Gå til innhold

Hvor mye koster "egentlig varen fra Ebay med frakt og moms?


thaboszz

Anbefalte innlegg

Hvor mye koster "egentlig varen fra Ebay med frakt og moms? Jeg tror jeg skal bestille en "schock pen" fra Ebay til 0,35$ (free shipping). Tror dere 0.50$ vil gå (det eneste jeg kan cashe ut via en "appreward" ting. Evt. hvor vil pennen bli fraktet? til postkassen, eller til nærmeste posthus?

Endret av thaboszz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor mye koster "egentlig varen fra Ebay med frakt og moms? Jeg tror jeg skal bestille en "schock pen" fra Ebay til 0,35$ (free shipping). Tror dere 0.50$ vil gå (det eneste jeg kan cashe ut via en "appreward" ting. Evt. hvor vil pennen bli fraktet? til postkassen, eller til nærmeste posthus?

Tja, med toll, tollbehandling, Moms, etc vil den muligens bli noen hundrelapper
Lenke til kommentar

Koster pennen 35 cent? Free shipping? Da betaler du ingen toll. Tollfritt så lenge frakt og varen er under 200,-.

Nesten riktig.

 

Selv om vareverdi pluss frakt totalt kommer på over 200 kroner, betaler man ikke toll og moms så lenge varens verdi alene er under 200 kroner.

 

Derimot, hvis varens verdi er over 200 kroner, må man betale moms på både vare og frakt.

Lenke til kommentar

Stemmer dette med frakt, ja. Jeg tok feil. Men jeg mener å huske jeg hadde rett.. Men nope, sjekket toll.no nå.

 

Jeg kjøpte en vare for 160,-, og frakt var på 50,-

Jeg betale 210,-. Så fikk jeg lapp om COD, hvor jeg ble bedt om å betale 246,- EKSTRA. Dette forstod jeg IKKE.

Lenke til kommentar

Stemmer dette med frakt, ja. Jeg tok feil. Men jeg mener å huske jeg hadde rett.. Men nope, sjekket toll.no nå.

 

Jeg kjøpte en vare for 160,-, og frakt var på 50,-

Jeg betale 210,-. Så fikk jeg lapp om COD, hvor jeg ble bedt om å betale 246,- EKSTRA. Dette forstod jeg IKKE.

Da har selger/avsender lagt sammen vareverdi pluss frakt og skrevet dette som vareverdi på pakken, tipper jeg. I et slikt tilfelle må man bare sende en kopi av kvittering til tollvesenet, så pleier det å ordne seg :)

Lenke til kommentar

Da har selger/avsender lagt sammen vareverdi pluss frakt og skrevet dette som vareverdi på pakken, tipper jeg. I et slikt tilfelle må man bare sende en kopi av kvittering til tollvesenet, så pleier det å ordne seg :)

 

Hva skal jeg sende? Her er nettkvittering fra eBay:

1511385_10151853802795918_746945392_n.jp

Og her er COD:

 

1477009_10151853807155918_1024968733_n.j

Lenke til kommentar

 

Hva skal jeg sende? Her er nettkvittering fra eBay:

Jeg vil tro det holder lenge å skrive ut den nettkvitteringen og sende til tollvesenet, eller ta print screen eller scanne inn kvitteringen og sende den til de på e-post.

 

Akkurat hvordan du gjør det, og hvor du sender, må du nesten spørre tollen om. Jeg ville ringt de.

Lenke til kommentar

If you do not require the items any more, they will be held at customs for two weeks before being returned back to the sender (us). If delivery is refused, do get some form of proof of this as we will not be able to issue a refund if the parcel gets lost in post. Our sincere apologies for the error and the inconvenience and disappointment this has caused.


Jeg var i kontakt med dem for over en måned siden, og klagde på dette, men de sier de enda ikke har fått pakken i retur. Jeg har bare mottatt hentelapp og så ikke gjort noe med den.. Hentelappen sier jo diddily-squat om noe som helst? :o Får dra nedom butikken på mandag og se hva som skjedde :p


Lenke til kommentar
Jeg var i kontakt med dem for over en måned siden, og klagde på dette, men de sier de enda ikke har fått pakken i retur. Jeg har bare mottatt hentelapp og så ikke gjort noe med den.. Hentelappen sier jo diddily-squat om noe som helst? :o Får dra nedom butikken på mandag og se hva som skjedde :p

Du skulle tatt kontakt med posten (ikke avsender), på telefonnummeret som er oppgitt på hentelappen (04004) og forklart det du nettopp har forklart her (at varen alene kostet under 200, men over det med frakt), hvorfor gjorde du ikke det?

Lenke til kommentar

Du skulle tatt kontakt med posten (ikke avsender), på telefonnummeret som er oppgitt på hentelappen (04004) og forklart det du nettopp har forklart her (at varen alene kostet under 200, men over det med frakt), hvorfor gjorde du ikke det?

 

For jeg har aldri hatt et problem med bestilling av varer over internettet, og er dermed ikke kjent med framgangsmåten/rutinen når en toll-relatert feil oppstår. Jeg fikk beskjed om at varen ville bli sendt tilbake etter den har ligget på postkontoret i 2 uker, og jeg er en tålmodig kar (som det framkommer av at jeg har nærmest glemt det hele) og så ingen problem med å vente 2 uker.

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...