Romis Skrevet 13. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Hei! Gikk for et innkjøp av GTX 770 for en stund tilbake, og har aldri klart å få til å kjøre 3 skjermer samtidig. Hadde et AMD 6970 før, og det kunne uten problemer kjøre 3 skjermer. Har koblet opp skjermene slik: S1 DVI-I Dual Link S2 DVI-I Dual Link S3 HDMI ( Har også prøvd med displayport kabel, uten at det hjalp ) Problemet er at 2 skjermer fungerer uten problemer, men ikke 3 om gangen. Hva i huleste skal jeg gjøre? Skjermene er BenQ G2420HDB + BenQ GL2450(x2) Endret 13. desember 2013 av Romis Lenke til kommentar
Romis Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2013 bump Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 20. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2013 Heisann, hvis nvidia er likt som AMD så må minst en av skjermene gå via displayport. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 30. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2013 sliter med det samme som deg, funnet en løsning på dette eller? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2014 sliter med det samme som deg, funnet en løsning på dette eller? Har fortsatt ikke funnet en løsning på det, nei. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2014 Skal ikke banne på det, men tror du trenger DVI-D kabler for et silkt oppsett. Altså 2 skjermer tilkoblet med DVI-D og den tredje skjermen med enten displayport eller HDMI. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2014 HDMI bruker samme tingen som DVI. Så man trenger displayport til skjerm nr 3 eller ett aktivt adapter. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Har kjøpt et ekstra 770 skjermkort for å kjøre 2d Surround. Har kjøpt 2x DVI-D Kabler i tillegg til den ene jeg har. Oppdaterer hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 4. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Å kjøpe ett skjermkort til vil ikke løse problemet ditt. Du må i regedit å surre pga at nVidia er meget hårsåre på at det skal være 3 like skjermer. Trodde du hadde 3 like skjermer. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Å kjøpe ett skjermkort til vil ikke løse problemet ditt. Du må i regedit å surre pga at nVidia er meget hårsåre på at det skal være 3 like skjermer. Trodde du hadde 3 like skjermer. Har en G2420HDB og 2x GL2450, begge fra BenQ. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 4. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Og det er 3 stk 100% identiske skjermer? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Etter speksifikasjoner å dømme, er de så like som det er mulig å få dem. Men mener å huske en annen tråd her med en fyr som hadde et lignende prblem, og han fikk hjelp fra Nvidia til å fikse det. Som Taake89 sier tror jeg det var et lite regedit triks. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Og det er 3 stk 100% identiske skjermer? Jeg liker å tro det. Holder håpet oppe. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 4. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2014 Har en G2420HDB og 2x GL2450, begge fra BenQ. I og med at de har forskjellige produktnavn så vil jeg tro at det er der problemet ligger. Kontakt nVidia å hør med de om regfixen. Eller se om du finner den på google/forumet her. Vet jeg leste om akkurat det samme problemet noen uker sia. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2014 I og med at de har forskjellige produktnavn så vil jeg tro at det er der problemet ligger. Kontakt nVidia å hør med de om regfixen. Eller se om du finner den på google/forumet her. Vet jeg leste om akkurat det samme problemet noen uker sia. Vi får se så fort jeg får det nye kortet i posten. Uansett så skal 3x DVI-D kabler fungere sammen sålenge man bruker to forskjellige kort til å plugge de inn i. Mente også å lese at ett kort hadde kun to video-strømme enheter per kort, og at man måtte ha et Displayport til DVI adapter for å ''lure'' kortet til å bruke 3 strømme enheter, hvorav den ene ikke var en integrert strømme-enhet. Dette ville da fikses hvis du fikk 2 kort, fordi da har du 2x 2 strømmeenheter på kortene. Vet ikke om det stemmer men det gir jo mening. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2014 Etter speksifikasjoner å dømme, er de så like som det er mulig å få dem. Men mener å huske en annen tråd her med en fyr som hadde et lignende prblem, og han fikk hjelp fra Nvidia til å fikse det. Som Taake89 sier tror jeg det var et lite regedit triks. Nå har jeg ikke lest denne tråden så nøye, men mulig det er meg du tenker på her? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1512883&p=21241240 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2014 Absolutt det vi snakket om! Ja, grunnen til at man trenger ett aktivt dp adapter var pga at da kan man bruke 3 skjermer på ett skjermkort. Så må ikke ha 2 skjermer. Aktivt adapter koster 300 kr elns. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2014 Jepp, der var den tråden ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå