Kompjut Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Kan noen gitarkyndige fortelle meg hva det andre grepet han tar i denne videoen er? http://vimeo.com/71223573 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) A6. I praksis legger han bare fingeren over alle de fire lyseste strengene, siden de alle skal gripes på andre bånd. Geir Endret 14. desember 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Kompjut Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 A6. I praksis legger han bare fingeren over alle de fire lyseste strengene, siden de alle skal gripes på andre bånd. Geir Tusen takk, Geir! A6 gjorde susen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Sett deg ned og øv på ulike slike grep, så kjenner du dem etterhvert igjen på lyden. En 6'er har en distinkt klang, akkurat som en 7'er eller maj7 eller 9'er. De klangene kan læres. Så er det bare om å gjøre å høre hvor mange tonetrinn det går opp eller ned, og det kan trenes også. Noen er "født" med absolutt gehør, men det kan utmerket godt øves opp for oss som ikke er så heldige. Geir Lenke til kommentar
Kompjut Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Sett deg ned og øv på ulike slike grep, så kjenner du dem etterhvert igjen på lyden. En 6'er har en distinkt klang, akkurat som en 7'er eller maj7 eller 9'er. De klangene kan læres. Så er det bare om å gjøre å høre hvor mange tonetrinn det går opp eller ned, og det kan trenes også. Noen er "født" med absolutt gehør, men det kan utmerket godt øves opp for oss som ikke er så heldige. Geir Takk for tips! Jeg har rimelig god kontroll på de "vanligste" grepene, og klarer å høre meg frem til noen av dem. Mens andre, som i dette tilfellet, klarer jeg ikke plassere i det hele tatt. Jeg prøvde alle grepene jeg kan som kunne stemme med hvordan han tok grepet, men ingen av dem hørtes riktig ut. A6 kunne jeg ikke, så der lærte jeg noe nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå