Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke satt opp ruteren etter resetting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har lokal tilkobling, mener du? Etter hva jeg har funnet ut, så støtter den bare Ethernet, PPPoE og PPtP encapsulering.. Har du Telenor som ISP? De har vel aldri levert den modellen heller???

Grunnen til at du da ikke har nett, er nok fordi WAN innstillingene er borte.. Ping Zyxelen og legg ut screenshot av det her...

Ville uansett ha kontaktet ISP og bedt om nytt modem... Den boksen din er som sagt utgammal...

Lenke til kommentar

zanta: Har du ikke fulgt med?? Han får ikke logget inn en gang, hvordan skulle han ha klart å legge inn eventuell PPPoE info? ;)

Nei, du ikke bare bytte ut den nødvendigvis... Zyxelen er et modem og uten det så får du ikke nett i det hele tatt... Derfor jeg sa i stad at du burde kontakte ISP'en din og få tilsendt en ny boks... En ny router vil ikke hjelpe deg noen ting....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

zanta: Har du ikke fulgt med?? Han får ikke logget inn en gang, hvordan skulle han ha klart å legge inn eventuell PPPoE info? ;)

Joda, jeg følger med. Jeg skrev det med PPPoE etter at TS skrev dette: "Nettet kommer opp, men får ikke tilgang på internett."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nei, du ikke bare bytte ut den nødvendigvis... Zyxelen er et modem og uten det så får du ikke nett i det hele tatt...

Den Zyxel-modellen som TS oppgir er en router, ikke et routermodem. Han må altså ha enten et xDSL-modem eller kabelmodem i tillegg. Jeg ville startet med å teste rett i modemet. Dersom det er OK der, er det enkleste å kjøpe ny router dersom denne er umulig å få kontakt med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette er et gammelt ADSL-modem, hadde det selv for 10+ år siden. Du kan koble en PC direkte til denne, men må da ha SW på PCen for å få logget på med din PPPoE-info (som du har fått fra din ISP).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg husker ikke nå hvordan dette var. Jeg hadde passord og brukernavn til mine (hadde flere), og fikk også ny FW fra Telenor som jeg oppgraderte selv. Kanskje noen andre her fortsatt kjører internett fra Teknisk Museum :tease: og kan hjelpe deg?

Uansett, dersom du legger inn SW på PCen, trenger du ikke å logge inn på modemet for å få tilgang til internett. Mener å huske at dette var støttet av standard Windows XP. Du vil fortsatt trenge brukernavn og passord for PPPoE.

Lenke til kommentar

Ah ok.. Da blir det litt annerledes....:-P Trodde Zyxelen var routermodemet og ikke bare en enkel router...:-P Da er det bare å kaste den og skaffe deg en hvilken som helst annen router... Men anbefaler deg en Asus, ikke dårligere enn N56U... Bestill på nett da de færreste butikker har Asus.. Det går liksom i D-Link, netgear, Jensen etc....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...