Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ting man bør vite om en potensiell kjæreste.

Anbefalte innlegg

Hva bør man vite om det som kan være en potensiell kjæreste? Og hvlike spørsmål bør man stille. Altså tenker ting som er litt dypere enn hva hun liker i senga, og hvor hun jobber osv.

Noen som kan komme opp med noe? Hun er ikke så flink til å snakke om seg selv, så jeg må ha noen spørsmål som kan få henne til å åpne seg litt.

Anonymous poster hash: 97759...512
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være lettere å få noen til å snakke om seg selv hvis man begynner med å spørre hva de synes om ting og tang, og snakke om vanlige hendelser alle kan si noe om :)

"Hva er interessene dine?" kan fort gi deg enstavelsessvar, mens "Har du igjen mange julegaver?", "Synes du det er koselig med julegate i byen?", "Blir dere mange på julaften?" "Så du han der tolken i Mandelas minnegudstjeneste? Hva var det??" "Tror du French gjorde det?"... Kan stimulere til en avslappet samtale der begge spør og svarer, uttaler og kommenterer om hverandre.

Det er mange måter å lære noen å kjenne på uten å be dem beskrive seg selv, og en mer forsiktig tilnærming gjør det også lettere å stille mer nærgående spørsmål og få henne til å åpne opp for deg, tror jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva bør man vite om det som kan være en potensiell kjæreste? Og hvlike spørsmål bør man stille. Altså tenker ting som er litt dypere enn hva hun liker i senga, og hvor hun jobber osv.

Noen som kan komme opp med noe? Hun er ikke så flink til å snakke om seg selv, så jeg må ha noen spørsmål som kan få henne til å åpne seg litt.

Jeg hadde spurt henne om hvor mange kjærester hun har hatt, men jeg hadde ikke stilt dette spørsmålet mer enn EN-TO gang(er), og jeg hadde ikke spurt om detaljer, navn osv.

I tillegg hadde jeg spurt om hvor mange søsken hun har, hvor hun har reist i verden, hva hun liker å gjøre mest (altså om hun har en form for lidenskap) og hvor hun ser seg selv om 5-10 år. Jeg kommer ikke på mer enn dette....

EDIT: Jeg hadde også fult rådet til hun over meg. Det å se på diverse artikler og spørre henne om hennes meninger om saker er en viktig ting! Da ser du hvor mye til felles dere virkelig har!

Endret av Hellemokb
Lenke til kommentar

Jeg hadde spurt henne om hvor mange kjærester hun har hatt, men jeg hadde ikke stilt dette spørsmålet mer enn EN-TO gang(er), og jeg hadde ikke spurt om detaljer, navn osv.

I tillegg hadde jeg spurt om hvor mange søsken hun har, hvor hun har reist i verden, hva hun liker å gjøre mest (altså om hun har en form for lidenskap) og hvor hun ser seg selv om 5-10 år. Jeg kommer ikke på mer enn dette

Er det er intervju? :p

Det spiller jo ingen rolle hva man spør om egentlig, man må bare få samtalen i gang. Fortell om deg selv, og spør henne: Hva med deg da..?Klarer man ikke å ha en samtale så må det være vanskelig å være sammen med personen?

Lenke til kommentar

Ting du BØR vite:

Relasjonspreferanser - Er typen forhold hun er ute etter forenelig med det du vil?

Økonomisk status - Kan hun forsørge seg selv på et fornuftig vis?

Psykisk status - Har hun et fungerende hode, mentale lidelser, ballast mm.?

Relasjonsrespekt - Respekterer og forstår hun at hun må vike for ditt personlige individ?

Politisk ståsted - Er hun en rødstrømpe som vil mentalt kastrere deg?

Barn - Er nåværende og ønsket situasjon for framtiden forenelig med ditt syn?

Dette er de første tingene som ramler inn i hodet mitt, basert på 20 år "i felten" :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om hun har vært den til å gjøre det slutt i tidligere i forhold eller ikke. Om hun sammenhengende har vært i forhold siden hun begynte å date. Kjekt å vite om hun dater fordi hun ikke er et selvstendig individ eller om hun dater fordi det gir det lille ekstra.

Endret av Gjakmarrja
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om hun har vært den til å gjøre det slutt i tidligere i forhold eller ikke. Om hun sammenhengende har vært i forhold siden hun begynte å date. Kjekt å vite om hun dater fordi hun ikke er et selvstendig individ eller om hun dater fordi det gir det lille ekstra.

Kødder du?? Er du virkelig såå usikker på deg selv??

• Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting som kan være lurt i tillegg til det de over skriver, er å snakke om det som interesserer deg, og inviter henne med på det du liker å gjøre. Hvis hun liker og intresserer seg for noe av det samme som deg, så vil du få en positiv respons. Om hun derimot ikke deler de samme interessene som deg, så vil dette også komme frem. På den måten får du henne til å åpne seg (om hun passer for deg), eller så ser du at dere ikke er for hverandre, siden hun ikke responderer på dine interesser o.l.

Lenke til kommentar

For min del er også jobb/utdanning/karriere veldig viktig, spesielt nå som jeg er "voksen". Hun bør være økonomisk uavhengig og ha en fornuftig jobb. Om jeg møter kvinnen i mitt liv kan det nok fires på, men i utgangspunktet er det ganske essensielt at vi har noenlunde samme nivå og ambisjoner.

Det med interesser er egentlig ganske uviktig. Jeg liker heller å møte noen som driver med helt andre ting enn meg selv. Det er mer spennende, og jeg føler ikke noe stort behov for å dele mine interesser med partneren. Jeg synes det er bra om man kan ha sine egne ting å drive med, og heller skape felles interesser utenom det man gjør fra før.

Lenke til kommentar

Å ha litt ting felles er ingen ulempe, så kan man gjøre ting sammen også eller se på filmer og serier og sånt - om man har ganske lik smak. F.eks om begge liker å reise, så kan man reise sammen. Jeg synes det er fint å ha ting felles også, selv om det ikke gjør noe å ha egne interesser også.

Hva vil du vite om henne da? Er vel bare å bli så kjent med henne som du kan eller vil. :)

Lenke til kommentar

Er det er intervju? :p

Det spiller jo ingen rolle hva man spør om egentlig, man må bare få samtalen i gang. Fortell om deg selv, og spør henne: Hva med deg da..?Klarer man ikke å ha en samtale så må det være vanskelig å være sammen med personen?

Jeg mente ikke at han/hun skulle spørre alt dette PÅ EN GANG. De tingene jeg nevnte var ting jeg ville ha spurt en potensiell kjæreste om. Det betyr ikke at jeg må vite dette på ''første date'', lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...