Gå til innhold

Vitenskapen - vår nye religion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg tror ingen skapte gud,d det har du helt rett i. :)

 

 

Vell, vell la meg stille deg et spørsmål.

 

Hvem skapte gassene??

 

og før ovrig hvist det finnes bevis for evolusjonen slik du sier, vell nevn ett bevis!

Jeg trenger bare ETT bevis og helst send beviset med kilde slik!

 

DU er kunnskapsløs, du tror at steinen er din slektning.

 

Hvem skapte gassene? Dette dreier seg om kvantefysikk-teorier som du sannsynligvis vil forkaste umiddelbart fordi du vil og trenger at Gud skal stå bak. Enhver forklaring eller mangel på en, vil kun kaste bensin på bålet ditt. Det å si at man faktisk ikke vet er "ikke lov" i din verden, der alt som står ubesvart skal fylles med "Gud gjorde det".

 

Din forklaring er bygget på ingen verdens ting, men sier jeg at "det vet vi ikke enda", så bruker du det for alt det er verdt. Jeg har vært igjennom diskusjoner med slike som deg utallige ganger før.

 

Bevisene for evolusjon finnes på utallige utstillinger og museer rundt i verden. Vet du ikke dette?

 

Din tilbakestående påstand om at jeg tror at steinen er min slektning avsluttet "dessverre" vår relasjon. Jeg tar deg derfor ikke seriøst.

 

For øvrig anbefaler jeg deg denne tråden for videre lesning:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1505156

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem skapte gassene? Dette dreier seg om kvantefysikk som du sannsynligvis vil forkaste umiddelbart fordi du vil og trenger at Gud skal stå bak. Enhver forklaring eller mangel på en, vil kun kaste bensin på bålet ditt. Det å si at man faktisk ikke vet er "ikke lov" i din verden, der alt som står ubesvart skal fylles med "Gud gjorde det".

 

Din forklaring er bygget på ingen verdens ting, men sier jeg at "det vet vi ikke enda", så bruker du det for alt det er verdt. Jeg har vært igjennom diskusjoner med slike som deg utallige ganger før.

 

Bevisene for evolusjon finnes på utallige utstillinger og museer rundt i verden. Vet du ikke dette?

 

Din tilbakestående påstand om at jeg tror at steinen er min slektning avsluttet "dessverre" vår relasjon. Jeg tar deg ikke seriøst.

 

For øvrig anbefaler jeg deg denne tråden for videre lesning:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1505156

 

 

Jeg ba deg å gi meg ETT eneste bevis, noe du åpenbart ikke klarer...

Vet du i det hele tatt hva revolusjonen dreier seg om? virker ikke slik ihvertfall

 

For OM du viste det så hadde du også vist at ifølge din tro på evolusjon så er steinen din slektning, det er evolusjonens gang!

 

Jeg vet godt hva kvantefysikk er og det dreier seg om partikler som har utviklet seg til gasser som videre eksploderte som videre skapte jorda..osv så stein så til slutt deg noe som tilsier at steinen er din slektning ifølge deg selv, ikke jeg som tror på dette tulleriet det er DU. :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ba deg å gi meg ETT eneste bevis, noe du åpenbart ikke klarer...

Vet du i det hele tatt hva revolusjonen dreier seg om? virker ikke slik ihvertfall

 

For OM du viste det så hadde du også vist at ifølge din tro på evolusjon så er steinen din slektning, det er evolusjonens gang!

 

Jeg vet godt hva kvantefysikk er og det dreier seg om partikler som har utviklet seg til gasser som videre eksploderte som videre skapte jorda..osv så stein så til slutt deg noe som tilsier at steinen er din slektning ifølge deg selv, ikke jeg som tror på dette tulleriet det er DU. :)

 

Jeg klarer ikke... jeg bare klarer ikke å ta nok en slik diskusjonen med sånne som deg... Hjernecellene mine tar selvmord av å lese dine innlegg. Beklager. :no:

 

Jeg håper du troller, for din del.

