Gå til innhold

Tips til nettbrett til fatters


ilpostino

Anbefalte innlegg

Ser at dette ASUS-brettet har Intel Atom istedenfor ARM CPU.

Jeg har funnet et lite kjent "problem" med Intel Atom på Android. TomTom navigasjon virker ikke på Atombaserte brett og mobiler. Dermed har jeg måtte bruke Ndrive på min Asus Phonepad.

Jeg vet ikke hvorfor kun TomTom sliter med dette, men de har kjent problemet lenge:

http://discussions.tomtom.com/t5/TomTom-Navigation-app-for/Android-phones-that-don-t-work-with-the-Tomtom-app/td-p/404764

Endret av Frobe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Støtter denne. Asus er definitivt min goto-guy for nettbrett. Man får topp kvalitet, ren Android og hyppige oppdateringer. De er ikke som Samsung der de kleiser på egne grensesnitt og ligger nesten et år etter med oppdateringer av Android.

Ren og ren android da, de hadde noen tweaks som ikke var helt etter min smak! Men det er nå helt opptil personen som skal ha den :)

Lenke til kommentar

Du bør ta med LG Pad 8.3 i vurderingen også. Mindre skjerm, men gode spesifikasjoner og hyggelig pris. Får svært god omtale i tester også.

 

Eplefolket skriker om plast i Samsung og andre Android telefoner og nettbrett. Jeg er ingeniør som jobber med produktutvikling, plast er i mange tilfeller et bedre materiale enn aluminium for et hus til et elektronikkprodukt og selvsagt alltid bedre enn glass. Hvis produktet går i bakken så fjærer plasten og demper belastningen på elektronikken, ikke bulker den heller. Materialene som brukes i epleproduktene er så "ekskluskve" at det faktisk er det samme som brukes for å emballere øl, nemlig aluminium og glass. Jeg har så vidt tatt i en iPad, den føltes svært glatt å holde i. Jeg har hatt den første Galaxy Tab 10.1 siden den kom ut, denne har en gummiert plastbastykke som gir god friksjon, det gjør også det imiterte skinn materialet som er bak på min nåværende tablet som er en Note 10.1 2014 Edition.

Lenke til kommentar

Du bør ta med LG Pad 8.3 i vurderingen også. Mindre skjerm, men gode spesifikasjoner og hyggelig pris. Får svært god omtale i tester også.

 

En semilang tekst om hvordan plast var bedre enn metall!

Ja, var han på jakt etter et nettbrett under 10" så hadde kommet med samme anbefaling. Men siden OP ville gjerne ha en 10" til sin far ble denne ikke nevnt. Når det sies så er Asus MeMo FHD 10.1 helt på linje med LG G pad 8.3 in terms of spec. Utenom skjermstrørrelsen selvsagt. Så den prisforskjellen som er på disse to går med til ca 2" tommer mer skjerm, og litt andre materialer i builden.

Endret av nerikk
Lenke til kommentar

 

Kom over en ny mulighet idag!

 

Asus MeMo Pad FHD 10.1

 

Pros:

  • IPS skjerm med oppløsning på 1920x1200
  • 2 GB minne
  • 32GB lagring
  • Ruglete plastikk på baksiden for bedre grep
  • Pris på 2600,- det er bare noen få hundre kroner dyrere enn Samsung Galaxy Tab 3

Cons:

  • Asus sin "cover" på android 4.2.2 kan være litt knotete for folk som ikke vant til den, men dette er en vanesak.

 

 

Er det noen som tør å uttale seg hvordan er dette i forhold til kinabrett som f.eks Pipo M9 Pro? Prisen på Pipo er 1800,- uten mva og 2300,- med mva. Betaler man moms er det kanskje ikke noe å vurdere i forhold til brett man får kjøpt i Norge.

 

Spesifikasjonene er ganske like Intel Atom i Asus ser ut til å få ok tilbakemeldinger til tross to 2 kjerner, man får med 3G og litt bedre batteri med Pipo, dog får wifi dekningen ymse tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Altså moms ender du mest sannsynelig opp med uansett, med mindre du får dem til å sende deg brettet som gave istedenfor vare. Utenom det så har jeg absolutt ingen erfaring med disse kinabrettene. Eneste jeg kan si er at Asus brettet er knall. Dama fikk det til julegave av meg, så jeg fiklet litt med det får å se hvordan det sto imot min Xperia Tablet Z. Og kan (nesten) ta hånda på hjertet å si at hadde jeg fått valget nå, så hadde jeg spart 1300,- og gått for Asusen istedenfor Sonyen.

 

Ang. ytelse så vil ikke det slå ut noen særlig grad med mindre du har et bruksområde som faktisk trenger immense power. Asusen var smooth all over i Android (noe jeg mener er noe av det viktigste) så det skal ikke være noe problem. En annen ting du får med Asusen er bedre oppløsning da, vet ikke hvor mye vekt du legger på det. Men det er noe å tenke på.

 

Men kjører PiPOen stock Android eller har kineserne lagd sin egen?

 

Konklusjon: Greier du å skaffe brettet uten moms go for it. Hvis ikke ville jeg ha gått for Asus, du får en bedre skjerm, samt et merke du kan stole på. (har ikke noe erfaring med disse kinabrettene som sagt så dette er bare en spekulasjon).


Mens oppdateringer uteblir :p

Oppdateringer uteblir overalt, har ikke sett min Android 4.3 på min Sony enda :p

Lenke til kommentar

Altså moms ender du mest sannsynelig opp med uansett, med mindre du får dem til å sende deg brettet som gave istedenfor vare. Utenom det så har jeg absolutt ingen erfaring med disse kinabrettene. Eneste jeg kan si er at Asus brettet er knall. Dama fikk det til julegave av meg, så jeg fiklet litt med det får å se hvordan det sto imot min Xperia Tablet Z. Og kan (nesten) ta hånda på hjertet å si at hadde jeg fått valget nå, så hadde jeg spart 1300,- og gått for Asusen istedenfor Sonyen.

 

Ang. ytelse så vil ikke det slå ut noen særlig grad med mindre du har et bruksområde som faktisk trenger immense power. Asusen var smooth all over i Android (noe jeg mener er noe av det viktigste) så det skal ikke være noe problem. En annen ting du får med Asusen er bedre oppløsning da, vet ikke hvor mye vekt du legger på det. Men det er noe å tenke på.

 

Men kjører PiPOen stock Android eller har kineserne lagd sin egen?

 

Konklusjon: Greier du å skaffe brettet uten moms go for it. Hvis ikke ville jeg ha gått for Asus, du får en bedre skjerm, samt et merke du kan stole på. (har ikke noe erfaring med disse kinabrettene som sagt så dette er bare en spekulasjon).

Oppdateringer uteblir overalt, har ikke sett min Android 4.3 på min Sony enda :p

 

Kineserne er rause med gaver :) men det er jo greit å kalkulere mva inn i prisen.

 

Her er en test av Pipo M7 Pro som har mer eller mindre samme specs, men litt mindre skjerm.

 

Pipo har allerede sluppet Kitkat oppdateringer til noen av sine brett, oppdatering til M9 forventes snart.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Ja altså, dette tror jeg går oppiopp sånn egentlig. Det er pluss og minus ved begge sider, så her er det egentlig fritt fram.

 

Men viss du velger PiPO kom gjerne tilbake med en liten vurdering/erfaring av nettbrett, er alltid fint med mer kunnskap om slike "unknown" nettbrett som du nesten aldri ser i Norge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...