Gå til innhold

Personer som snakker i telefonen på offentlige områder


Corey

Anbefalte innlegg

Hva synes folk her om kunder som tar mobilen når di er i en salgssamtale?

 

Jeg opplever det stadig vekk og personlig synes jeg det er dårlig oppførsel, spesielt ettersom det sjeldent er noe viktig.

 

"Hei... Ja eg e på butikken, ka ska me handla??"

 

Hva synes di andre kundebehandlerne om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker med skrekk da det var så populært med mobiltelefoner som kunne ta imot to samtaler på en gang. Det var vanvittig irriterende å snakke med en person på telefonen, og h*n ba meg vente fordi det var en annen innkommende samtale. Flere ganger gadd jeg ikke vente, men bare la på. Det er greit nok å ta mobilen om du vet det er viktig, men når du snakker med meg bør det være svært viktig om du avbryter samtalen for å snakke med en annen. Avbryter du samtalen viser det bare at du gir fullstendig faen i meg.

 

Det samme gjelder om vi snakker ansikt til ansikt. Venter du en viktig telefon er det jo greit å ta mobilen, men er det så vanskelig å sette den på lydløs om du vet vi blir stående og snakke en stund? Jeg jobber heldigvis ikke i butikk, men når jeg, som kunde. snakker med en selger i en butikk, har jeg alltid mobilen på lydløs. Det er ingenting som haster så fælt å si at det ikke kan vente i noen minutter. Det igjen er en grunn til hvorfor jeg ikke bruker handsfree i bilen. Om noen ringer eller sender melding når jeg kjører svarer jeg når jeg har parkert (hvis jeg gidder, men det avhenger stort av hvem det er.) Som regel gidder jeg ikke engang svare første gang når noen ringer. Er det viktig ringer de tilbake. Er det ikke viktig har jeg sluppet å kaste bort tid på dem. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Som regel gidder jeg ikke engang svare første gang når noen ringer. Er det viktig ringer de tilbake. Er det ikke viktig har jeg sluppet å kaste bort tid på dem. ;)

Wow, sjarmerende.

Om noen ikke tar telefonen når jeg ringer, antar jeg stort sett at de ringer opp igjen når de har tid, og jeg forventer det samme tilbake. Om noen har ringt meg 2-3-4 ganger og det ikke er veldig viktig, så blir jeg irritert.

 

For å ta litt om topic òg: Fryktelig irriterende med folk som snakker i mobiltelefon når de står i kassa for å betale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange slike kunder på jobben min som tar telefonen i kassa. Det får være dems eget valg, men jeg gidder ikke snakke til dem eller spørre dem ting da. Slenger ned poser hvis jeg mener de trenger det, kaster kvitteringen ned med bandet og lar dem få finne ut av hvor mye det koster selv og betale for posene. De fleste som står og prater i telefon i kasseområdet betaler uansett nesten alltid med kort. Så lenge de ikke har noe problem med det, så er det ikke noe problem for meg heller.

 

En ting som irriterer meg er kunder som ser det er lang kø og likevel skal dele opp regningen hundre ganger, for enten å få flere kvitteringer eller dele ut en hundrelapp til hver unge som skal betale sitt eget godteri. Helt greit dersom det er stille og rolig, men det er ganske irriterende når dette tar sykt lang tid, og skaper kø om det er travelt.

 

Jobber på en butikk som tar imot returvarer i kassa, altså at man må komme inn fra andre siden å bytte før man går inn i butikken. Det er greit nok det, men det skaper ofte en del problemer. Folk som skal bytte ting er ofte de samme menneskene som har kjøpt feil farge av etter annet greier og sånne ting, ting som jeg strengt talt mener de skal sjekke ut før de handler, hvor vanskelig er det liksom? Men vi har åpent kjøp i 30 dager eller noe, så må ta det imot. Retur tar ganske lang tid da man både må ha fullt navn, nummer og underskrift, samt litt andre småting på kassa. Noen av de som kommer med retur tror uansett at de kan drite i køen som allerede står der og venter på betaling, og blir sure fordi jeg mener de må stille seg i kø.

 

Opplever også ofte at jeg blir spurt om å vise folk ting i andre enden av butikken når jeg sitter i kassa med kø og er den eneste ansatte i den delen av butikken..

 

Det finne så mange dumme idioter i dette landet at jeg blir oppgitt. De fleste har jo en viss forståelse for at man ikke slippe alt man har i hendene sine, og gå vekk fra kunder man ekspederer.

 

Men men, å jobbe i butikk som ung gjør at man får et litt annet perspektiv på ting, og noen av de rikere folkene i gode jobber, som aldri har hatt en jobb på "gulvet" noe sted skjønner ikke dette, eller de folkene som ikke har evnet å få seg en jobb i det hele tatt som involverer andre mennesker på noen måte.

Lenke til kommentar

Wow, sjarmerende.

Om noen ikke tar telefonen når jeg ringer, antar jeg stort sett at de ringer opp igjen når de har tid, og jeg forventer det samme tilbake. Om noen har ringt meg 2-3-4 ganger og det ikke er veldig viktig, så blir jeg irritert.

 

For å ta litt om topic òg: Fryktelig irriterende med folk som snakker i mobiltelefon når de står i kassa for å betale.

Når telefonen ringer ser jeg på nummeret hvem det er. Er det et kjent nummer vurderer jeg om det er noen jeg gidder snakke med, pga jeg vet av erfaring at de fleste bare snakker bullshit uansett. Folk jeg har interesse av å snakke med sender en tekstmelding. Kjenner jeg ikke nummeret tar jeg ikke telefonen, fordi det so mregel er en selger eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Har sagt det før, men det var bedre da man ikke kunne se hvem som ringte, for folk flest er åpenbart ikke i stand til å håndtere denne teknologien på en anstendig måte. Greit nok at det ofte er gallupfolk som ringer fra ukjent nummer, men det kan faktisk hende at noen har et legitimt behov for å få tak i deg selv om du ikke har dem på kontaktlisten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Til ovennevnte utsagn vil jeg tilføye: Ha en hyggelig hallo tone!

Når jeg har ansatt folk, velger jeg av og til bort folk på måten di tar telefonen på.

 

*Ring ring* "Hallo, kem e det??"

 

Kan vel ikke være så utrolig vanskelig å starte en samtale med ukjent nummer med: "Hallo, du snakker med ***".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sagt det før, men det var bedre da man ikke kunne se hvem som ringte, for folk flest er åpenbart ikke i stand til å håndtere denne teknologien på en anstendig måte. Greit nok at det ofte er gallupfolk som ringer fra ukjent nummer, men det kan faktisk hende at noen har et legitimt behov for å få tak i deg selv om du ikke har dem på kontaktlisten.

Problemet er at gallup og det her gjerne ikke ligger i tlfkatalogen, og man får dermed ikke opp hvem som ringer på "se hvem som ringer" appene.

Derfor er det mye lettere å droppe tlf-en, google nr og ringe opp igjen dersom det er noen man aksepterer annrop fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at gallup og det her gjerne ikke ligger i tlfkatalogen, og man får dermed ikke opp hvem som ringer på "se hvem som ringer" appene.

Derfor er det mye lettere å droppe tlf-en, google nr og ringe opp igjen dersom det er noen man aksepterer annrop fra.

 

Hva om den personen som ringer deg ikke står oppført i telefonkatalogene eller lignende??

Lenke til kommentar

Har sagt det før, men det var bedre da man ikke kunne se hvem som ringte, for folk flest er åpenbart ikke i stand til å håndtere denne teknologien på en anstendig måte. Greit nok at det ofte er gallupfolk som ringer fra ukjent nummer, men det kan faktisk hende at noen har et legitimt behov for å få tak i deg selv om du ikke har dem på kontaktlisten.

Som jeg sa: Om det er viktig ringer de opp igjen. Jeg styrer telefonen, Telefonen styrer ikke meg. Spørsmålet er vel heller hvem som styrer denne tråden tilbake on topic?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det irriterende? Jeg har gjort det utallige ganger og har likevel ikke problemer med å forstå de få ordene kassereren sier til meg. Er jo ikke som om man har dype samtaler med dem mens man handler.

Som Knut Knudsen skriver; Det handler om respekt. Hadde du satt pris på om den som satt i kassa viet mer oppmerksomhet til telefonen enn til deg? Ved å snakke i telefonen mens du går gjennom kassa sigaliserer du at kasseren ikke er verdt din oppmerksomhet de to minuttene det tar å bli ferdig.

 

edit:

Hvorfor i faen skal jeg forklare hvem jeg er når det er vedkommende som ringer til meg?? Er jo jeg som skal spørre hvem det er.

Det kalles folkeskikk.

Endret av burkakari
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor i faen skal jeg forklare hvem jeg er når det er vedkommende som ringer til meg?? Er jo jeg som skal spørre hvem det er.

Veldig greit å vite at man snakker med rett person, ihvertfal dersom man ikke kjenner personen man ringer til og dermed ikke skjenner igjen stemmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i faen skal jeg forklare hvem jeg er når det er vedkommende som ringer til meg?? Er jo jeg som skal spørre hvem det er.

 

Virkelig?

Hvis jeg må forklare deg viktigheten av å introdusere deg selv på en skikkelig måte, så er det ikke jeg som har et problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig greit å vite at man snakker med rett person, ihvertfal dersom man ikke kjenner personen man ringer til og dermed ikke skjenner igjen stemmen.

 

Som privatperson sier jeg kun hallo. Personen som ringer klarer enkelt og greit å spørre hvem det er i andre setningen av samtalen. Samtidig forventer jeg ikke samtaler fra noen jeg ikke kjenner og føler derfor ikke et stort behov for å nevne navnet mitt. Om det er en telefon på vegne av jobben eller andre offentlige tjenester så nevnes navn og firma, etc med en gang så klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...