Gå til innhold

Slik slipper du å huske et eneste passord (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det slik at man må skrive inn masterpassord til keepass databasen hver gang man skrur på dataen? blir kjipt vis andre får tak i usb pinnen f.eks min bror og så kan han skjekke hele mitt digitale liv

Løsningen er å sørge for at din bror ikke kan ditt passord. Jeg ser ikke problemet?

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til nøkkelfil på minnepenn dog, de har en tendens til å avgå ved døden, så sørg for å ha backup.

Du kan godt ha andre filer stuet bort på minnepennen, det er tross alt ikke noe mer hokus pokus enn en fil med en del av krypteringsnøkkelen.

Lenke til kommentar

Hvor har du dine vanlige backups nå da?

For du har vell tatt backup av dine viktige data har du ikke?

"Viktig" data ja, hmmmm alt kan jo bare lastes ned på nytt av spill og programmer etc. Tror man i det store og hele sparer på mye mer enn nødvendig. Men klart, har du ett mesterverk av en bok på gang så hadde jeg vel kanskje lagt en kopi på en annen hardisk eller liknende. Bilder har man vel ofte også på mobil, facebook, dropbox.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke noe viktig data så sist jeg tok en backup var vel før jul. Skulle gjerne tatt litt backup men har ikke brydd meg med det siden det ikke er noe stort tap. Har lenge tenkt på det men ventet til jeg får ny data, men det utsetter jeg hele tiden..

Men hvordan ellers kan man ta backup av en nøkkelfil uten å bruke minnepenn / ekstern harddisk ?

Lenke til kommentar

Nøkkelfilen er kliss lik ett word dokument når det gjelder backup.

Du kan ha en kopi på mobiltelefonen, eget NAS, ekstern disk, nettsky løsning etc etc.

Hvor enn du kan lagre en fil, kan du lagre denne nøkkelfilen, som sagt det er ikke noe hokus pokus med den.

Men den må helst lagres på ett sikkert sted hvor ingen andre får tak i den, min for eksempel er ikke delt ut på internett, selve passord databasen derimot kan hentes og oppdateres (FTP) men nøkkelfilen kopierer jeg bare lokalt mellom enhetene på nettverket og kan ikke nåes direkte fra utsiden (Internett)

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...