 

Igjen:

 

http://www.diskusjon...owtopic=1505156

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg klarer ikke... jeg bare klarer ikke å ta nok en slik diskusjonen med sånne som deg... Hjernecellene mine tar selvmord av å lese dine innlegg. Beklager. :no:

 

Jeg håper du troller, for din del.

 

Igjen:

 

http://www.diskusjon...owtopic=1505156

 

Har hjernen din begynt å våkne til sannheten om at Bibelen er den ene sanne bok?

 

Hvorfor tror du på disse evolusjonsteoriene som bygger på ren fantasi og null fakta?

Evolusjonsteorier= religion fordi det bygger på tro!

 

Merk det der at disse evolusjonsteoriene alltid ''antar'' at det og det og det skjedde for viss antall millioner av år siden.

 

Noe som KUN bygger på fantasi og null fakta fordi det ALDRI noensinne er tatt eller kan tas målinger som viser datering på millioner av år.

 

 

Vi bruker Carbon-14 til å datere alder.

 

Denne metoden kan kun datere opptil 60 000 år.

 

Hvorfor den bare kan det?

Vel les her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-14

 

Jorden vil etter 60 000 år få likevekt av carbon-14 noe som betyr at nivået ikke stiger fordi solen ikke kan gi mer inn til vår atmosfære som videre betyr at det er 0 muligheter å datere lenger enn dit.

 

Vi har ennå ikke nådd denne likevekstgrensen noe som betyr at jorden er yngre enn 60 000 år altså stemmer alt overens med Bibelen og IKKE antagelsene til evolusjonsteoretikere.

 

Jeg venter fortsatt på bevis med kilde og ikke en tråd i diskusjon, det er lavmål av deg!

Lenke til kommentar

For øvrig funker egentlig ikke denne daterings metoden heller fordi vi har NULL data fra fortiden og vi vet ikke hvor mye karbon-14 det var da og hvordan klimaet var da.

 

Kanskje var det helt andre tilstander da noe som ødelegger for denne metoden som er å regne som den mest nøyaktige, noe som betyr at vi står i status ''anntar''

 

Alt dette evolusjonstullet er ren fantasi på linje med julenissen og flyvende talerkener :)

Lenke til kommentar

Du må ta ny influensavaksine hvert år...

 

Så... hush tilbake til steinalderen med deg og gudene dine...

 

 

Det at nye sykdommer oppstår er INTET bevis på revolusjonen!!!

 

Når en ny sykdom oppstår angriper den genfeil som allerede eksisterer i ditt og mitt DNA!

 

Revolusjonen handler om at NYE arter, NYE byggestoffer, NYE gener ..osv oppstår fra INGENTING!

 

 

Når en sykdom kommer så aktiveres KUN deaktiverte gener og celler som ALLTID har funnes, altså er influense INTET bevis!

 

 

og selv om det skulle oppstå et slikt bevis noen gang (noe som aldri kommer til skje) men uansett la oss si at det skjer.

- På hvilken måte ville det bevist revolusjonen?

 

Dere atheister tror ikke på Gud fordi dere ikke ser ham, vel vis meg big bang!!

Lenke til kommentar

Ser ut til at noen unge tror på at vitenskapen er grenseløs.

Tidligere ville man gå til Bibelen for å få svar på vanlige problemer som døden, sykdommene og traumatiske fødsler.

Men disse folkene går til vitenskapen, fordi de tror at vitenskapen vil gi oss evig liv, helbredelse og fødsel utenfor kvinnekroppen. Er man stygg? Ja da håper man at vitenskapen snart vil utvikle en metode for å endre litt på DNAet.

 

Det virker dessuten også som Hollywood er fullt av slike vitenskapstroende mennesker, hvis du ser på innholdet i ulike filmer som kommer derfra.

