Gå til innhold

PC fryser under spilling

Anbefalte innlegg

God kveld! Har litt problemer akkurat nå med pc min. (Som vanlig egentlig).

Pc min fryser veldig ofte, som oftest med Battlefield 4, men også noen ganger etter skjermkorttester (Valley benchmark 1.0) Aldri under testen (for nå!) Dette skjedde aldri med Windows 7! Dette er veldig frustrerende og håper virkelig noen har en løsning! Tok forresten en clean install på win 8.

Har tatt både CPU test og GPU test uten crash under testen! (Prime 95, Intel burn test) og valley benchmark 1.0 Unigne heaven.

Har overklokka cpu til 4,2 med 1.250v og skjermkortet er for tiden urørt da BF4 ikke takler overklokk på gpuen min for øyeblikket.

PSU : Corsair 760i

16 gb ram (husker ikke produsent)

Hovedkort : Asrock z87 killer fatality.

## topic endret av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

**Update**

Har disablet SLI og da stoppet problemene! Dette er det jeg har kommet frem til hittil : Temperaturene er alltid godt under 90 (høyeste var vel 85 under min andre benchmark). Driverne og Bios er oppdatert. Kortene har lik overclock. Strømforsyningen er sterk nok. Har også tatt en test av RAM og ingen problemer ble funnet. Windows 8.1 ser heller ikke ut til å være problemet.

Problemet må vel ligge innad i skjermkortet eller muligens hovedkortet?

Skjermkortet fryser også bare under "loading" og etter jeg avslutter krevende oppgaver/spill.

Skjermen ble forøvrig halvveis blå mens ett bf4 map loada før den fryste helt.

Noen som har forslag?

Endret av The_Rp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...