fredrik-fyksen Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Jeg ser fortiden på ny stasjonær pc. Her er komponentene jeg til nå har valgt: https://prisguiden.no/liste/145547 Pcen skal kjøre Linux, og følgende programmer: - Owncloud. - Masse ".rar" utpakking. - Endel "server-programmer" - Generell gaming (spiller mest dota2 og SC nå) Viktige kriterier for meg: - Stille (og god kjøling). - Komponenter som holder lenge. - God generell ytelse. Jeg har valgt PSUen fra Corsair for de den går for å være veldig stille, jeg har brukt DENNE siden for å se hvor stor (watt) strømforsyning jeg trenger. Jeg er ikke redd for og overklokke, og jeg håper jeg kan få presset endel ekstra ut fra CPUen med disse komponentene. Jeg har valgt et greit skjermkort (ganske billig i forhold til prisen på hele systemet), fordi spilling ikke er ekstremt viktig for meg. I tillegg til komponentene i handlekurven har jeg 5 2TB disker som skal kjøre RAID 5. SSDene skal kjøres i RAID0, for bra ytelse og stor lagringsplass (viktige data lagres ikke her). Budsjettet er på ca. 12k. Men håper og få det nærmere 10. Mine spørsmål: - Er strømforsyningen kraftig nok? - Kommer systemet til og være stille? (står under pulten, vil jeg høre mye susing? - Vil GTX760 klare og dra spill som dota2, starcraft o.l. i quadHD? (tenker på å kjøpe ny skjerm når IPS quad kommer). Har jeg glemt noe? På forhånd takk! Endret 14. desember 2013 av fredrik-fyksen Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 kan ikke hjelpe deg, men den kalkulatoren var nyttig - takk. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Hehe, kom innom tråden senere for å se om kalkulatoren er til å stole på Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Bump? Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Tror at denne pcen med dine hardisker funker supert. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Psu er greit nok og det hele seg ok ut Lenke til kommentar
mna Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Jeg har valgt et greit skjermkort (ganske billig i forhold til prisen på hele systemet), fordi spilling ikke er ekstremt viktig for meg. har du eksisterende vankjøling (custom) loop i dag. den gpu`en du har i listen har vannblokk Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Regner med at du skal ha vannkjøling siden du kjøper EVGA GTX770 Hydro Cooper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå