ibuddie Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har nå en Koss ur40 og vurdere å kjøpe en Sony MDR-V700DJ, har sjekka litt rundt og fått inntrykk av at sony'en gir bra lyd/bass. Personlig så savner jeg litt bass på kossen, og dermed vurdere å skaffe en ny headsett til en rimelig penge. valget falt på sonyen pga pris. Hører mest musikk fra pcen og ellers bærbare mp3-spillere/discman. Det går mest dance/trance. Hvordan er sonyen mht lyd i forhold til koss ur40? Liker ikke "overdreven" bass , vil ha lyd der du "hører hva folk sier klart og samtidig bra musikk. noen tips? all tips mottas med takk. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har vært skrevet mye på forumet om dette, et enkelt søk vil kunne gi hauger av erfaringer på 700'en. Erfaringer viser at 700 er et glimrende headsett, men ikke spesiellt holdbart i lengden, ikke i forhold til prisen. Kan anbefale et par som likner, i samme prisklasse, nemlig Pioneer HDJ-1000. De eier sonyene opp og i mente, etter min mening, selv om begge er svært gode headsett. bfisk Lenke til kommentar
funky Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei. Har selv hatt både Sony MDR-V700DJ, Pioneer SE-DJ5000, Pioneer HD-J1000 og Koss UR-40, og etter min mening er hd-j1000 klart best, fulgt av sonyen. Sammenligner du UR-40 med V700dj, så vil sonyen klare ett langt høyere lydtrykk før den kneler, med mer, men ikke for mye bass. Prismessig ligger vel HD-J1000 og V700DJ omtrent likt, så da ville jeg heller gått for HD-J1000=) Lenke til kommentar
ibuddie Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Takk for svar! hvor får jeg tak i Pioneeren sin? Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 De fleste typiske "Dj headset" vil være andre headset overlegne når det gjelder trance/dance/house simpelthen fordi disse er laget med tanke på denne typen musikk. Sony MDR-V700DJ har en svakhet konstruksjonsmessig, og det er pga. muligheten for å rotere selve klokkene. For å få til dette har Sony brukt et rørformet plaststykke, som er limt sammen av to separate halv-sirkel deler. Denne delen har en lei tendens til å gå opp i liminga. Skjedde med MDR-700'en til kompisen min, og jeg har hørt flere andre klage over akkurat det. Har selv Technics RP-DJ1210, og synes de er meget bra. Har hatt de et par år nå, og de spiller ikke noe dårligere enda, selv om jeg bruker de mye. På disse ligger klokkene mot ørene med gode puter, i motsetning til hos f.eks. Sony hvor de ligger rundt ørene...hva man foretrekker er en smakssak... En liten fordel KANSKJE med headset hvor klokkene ligger mot ørene, er at det ofte er noe mindre, og derfor litt greiere å ta med seg, i forhold til discman og sånt... Lenke til kommentar
ibuddie Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 takk for tips! ja, vil prioritere komfort siden jeg hører på headset ofte. Er fortsatt åpen for forslag, og gjerne hvor jeg kan kjøpe de. Grunnen til discman /pc er at det tar relativt lite plass + vil ikke forstyrre naboen for mye, og det med mobilitet er egentlig ikke så veldig nøye, men kan være kjekt når jeg sitter på toget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå