Albert Andersson Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Gråmåke, - ikke lenger bare sjøfugl ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Flott bilde av måka i det blå..fint plassert i bildeflaten og vakre klare farger!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Nå¨er det vel ikke denne arten vi hadde flust av på Øyern da jeg vokste opp på 50-60 tallet. Men de gikk t.o.m. på jordene og rappa såkorn. Far min sa alltid at skal du skytte make så vent il du kan se aua. Jeg brukte en annen mate: På den tia var det fortsatt lovlig å bruke gjeddesakser så vi hang ut med mort på og fanga stadig gjedde. En morra jeg kom hadde elva minka I løpet av natta og morten sto helt oppe I vannskorpa så ei måke hadde stupt rett på den og tatt I saksa. Dermed ble det make til middag istedenfor gjedd. Etter det satte jeg rett som det var morten litt høyt for å få make. Men det fortalte jeg aldri far min. Fint at du vender blikket popover - om ikke annet så å få fuglebilder å presentere. Roar 1 Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Flott bilde av måka i det blå..fint plassert i bildeflaten og vakre klare farger!! Hilsen Tove Hei, Ovidia2. Takk for hyggelig og positiv kommentar, Tove, - det ER koselig å få tilbakemeldinger, - og spesielt på en så grå dag som vi har fått her i dag ! Vennlig hilsen Albert. 1 Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Nå¨er det vel ikke denne arten vi hadde flust av på Øyern da jeg vokste opp på 50-60 tallet. Men de gikk t.o.m. på jordene og rappa såkorn. Far min sa alltid at skal du skytte make så vent il du kan se aua. Jeg brukte en annen mate: På den tia var det fortsatt lovlig å bruke gjeddesakser så vi hang ut med mort på og fanga stadig gjedde. En morra jeg kom hadde elva minka I løpet av natta og morten sto helt oppe I vannskorpa så ei måke hadde stupt rett på den og tatt I saksa. Dermed ble det make til middag istedenfor gjedd. Etter det satte jeg rett som det var morten litt høyt for å få make. Men det fortalte jeg aldri far min. Fint at du vender blikket popover - om ikke annet så å få fuglebilder å presentere. Roar Hei, Roar. Stor takk til deg, også, - og det er fornøyelig med små anekdoter som du presenterer like godt som bildene dine ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Nå¨er det vel ikke denne arten vi hadde flust av på Øyern da jeg vokste opp på 50-60 tallet. Men de gikk t.o.m. på jordene og rappa såkorn. Far min sa alltid at skal du skytte make så vent il du kan se aua. Jeg brukte en annen mate: På den tia var det fortsatt lovlig å bruke gjeddesakser så vi hang ut med mort på og fanga stadig gjedde. En morra jeg kom hadde elva minka I løpet av natta og morten sto helt oppe I vannskorpa så ei måke hadde stupt rett på den og tatt I saksa. Dermed ble det make til middag istedenfor gjedd. Etter det satte jeg rett som det var morten litt høyt for å få make. Men det fortalte jeg aldri far min. Fint at du vender blikket popover - om ikke annet så å få fuglebilder å presentere. Hei Roar ! Helt motbydelig å høre om dine metoder hva du liker å pine levende skapninger..blir helt kvalm av hva du har utrettet . Skam deg !! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Nå¨er det vel ikke denne arten vi hadde flust av på Øyern da jeg vokste opp på 50-60 tallet. Men de gikk t.o.m. på jordene og rappa såkorn. Far min sa alltid at skal du skytte make så vent il du kan se aua. Jeg brukte en annen mate: På den tia var det fortsatt lovlig å bruke gjeddesakser så vi hang ut med mort på og fanga stadig gjedde. En morra jeg kom hadde elva minka I løpet av natta og morten sto helt oppe I vannskorpa så ei måke hadde stupt rett på den og tatt I saksa. Dermed ble det make til middag istedenfor gjedd. Etter det satte jeg rett som det var morten litt høyt for å få make. Men det fortalte jeg aldri far min. Fint at du vender blikket popover - om ikke annet så å få fuglebilder å presentere. Hei Roar ! Helt motbydelig å høre om dine metoder hva du liker å pine levende skapninger..blir helt kvalm av hva du har utrettet . Skam deg !! Hei, Terje. Jeg forstår og respekterer din reaksjon, men jeg antar at dette ligger mer enn 50 år tilbake i tid, - da Roar var en guttunge. Mye har endret seg siden da når det gjelder synet på hvordan vi skal behandle dyr, - og takk for det ! Jeg har selv ikke vært på jakt med våpen, - bare kamera, og har ikke vurdert Roars noe uortodokse jaktmetoder, - jeg har derimot rost hans åpenbare, gode fortellerevne. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Reidun_C Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Nå¨er det vel ikke denne arten vi hadde flust av på Øyern da jeg vokste opp på 50-60 tallet. Men de gikk t.o.m. på jordene og rappa såkorn. Far min sa alltid at skal du skytte make så vent il du kan se aua. Jeg brukte en annen mate: På den tia var det fortsatt lovlig å bruke gjeddesakser så vi hang ut med mort på og fanga stadig gjedde. En morra jeg kom hadde elva minka I løpet av natta og morten sto helt oppe I vannskorpa så ei måke hadde stupt rett på den og tatt I saksa. Dermed ble det make til middag istedenfor gjedd. Etter det satte jeg rett som det var morten litt høyt for å få make. Men det fortalte jeg aldri far min. Fint at du vender blikket popover - om ikke annet så å få fuglebilder å presentere. Roar Dette hørtes ikke bra ut selv om det er en god del år siden. For enhver som kom i denne gjeddesaksa var det en seigpining og tortur. Den tyske filosofen Immanuel Kant sa det så bra ; " We can judge the heart of a man by his treatment of animals ". A hundred years from now, it will not matter the sort of a house i lived in, what my bank account was, or the car I drove....but the world may be different because I was important in the life of animals and creatures on the earth. Lenke til kommentar
Reidun_C Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Et vakkert og meget skarpt bilde av måka Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Et vakkert og meget skarpt bilde av måka Hei, Reidun Carstens. Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Nå¨er det vel ikke denne arten vi hadde flust av på Øyern da jeg vokste opp på 50-60 tallet. Men de gikk t.o.m. på jordene og rappa såkorn. Far min sa alltid at skal du skytte make så vent il du kan se aua. Jeg brukte en annen mate: På den tia var det fortsatt lovlig å bruke gjeddesakser så vi hang ut med mort på og fanga stadig gjedde. En morra jeg kom hadde elva minka I løpet av natta og morten sto helt oppe I vannskorpa så ei måke hadde stupt rett på den og tatt I saksa. Dermed ble det make til middag istedenfor gjedd. Etter det satte jeg rett som det var morten litt høyt for å få make. Men det fortalte jeg aldri far min. Fint at du vender blikket popover - om ikke annet så å få fuglebilder å presentere. Roar Dette hørtes ikke bra ut selv om det er en god del år siden.For enhver som kom i denne gjeddesaksa var det en seigpining og tortur. Den tyske filosofen Immanuel Kant sa det så bra ; " We can judge the heart of a man by his treatment of animals ". A hundred years from now, it will not matter the sort of a house i lived in, what my bank account was, or the car I drove....but the world may be different because I was important in the life of animals and creatures on the earth. Hei, Reidun Carstens. Takk for grundig og gjennomtenkt kommentar ! Jeg ha selv "sans for" Immanuel Kants moralfilosofi, og ikke minst den australske filosofen Peter Singers mangeårige kamp for å å få lovfestet dyrs rettigheter á lá "menneskerettigheter". Det gleder meg når noen aktivt tar avstand fra dyreplageri, - så takk skal du ha, Reidun ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg