Gå til innhold

Bildekarusell-plugin i Wordpress

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å snekrer en hjemmeside nå, og har lastet ned en bildekarusell-plugin (CPT Bootstrap Carousel). Etter det jeg har sett ser denne veldig fin ut til mitt formål. Det jeg lurer på er hvordan jeg setter inn en bildekarusell. Er rimelig grønn på å lage hjemmesider og har null erfaring med HTML, CSS og slikt. Er det noen som kan gi meg en step-by-step guide på hvordan jeg får inn en karusell på en side?

Det jeg har gjort til nå er å aktivere pluginen. Deretter har jeg lagt inn noen bilder i Carousel. Nå har jeg tre bilder i karusellen, men jeg vet ikke hvordan jeg går frem videre for å få denne karusellen på en side?

Setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå løst dette problemet, men har et nytt problem. Bildene i bildekarusellen oppfører seg ikke som de skal, og det ser veldig rotete ut. Jeg blir bedt om å sjekke at jeg loader bootstrap.css. Jeg tror ikke jeg loader dette nå i og med at det ikke kommer fram i kilden til siden. Har lastet ned en fil som heter "bootstrap.css", men hvordan skal jeg få denne inn på siden min i Wordpress?

Lenke til kommentar

Normalt så pleier jeg å installere plugins direkte fra wordpress.org, når disse er installert så må du aktivisere dem. Hvert plug-in har sin måte å løse oppgaven på, men i WP Image Carusel så løses det med [shortcodes] du kan se eksempler på de som er skrevet på siden: http://wordpress.org/plugins/wp-image-carousel/screenshots/

Jeg syntes CPT virker veldig rotete, men om det er den som løser ditt formål så vil jeg anbefale deg å lese dokumentasjonen. Det å installere en plug-in skal normalt ta noen få sekunder, aktivisering enda mindre tid, så skal man kunne laste opp bildene man skal ha i karusellen sin og aktivisere den med en shortcode som vist i den første linken, alt-i-alt burde dette gå på under 5min mener nå jeg. CPT på sin side krever at du har lasta need andre komponenter og lasta opp seperat CSS fil og javascript på egen hånd ser det ut til.

Noe av tanken med wordpress er at du skal bruke minst mulig tid på "admin og development" og heller konsentrere deg om innhold.

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...