thomafo Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei alle sammen Jeg har nettopp satt sammen en ny PC med følgende komponenter: AMD XP2500+ ASUS A7N8X Deluxe TwinMos DDR400 512MB ATI Radeon 9600 Pro m/ Catalyst 3.7 mm Kjører Win XP SP1, med alle nye bugfixer. Problemet er at spill (dvs Splinter Cell, som er det eneste jeg har testa til nå) får forvrengt grafikk fra første stund, får bare en masse striper som går sidelengs over skjermen. Det samme skjedde noen av testene i 3DMark 2003. Jeg har testa både minne og CPU (MemTest og Prime95), og de er stabile og uten feil. Hverken CPU eller grafikk-kort er overklokket. Jeg kjørte dxdiag og fikk feil på DirectDraw-test og Direct3D 7 og DirectX 8. Min foreløpige konklusjon er at det er en konflikt pga DirectX 9.0b Er det andre som har opplevd lignende problem? Jeg er svært takknemlig for innspill og forslag til løsninger! Mvh Thomas Lenke til kommentar
mr x Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 har du innstalert driverene til hk ditt ! du kan jo prøve og avinnstalere driverene til ati kortet og innstalere driverene på nytt.. ps:husk og fjerne ati kontrollpanel også. var en her på forumet som hadde pro med sitt kort(ati 9800 pro) han satte agp på 4x(ikke 8x)det hjalp han med grafikken i spillene side.. sliter også av og til i spillene med ati 9800 non pro.kan få rar lyd og svart skjerm eller noen timer spilling.men har ikke funnet noe varig løsing på problemet leste jo på forumet at ati sine drivere var veldig bra.fungerte i alle spill o.s.v .men nå vet jeg ikke lengere.. hadde 3 stk ge-force kort før men aldri pro av noe slag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå