asad Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg spør for en kamerat av meg. For en uke siden kjøpte han et nettverkskort, han satte det inn i PC`en , men det funka ikke. Han tok det dermed ut igjen, for å så sette det inn. Dette gjorde han to ganger. Det fungerte fortsatt ikke, men det var på grunn av innstillingene og ikke hardwaren. Etter det gikk han fra PC`en, som stod på , og da han kom tilbake hadde den hengt seg. Han restarta og her er det merkelige: Skjermen skrur seg på, men med ikke noe bilde. jeg har sett inne i datamaskinen og alt er koblet riktig, og det så ikke ut som noe hadde kortslutta ( da tenker jeg på nettverkskortet ). hva kan ha skjedd? Har noen opplevd noe liknende? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 send pcen til reparasjon. dersom den er kjøpt gjennom en stor forhandler (komplett pc alltså) er det kanskje garanti? så lenge det ikke er fysisk skade på noe går det fint ann å ta det på garantien, tro meg! Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Den var kjøpt i deler... du mener altså at den burde sendes til rep.. men hva kan være galt? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Prøv å ta ut alle komponenter i pcen. så setter du inn igjen en og en komponent (start med BARE ram, cpu og skjermkort) Hvis det fortsatt ikke funker, lån et skjermkort av en kamerat og test det. Det bør ikke ha skjedd noe galt under operasjonen du beskrev, men det er jo en mikroskopisk sjanse for at en komponent har blitt utsatt for statisk elektrisitet.... bad luck hvis det er tilfellet. hvis det er en def. komponent gjetter jeg hovedkort eller skjermkort. men problemet løser seg sannsynligvis ved å dobbeltsjekke alle tilkoblinger og utvidelseskort Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Takk for tipset, jeg får nesten prøve å gjøre som du sier. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hvilket OS kjører han? Sjekk om det er no kræsj på IRQ eller minne områder. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 irq problemer? er ikke det litt windows95? tror ikke det er et problem lengre altså... helt ærlig. dessuten hadde ha jo tatt ut igjen kortet... Lenke til kommentar
asad Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Han kjører Win Xp, men jeg får jo ikke sjekket noe på PC`en, siden den ikke vil slå seg på..så det har nok ikke noe med operativsystem å gjøre. det som var rart er at dataen fuka da han gikk fra den... og da han kom tilbake igjen, var alt dødt. Jeg tenkte på en kortsluttning først...men da hadde jo han ikke fått slått på PC`en i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå