memberid-323818 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 +1 det blir nok en ge70 til gaming pga ssd og en latitude som du har til business/reise pga vekt siden den er så lett. Er bare og spare da Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Hehe, ja, man må nok spare en stund til det. Laptoper blir dyrere jo lettere de er, i hvert fall i businessegmentet. Se bare på hva en Lenovo ThinkPad T440s koster (tilsvarende specs og dimensjoner som den jeg bruker nå). Ultrabook med Core i7, 8 GB RAM, SSD, 1080p er alt annet enn billig. Edit: en av grunnene til at forbrukermodeller gjerne er en del billigere en businessmodeller er fordi mange av disse produsentene av drittvare sponser maskinene. Dessuten er slike maskiner gjerne bundlet med Home-utgaver av Windows. Det egner seg dårlig i bedriftssammenheng, man må minst ha Pro-utgaven eller Enterprise, som en del bedrifter bruker. Endret 17. desember 2013 av stigfjel Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Ja, jeg venter bare til neste lønning så blir begge bestilt, mangler "bare" 5k Endret 17. desember 2013 av FreeGameFinder Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) Ja, jeg venter bare til neste lønning så blir begge bestilt, mangler "bare" 5k Så du skal faktisk bestille 2 stk laptoper, inkludert en Latitude E7440? Endret 17. desember 2013 av stigfjel Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Yupp og en ge70 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Dæven, det blir ikke billig. Men pass på at du bestiller med SSD-disk. E7440 har ikke intern DVD-leser. 1 Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 I know. Latituden er dyrest men hvis den holder noen år så er det vell ok. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 I know. Latituden er dyrest men hvis den holder noen år så er det vell ok. Ja, de er dyre. Men min forrige laptop, Latitude D630, klarte over 6 års daglig bruk. Så bare du behandler den bra, skal det mye til for at den skal ryke. Lenke til kommentar
ktbd Skrevet 18. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2013 Hva med de her: http://www.advance.no/Item.aspx?id=5366407 - Dette er en Dell Latitude E6440 med i5-4300M til ca kt8500. Denne ser meget sterk ut - fulle specca får jeg tilsendt senere på mail idag. Og da denne som stigfjel bruker (bortsett fra specca), mener jeg å huske: http://www.advance.no/Item.aspx?id=5324869 - Dell Latitude E7440 med i5-4300U til ca kr10600. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 @TS: Latitude E6440 er ikke noe dårlig alternativ, det var lenge det alternativet jeg så for meg (har jo hatt forgjengerne D630 og D600 fra før, som jeg har gode erfaringer med). Men ultrabook'en Latitude E7440 ble litt for fristende nå, da skjermen på sistnevnte har høyere oppløsning, samt at E7440 er lettere, har SSD-disk og har nok av ytelse. Eneste jeg mangler er dedikert skjermkort, men siden jeg ikke skal bruke den til intensiv spilling, så spiller det ikke så stor rolle. Det er en kjentsak at dedikerte skjermkort tar en del batterikapasitet. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 maskinen din er full av støv! ta den med på bensinstasjonen og gi den en omgang med kompressoren de bruker til å fylle dekk. blås inn langs rillene der luften pleier å komme ut, så skal du se ganske markante endringer samt en diger støvsky. hadde en bekjent som slet med det samme, og fikk ned hans load temp med 40 grader på GPU. disclaimer: er en teoretisk sjangse for at du ryker viftemotoren, har ikke hendt meg enda, og jeg har rehabilitert typ 20 forekjellige maskiner på denne måten. ville holdt prosessen til under 2 minutter for sikkerhetsskyld uansett da Lykke til! Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Viftemotoren tåler normalt trykkluft, men det er ikke sikkert viftebladene gjør det. Jeg har ødelagt en vifte med trykkluft, det er nok at et blad knekker før den lager ulyder og virker dårligere. Skal man bruke trykkluft bør det gjøres forsiktig, gjerne starte fra litt avstand før man beveger det nærmere luftespaltene. Det er ikke tiden med trykkluft som tar knekken på viften, men kreftene ved bråstarten som kan knekke blader eller rive opp lageret. Teoretisk kan viftemotoren virke som en generator og høyt turtall kan gi høy spenning som kan ta knekken på motorstyringen i viften, men har ikke lest om noen som har opplevd dette. Hvis man ikke har demontert deksler på forhånd blåser man bare mesteparten av støvet lenger inn i maskinen, der det blir liggende helt til det blir sugd inn i viften igjen. Støvsuger er en fin oppfinnelse, men også den bør brukes forsiktig. Endret 21. desember 2013 av Frobe Lenke til kommentar
ktbd Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 maskinen din er full av støv! ta den med på bensinstasjonen og gi den en omgang med kompressoren de bruker til å fylle dekk. blås inn langs rillene der luften pleier å komme ut, så skal du se ganske markante endringer samt en diger støvsky. hadde en bekjent som slet med det samme, og fikk ned hans load temp med 40 grader på GPU. disclaimer: er en teoretisk sjangse for at du ryker viftemotoren, har ikke hendt meg enda, og jeg har rehabilitert typ 20 forekjellige maskiner på denne måten. ville holdt prosessen til under 2 minutter for sikkerhetsskyld uansett da Lykke til! Godt råd! Har allerede rengjort med trykkluft på boks , samt fjernet all støv jeg kan inne i maskina - like varm og like mye støy fordeom. Jeg rengjør laptopen min regelmessig Lenke til kommentar
ktbd Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Noen som har erfaring med å handle fra www.advance.no ? De har jo masse laptoper inne til grei pris, og nedbetaling om man ønsker sånne ting. Har bare ikke vært borti den bedriften før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå