skal teste på en annen pc senere, men ser jo ut som grafikk kortet takket for seg.

Endret av Nehm
Lenke til kommentar

Med den feilmelding vil jeg si at du relativt sikkert har et dødt kort ja.

En 0x116 feilkode er relativt ofte relatert med ustabilt kort, spesielt hvis du har overklokket kortet. Det kan også komme av for høy temperatur, så hvis maskinen starter opp igjen senere så hadde jeg definitivt sett på temperatur som et mulig problem. Det kan hende den informasjonen ikke hjelper så mye med mindre det er vifta som er gåen siden jeg ikke vil anbefale noen å bytte kjølepasta på GPUen med mindre du virkelig vet hva du driver med. Uansett hvis det er et kjølerproblem så dekkes dette like mye av garanti/reklamasjonsrett som et helt dødt kort.

Dette er egentlig ikke relevant med tanke på hvordan kortet ditt oppfører seg nå, men jeg tar det med allikevel i tilfelle noen andre med et lignende problem ramler innom tråden. Det skjer av og til at drivere gir denne feilen, men det er ikke så ofte. I ditt tilfelle kunne det være en mulig årsak siden du relativt nylig oppdaterte driveren (1 måned gammel). Hvis ny driver gir samme problem så gå i driverarkivet til Nvidia/AMD og prøv en driver som er 3-4 måneder gammel.

Hvis du får denne feilen kun når du spiller et visst spill så er det heller ikke direkte uvanlig at du kan få denne feilen pga kodingen til spillet ikke er optimal. Spesielt utsatt er Beta/Early Access spill.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...