Lenke til kommentar

Noen kristne tror alle svarene står i Bibelen. Hvordan vet vi at cellene har en DNA-kjerne, kunne man lese om det i Bibelen? Hvordan fant man opp transistoren, grunnlaget for småelektronikk og datamaskiner, sto det om det i tredje mosebok mon tro? Hvordan fant vi ut hva bakterier er og hvordan antibiotika virker, leste vi om det i korinterbrevene?

 

Bibelen er ikke brukbar som kilde for noe, den er knapt brukbar som eventyrbok. Tunglest og usammenhengende, og totalt ulogisk. Guden som står bak den må være en totalt sinnsforvirret tyrann med kun enkelte gode dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Revolusjonen handler om at NYE arter, NYE byggestoffer, NYE gener ..osv oppstår fra INGENTING

 

Dere atheister tror ikke på Gud fordi dere ikke ser ham, vel vis meg big bang!!

 

Hmm, når begynte vi å diskutere revolusjon? Hvilken revolusjon er det snakk om? Den franske? Den russiske?

 

Evolusjonen (uten r) handler om utviklingen av nye arter fra tidligere arter.

 

Og Det store smellet (Big Bang) er faktisk fortsatt synlig ute i universet som den kosmiske bakgrunnstrålingen. 10% av "snøværet" på en gammel TV som ikke er innstilt på en stasjon skyldes den kosmiske bakgrunnstrålingen, ekkoet fra Det store smellet, som gjennomsyrer hele universet i alle retninger.

 

Nå har vi vist deg Det store smellet: Vis oss din gud!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men disse folkene går til vitenskapen, fordi de tror at vitenskapen vil gi oss evig liv, helbredelse og fødsel utenfor kvinnekroppen.

Herregud, hvor stormanns gale tror du folk er egentlig? Er jo ikke brått så sikkert at de fleste har noen behov for dette "evige livet" du driver å gnåler om og ikke er så stormanns gale som deg og den jevne kristne. For å tro at man skal leve evig, da er man stormanns gal da!

 

Faktum er at bibelen aldri har leget/helbredet noen, gitt noen evig liv eller noe annet av det boka hevder, det er bare påstander... Synd du ikke er kritisk nok til å være ærlig i det minste... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet vel ingen ting om kvantefysikk, LiamH nettopp den har bevist at det må være en bevissthet med i bilde.

 

Ja, selvfølgelig. Jeg stoler på deg, IHS. Du fremstår, og har alltid fremstått, enormt kunnskapsrik og belært, spesielt innenfor vitenskap og fysikk/kvantefysikk. Jeg legger meg flat for din lære. Case closed! :yes:

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen beviser seg selv gjennom profetiene som er blitt oppfylt og de som skal oppfylles.

Bibelen beviser seg selv gjennom Jesus Kristus, guds sønn den enbårne.

 

Jesus gikk fra by til by, fra plass til plass og hundretusener hvist ikke millioner av vitner så alle under han gjorde.

- han vekket opp en død mann

- han laget vann til vin

- han helbredet det som var å regne uhelbredelig

- han ga blindet sitt syn

- Han ga lamme mennesker styrken att gå

- Han gikk på vannet

- han gjorde noen brødstykke og fisk om til nok mat att føde mer enn 5000 mennesker

 

Dette er bare noe av det han gjorde og han gjorde ALLTID sine under med vitner rundt seg selv slik at de som ikke vil gå fortapt skal få et evig liv i herlighetens og seierens rike som han bygger for hver den som tror på ham og ber om syndenes forlatelse og går fra sine synder.

 

Viktigst av ALT det han gjorde var å dø for oss alle på Golata på korset, for å vise sin kjærlighet til oss. Han sto opp fra de døde og han sitter den dag i dag ved sin fars høyre hånd i seierens rike og ber for oss alle.

 

For en enestående konge han er!

 

mange hundretusener av vitner for bare 2000 år siden, tenk på det!

