Gå til innhold

Hvilket grep er dette?

Kompjut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett deg ned og øv på ulike slike grep, så kjenner du dem etterhvert igjen på lyden. En 6'er har en distinkt klang, akkurat som en 7'er eller maj7 eller 9'er. De klangene kan læres. Så er det bare om å gjøre å høre hvor mange tonetrinn det går opp eller ned, og det kan trenes også.

Noen er "født" med absolutt gehør, men det kan utmerket godt øves opp for oss som ikke er så heldige.

Geir :)

Lenke til kommentar

Sett deg ned og øv på ulike slike grep, så kjenner du dem etterhvert igjen på lyden. En 6'er har en distinkt klang, akkurat som en 7'er eller maj7 eller 9'er. De klangene kan læres. Så er det bare om å gjøre å høre hvor mange tonetrinn det går opp eller ned, og det kan trenes også.

Noen er "født" med absolutt gehør, men det kan utmerket godt øves opp for oss som ikke er så heldige.

Geir :)

Takk for tips! Jeg har rimelig god kontroll på de "vanligste" grepene, og klarer å høre meg frem til noen av dem. Mens andre, som i dette tilfellet, klarer jeg ikke plassere i det hele tatt. Jeg prøvde alle grepene jeg kan som kunne stemme med hvordan han tok grepet, men ingen av dem hørtes riktig ut. A6 kunne jeg ikke, så der lærte jeg noe nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...