Gå til innhold

Bakt potet eller kebab på fylla?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kriterie for suksessfull fyllemat er jo at man må kunne holde det i hendene og spise det som det er, enten man står eller sitter. Bakt potet må jo bare være styr, for man må jo stuffe den med hvitløksmør, rømme, ost og andre godsaker (regner med det er slik bakt potet dere snakker om). Videre må man jo ha gaffel for å spise det, og fat å ha det hele på. Det blir da uaktuelt å spise det stående i et hjørne i en proppfull junkfoodsjappe. Da er rullekebab eller hamburger enklere :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har kjøpt en del kebaber rundtomkring, men min vinner er fortsatt Snappy's på Bragernes i Drammen. Husker jeg spiste på Bislett på vei hjem fra byen med noen kompiser. Kan ikke si den svarte til forventningene som kompisene mine hadde satt for den der de påstod det samme som deg. Den desidert værste jeg har spist var fra en sånn vogn som stod utenfor østbanehallen ved taxikøen der, fytti helvete for noe skvip.

 

Det er vel forøvrig flere sjapper som har "Norges beste kebab" fordi de har vunnet en eller annen kåring en eller annen gang i en eller annen avis :p F.eks er det en sjappe i Drammen som heter Galaxy som smykker seg med en lignende tittel der de har blitt testet sammen med et usedvanlig lite knippe kebabsjapper, og av et panel som overhodet ikke hadde noen bakgrunn for å skulle like kebab i det hele tatt.

 

Kunne det vært en idé å utdivet trådtittelen og laget avstemming? Føler hamburger, pizza, pølse o.l. også er høyst aktuelt i debatten.

Det skal nå sies at kebaben på Galaxy er 10 ganger bedre enn den du får på Snappy's. Den kebaben er langt i fra så god at jeg står 30 minutter i kø der en lørdagskveld, mens jeg venter på Taxi.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har aldri funnet noen som selger bakt potet når jeg har vært ute, om det er fordi det ikke er noen her i byen som gjør det eller bare at jeg ikke har funnet de enda skal være usagt. Men når jeg finner en som selger denne herligheten kan du banne på at jeg kommer til å være først i køen! Sansynligvis kommer jeg nok til å stresse så mye med å spise at alt havner på bakken og jeg må i kø igjen, men det er en helt annen sak :p

Lenke til kommentar

Bakt potet på fylla selges kun når det er festivaluke i hjembyen min, men til gjengjeld er det da mange som selger varm mat, og ofte billigere enn denne fantastiske retten som brenner ganer i lange baner.

Men tror nok det blir bakt potet hjemme i ikke alt for fjern framtid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...