 

Det som er ett enda mer enestående bevis på at han MÅ ha gjort det han gjorde er ikke bare de enorme skarene av vitner, men at romerriket som drepte ham få år etter hans død hadde kristendommen spredd ut fra sør til nord og øst til vest og i alle romerrikets kanter trodde de fordi de viste at så mange vitner ikke kunne feile.

 

Bibelen gir alle som vil ha ett evig liv :)

Bibelen er det fundamentale som skaper et godt samfunn, uten guds ti lover ville ingenting fungert noe verden alltid beviser ovenfor seg selv i sin stakkarslige ferd.

 

 

Evolusjonen beviser ingenting.

Hvordan kan du med fysikkens lover definere noe så fundamentalt og sentralt i mennesker som kjærlighet?

 

Det finnes INGEN bevis for evolusjonen, INGEN.

Det er en skummel gift som hjernevasker oppegående mennesker til forfall og hat.

 

Hitler var evolusjonist, han mente jøder var utviklet feil gjennom evolusjonen, derfor ville han utrydde dem.

Kommunismen HATER religion og forbyr det, vel er det bedre i kommunistlandet Nord Korea enn i kristne land?

Hva med Stalin da?

Stalin som var et ultimate svar på evolusjons profeter.

Stalin er kåret til tidenes ondeste mann, , totalt 40 millioner mennesker ble drept av den sovjetiske hær og kommunistene eller skal vi si ateistene for det var jo det de var!!

 

Eller hva med Kina kommunisme store slump?

 

Nazisme og kommunisme er av de to verste former for ideologi og begge har sitt utspring fra evolusjons troende ateister.

 

Bibelen forteller oss at vi skal leve for hverandre og følge de ti bud som er helt avgjørende om et samfunn skal gå bra.

Mens evolusjonen og ateistene sier at det handler om ''overlevelse for det sterkeste'' en grusom tanke som vi kan se gjenspeilt i både Hitler å Stalin.

Endret av Stupid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut til at noen unge tror på at vitenskapen er grenseløs.

Tidligere ville man gå til Bibelen for å få svar på vanlige problemer som døden, sykdommene og traumatiske fødsler.

Men disse folkene går til vitenskapen, fordi de tror at vitenskapen vil gi oss evig liv, helbredelse og fødsel utenfor kvinnekroppen. Er man stygg? Ja da håper man at vitenskapen snart vil utvikle en metode for å endre litt på DNAet.

 

Det virker dessuten også som Hollywood er fullt av slike vitenskapstroende mennesker, hvis du ser på innholdet i ulike filmer som kommer derfra.

 

Det er ingenting galt med vitenskap, for all del lær vitenskap og kjenne.

 

Problemet er at evolusjonen ikke er vitenskap fordi det bare er en teori som ikke kan produsere noen som helst obseverative bevis.

Lenke til kommentar

Noen kristne tror alle svarene står i Bibelen. Hvordan vet vi at cellene har en DNA-kjerne, kunne man lese om det i Bibelen? Hvordan fant man opp transistoren, grunnlaget for småelektronikk og datamaskiner, sto det om det i tredje mosebok mon tro? Hvordan fant vi ut hva bakterier er og hvordan antibiotika virker, leste vi om det i korinterbrevene?

 

Men Darwin skal ha sagt at hvis det viste seg å være en cellekjerne, ville hans teori falle sammen.

Hvis alt sammen skulle med i Bibelen - lærebøker i fysikk, kjemi, biologi, medisin, elektronikk, kokebøker, hedenske religioner og deres ritualer med mer, hvilket problem vil raskt melde seg? Tadaaaa - plassmangel!

Lenke til kommentar

 

Men Darwin skal ha sagt at hvis det viste seg å være en cellekjerne, ville hans teori falle sammen.

Hvis alt sammen skulle med i Bibelen - lærebøker i fysikk, kjemi, biologi, medisin, elektronikk, kokebøker, hedenske religioner og deres ritualer med mer, hvilket problem vil raskt melde seg? Tadaaaa - plassmangel!

Haha:D dagens unskyldning:D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...