Bolivar Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Resettet, og det funket ikke. Kan ruteren være ødelagt eller at leverandøren må aktivere noe igjen? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Den kan være ødelagt ja, men tviler hvis den har fungert greit fram til nå... Hvor har du fått den fra? Den er jo så gammel at den burde ha vært kasta for lenge siden....! Hvilken ISP har du? Annet utstyr? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Den er gammel ja, vet ikke hvor gammel, men den fungerte før jeg resettet. Resettet igårkveld, men så funket det ikke etterpå. Men siden nettet kommer opp så må vell ruteren fungere? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Syns du sa du ikke fikk nett jeg? Men ja, da fungerer den.. Rart du ikke kommer inn på den da... Hva slags melding får du når du prøver? Bare vanlig "Siden kan ikke vises"? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Nettet kommer opp, men får ikke tilgang på internett. Tidsavbrudd kommer opp som feilmelding i Firefox Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Du har lokal tilkobling, mener du? Etter hva jeg har funnet ut, så støtter den bare Ethernet, PPPoE og PPtP encapsulering.. Har du Telenor som ISP? De har vel aldri levert den modellen heller??? Grunnen til at du da ikke har nett, er nok fordi WAN innstillingene er borte.. Ping Zyxelen og legg ut screenshot av det her... Ville uansett ha kontaktet ISP og bedt om nytt modem... Den boksen din er som sagt utgammal... Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Request timed out kommer det når jeg pinger den Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Ja da er det noe gæli ikke itte er rektig.... Men hvordan er det du er på nett nå a? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Har du lagt inn PPPoE-pålogginsinfo etter at du resatte routeren? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 3g nett på telefonen. Er det samme hvilken ruter jeg kjøper? Må hive meg i bilen å kjøpe ny jeg da. Har du lagt inn PPPoE-pålogginsinfo etter at du resatte routeren? Nei? Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Har dere en god ruter som er tilgjengelig hos expert/elkjøp? Trenger ikke all verdens, er hjemme hos foreldrene mine. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 zanta: Har du ikke fulgt med?? Han får ikke logget inn en gang, hvordan skulle han ha klart å legge inn eventuell PPPoE info? Nei, du ikke bare bytte ut den nødvendigvis... Zyxelen er et modem og uten det så får du ikke nett i det hele tatt... Derfor jeg sa i stad at du burde kontakte ISP'en din og få tilsendt en ny boks... En ny router vil ikke hjelpe deg noen ting.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 zanta: Har du ikke fulgt med?? Han får ikke logget inn en gang, hvordan skulle han ha klart å legge inn eventuell PPPoE info? Joda, jeg følger med. Jeg skrev det med PPPoE etter at TS skrev dette: "Nettet kommer opp, men får ikke tilgang på internett." Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Da må du følge med enda bedre, for poenget med hele tråden her er at TS ikke får logget inn på Zyxelen en gang, av en eller annen grunn.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Nei, du ikke bare bytte ut den nødvendigvis... Zyxelen er et modem og uten det så får du ikke nett i det hele tatt... Den Zyxel-modellen som TS oppgir er en router, ikke et routermodem. Han må altså ha enten et xDSL-modem eller kabelmodem i tillegg. Jeg ville startet med å teste rett i modemet. Dersom det er OK der, er det enkleste å kjøpe ny router dersom denne er umulig å få kontakt med. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Den andre boksen som står her er en Zyxel Prestige 650R-13. "For ZAS, ADSL over ISDN Router" står etter modellnavnet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Dette er et gammelt ADSL-modem, hadde det selv for 10+ år siden. Du kan koble en PC direkte til denne, men må da ha SW på PCen for å få logget på med din PPPoE-info (som du har fått fra din ISP). Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Koblet denne direkte til. Fikk da opp en innloggingsboks tilknyttet Prestige 650. Hva er brukernavn og passordet til den? Er det standard eller er det definert til oss som kunde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg husker ikke nå hvordan dette var. Jeg hadde passord og brukernavn til mine (hadde flere), og fikk også ny FW fra Telenor som jeg oppgraderte selv. Kanskje noen andre her fortsatt kjører internett fra Teknisk Museum og kan hjelpe deg? Uansett, dersom du legger inn SW på PCen, trenger du ikke å logge inn på modemet for å få tilgang til internett. Mener å huske at dette var støttet av standard Windows XP. Du vil fortsatt trenge brukernavn og passord for PPPoE. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Ah ok.. Da blir det litt annerledes....:-P Trodde Zyxelen var routermodemet og ikke bare en enkel router...:-P Da er det bare å kaste den og skaffe deg en hvilken som helst annen router... Men anbefaler deg en Asus, ikke dårligere enn N56U... Bestill på nett da de færreste butikker har Asus.. Det går liksom i D-Link, netgear, Jensen etc.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå