Gå til innhold

Hvorfor har ikke Obama blitt skutt?

Anbefalte innlegg

Jeg tror sikkerheten er blitt bedre. Er vel ikke så ofte man lenger lar presidenten kjöre åpen bil som feks Kennedy. De drar vel heller ikke så ofte på teater premierer som Lincoln heller.. Dvs uten å ha med seg Secret Service etc.

Tror du Obama er i større fare enn Bush var?

Bush var jo en ganske upopulär president. Men Obama har også mange som misliker ham, Rasister, fundamentalister etc...

Sikkerheten er fortsatt ganske höy for tiden da. Det å la en Demokratisk president kjöre åpen bil gjennom Dallas i Texas som de gjorde med Kennedy er kanskje ikke det smarteste livvaktene har gjort.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Hillary ikke ble valgt behøver ikke å ha noe med kjønn å gjøre, men det kan det. Ikke vet jeg, da jeg aldri har vært der borte og føler for å kunne uttale mer noe særlig om den saken. Akkurat som at du bommer veldig grovt i din antagelse av at statsministeren i Norge er hvit, er av rasistiske årsaker.

Det er ignorante å bruke bare din egen erfaring å vurdere gjennomsnittlig oppførsel i et helt land. Folk som bor i NYC vet lite om folk i Kentucky og omvendt. Reise til USA som mange nordmenn gjør så får du et eller annet overfladisk inntrykk men ikke mer enn det.

Likevel når noe grupper er veldig underrepresentert i lederskap posisjoner i et samfunn og når vitenskapelig undersøkelser viser klare rasisme så blir det bare dumt å benekte at rasisme ikke spiller en rolle. Hvor stor rolle den spiller blir vanskelig å måle, bare bedre forskning kan vise det

Når folk som deg mener det er ok å diskriminere mot en hel gruppe gir det inntrykket at rollen kan bli ganske stor

Jeg har da aldri sagt at man skal diskriminere hele grupper. Med mindre du tar det ut i fra at jeg ikke ønsker så mye ikke-vestlig innvandring til Norge. Det er i så fall en gigantisk stor gruppe mennesker. Det er ikke diskriminering i den forstand at de ikke har noen rett på å få opphold i Norge, og de som får det får det av en grunn. Selv mener jeg disse grunnene burde vært færre og hatt strengere regler.

Tror heller ikke jeg har noe mer overfladisk syn på amerikanere enn du har på nordmenn. Personlig tror jeg ikke nordmenn er særlig mer rasistiske enn innbyggere i andre land. Det er dog helt klart store forskjeller på Norge og blant annet USA. Da økonomien i landene er så forskjellig, og det samme er kravene til innvandrere og deres rettigheter. I tillegg er Norge er langt mindre land og konsekvensene av innvandring kan fortere komme til syne her enn der borte.

Politikkere med innvandrerbakgrunn har forutsetninger for å gjøre det bra her i landet også, hvis de er dyktige. Men det er klart, de er nødt til å ha en politikk som appellerer til den norske befolkningen. Det vil si at de bør være godt integrerte og ha peiling på hvordan Norge fungerer, og ha interesserer som gjør godt for Norges befolkning. For eksempel kommer ikke en muslimsk innvandrer langt i norsk poltikk med ønsker å innføre Sharia-lover i Norge for eksempel eller fjerne alkohol og svinekjøtt fra butikkhyllene.

Som sagt tidligere, er det ganske naturlig at toppolitikere med innvandrerbakgrunn er underrepresentert per nå. Innvandringen til Norge er fersk i forhold til USA, som er en stat bygd på innvandring fra grunn av. De fleste innvandrer i Norge har ikke vært her så lenge enda, og med tanke den vanlige alderen for statsministere i Norge (og andre land forsåvidt) er ganske høy er det intet mindre enn helt naturlig.

Lenke til kommentar

Jeg har da aldri sagt at man skal diskriminere hele grupper. Med mindre du tar det ut i fra at jeg ikke ønsker så mye ikke-vestlig innvandring til Norge. Det er i så fall en gigantisk stor gruppe mennesker. Det er ikke diskriminering i den forstand at de ikke har noen rett på å få opphold i Norge, og de som får det får det av en grunn. Selv mener jeg disse grunnene burde vært færre og hatt strengere regler.

Intersannt at du ikke ser feilene i logikken din. Ikke vestlige innvandrere er mer uønskelig, vestlige innvandrere er mer ønskelig, men jeg skal ikke si at det er diskriminerende fordi de ikke har noen ret på å få opphold i Norge. Blir jeg mindre rasist hvis jeg jeg har rasistiske meninger mot mørkhudete nordmenn enn mot mørkhudete amerikaner? Jeg vill ikke ha innvandrere til USA som har kriminelle bakgrunner uavhengig av hvilket land de kommer fra og jeg vill har flinke innvandrere fra verden rundt. Det er individets oppførsel som teller, ikke gruppens oppførsel. Mann bør vurdere disse folk som individer, ikke fordi de har andre landsmenn som gjør mye galt. Alt annet er diskriminerende.

Tror heller ikke jeg har noe mer overfladisk syn på amerikanere enn du har på nordmenn. Personlig tror jeg ikke nordmenn er særlig mer rasistiske enn innbyggere i andre land. Det er dog helt klart store forskjeller på Norge og blant annet USA. Da økonomien i landene er så forskjellig, og det samme er kravene til innvandrere og deres rettigheter. I tillegg er Norge er langt mindre land og konsekvensene av innvandring kan fortere komme til syne her enn der borte.

Jeg har ikke sagt at du har et overfladisk syn på amerikanere, det vet jeg lite om. Norge har lite erfaring med rasisme og innvandring og mange ikke vet nøyaktig hva som er rasistiske eller ikke. Ikke rart at dere strider med det. At mange ikke ville stille krav men heller begrense innvandring sier mye om motstanden til multikulturalisme enn oppførsel som kriminalitet eller snylterne

Politikkere med innvandrerbakgrunn har forutsetninger for å gjøre det bra her i landet også, hvis de er dyktige. Men det er klart, de er nødt til å ha en politikk som appellerer til den norske befolkningen. Det vil si at de bør være godt integrerte og ha peiling på hvordan Norge fungerer, og ha interesserer som gjør godt for Norges befolkning. For eksempel kommer ikke en muslimsk innvandrer langt i norsk poltikk med ønsker å innføre Sharia-lover i Norge for eksempel eller fjerne alkohol og svinekjøtt fra butikkhyllene.

Som sagt tidligere, er det ganske naturlig at toppolitikere med innvandrerbakgrunn er underrepresentert per nå. Innvandringen til Norge er fersk i forhold til USA, som er en stat bygd på innvandring fra grunn av. De fleste innvandrer i Norge har ikke vært her så lenge enda, og med tanke den vanlige alderen for statsministere i Norge (og andre land forsåvidt) er ganske høy er det intet mindre enn helt naturlig.

Jeg håper jeg tar feil og du har det rett, vi får se. Europa har lite erfaring med multikulturalisme, det tar tid. Først må dere slutte å kalle folk som har statsborgerskap utlendinger med pass. Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Intersannt at du ikke ser feilene i logikken din. Ikke vestlige innvandrere er mer uønskelig, vestlige innvandrere er mer ønskelig, men jeg skal ikke si at det er diskriminerende fordi de ikke har noen ret på å få opphold i Norge. Blir jeg mindre rasist hvis jeg jeg har rasistiske meninger mot mørkhudete nordmenn enn mot mørkhudete amerikaner? Jeg vill ikke ha innvandrere til USA som har kriminelle bakgrunner uavhengig av hvilket land de kommer fra og jeg vill har flinke innvandrere fra verden rundt. Det er individets oppførsel som teller, ikke gruppens oppførsel. Mann bør vurdere disse folk som individer, ikke fordi de har andre landsmenn som gjør mye galt. Alt annet er diskriminerende.

Problemet er da heller det at Norge har ingen forutseting for å vite om en del mennesker er kriminelle eller ikke når de ankommer her. Mange av landene innvandrere kommer fra har helt andre lovverk, eller et ikke-eksisterende rettsvesen som gir Norge noe som helst mulighet til å vurdere individ for individ. Det vi derimot har erfaring med er hvor de fleste kriminelle og snylterne kommer fra. Man kan ikke gjøre seg opp induviduelle erfaringer med alle mennesker. Dårlige og gode mennesker kommer fra alle land, så det er sagt, men kulturen og aksepten for forskjellige kulturer er forskjellig i ulike land. Det er jo ikke tilfeldigheter man går etter heller når man snakker om tusenvis av mennesker.

Jeg har ikke sagt at du har et overfladisk syn på amerikanere, det vet jeg lite om. Norge har lite erfaring med rasisme og innvandring og mange ikke vet nøyaktig hva som er rasistiske eller ikke. Ikke rart at dere strider med det. At mange ikke ville stille krav men heller begrense innvandring sier mye om motstanden til multikulturalisme enn oppførsel som kriminalitet eller snylterne

Jeg håper jeg tar feil og du har det rett, vi får se. Europa har lite erfaring med multikulturalisme, det tar tid. Først må dere slutte å kalle folk som har statsborgerskap utlendinger med pass.

Multikulturallisme skal alltid brukes som et positivt ord. Personlig har jeg ikke noe stort behov for hauger av kulturer i Norge. Vi har det godt her som vi har det, og har ikke noe stort ønske om endringer på den fronten. Innvandringsvennlige politikkere vil alltid prøve å bruke ordet i positivt forstand, men det er langt i fra alle som synes det stemmer.

Jeg har ikke noe imot innvandring i begrenset grad, men sånn Norge er bygd opp har vi ikke kapasitet til å ta inn alt for mange rent økonomisk og innvandringen kan også gå utover befolkningen i det daglige.

Om jeg fikk valget om å ha 15 naboer fra 15 forskjellige land her hjemme i Norge enn å ha 15 naboer fra Norge, så er valget for meg enkelt, og det tror jeg også det er for de aller fleste nordmenn. Det er ikke dermed sagt at debatten behøver å være svart-hvitt. Noe innvandring kan være bra. Nå har jeg bodd i litt forskjellige byer her i Norge. En av byene er det ganske begrenset med innvandrer, men likevel en del, mens den andre er det veldig mange. Ingen tvil om hvilken by jeg liker best å bo på det området.

Europa og USA er nok veldig forskjellig, og personlig tror jeg ikke multikulturellaismen vil være noen stor suksess i Europa på sikt. Nasjonalfølelsen er veldig stor mange steder og de fleste land er langt mindre og de fleste land har opplevd krig på egen jord de siste 60-100 årene. Fremmedfiendeligheten er nok større, og mange land er relativt ferske og ønsket om å beholde det man har oppnådd er stort. Det er bare å se på det som skjer i Kiev om dagen. Det er langt i fra noen automatikk at multikulurralisme er noen stor suksess i Europa.

Når det gjelder det med innvandrere inn i politikken så tror jeg nok jeg får rett, så lenge landet utvikler seg på samme måte som nå.

Lenke til kommentar

Som vi alle vet tilhører alle jøder, religiøse og sekulære i skjønn harmoni, en internasjonal organisasjon som i felles enighet styrer verden med mål om å fremme den jødiske rase.

Det ligner litt på hvordan vi har det her i Norge, der de hvite kristne har makten. SV, Rødt, De Grønne og FRP jobber sammen mot et felles mål; å fremme den europeiske rase.

Lenke til kommentar

Haha! Forsøk på dagens vits?

Du antyder at de politiske partiene i Norge og Eueopa jobber for å bevare den <europeiske rase>?!

Jo, jøss. Antagelig derfor et samlet storting støtter daglig raseimport av voldteks- og drapsmenn fra den tredje verden.

Skal vi le eller gråte.

Vi skal gråte at det finnes folk med slike meninger som deg som er så fjernet fra virkelighet at de ikke kjenner sarkasme i innlegget hans

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tull? Spar meg. Det er godt kjent at Amerika og dets ledelse, dets filmproduksjon og dets banker i all hovedsak er styrt av jøder og/eller mennesker med jødisk herkomst.

(http://is.gd/Y05pGd)

Jeg er ikke sikker på at det tjener din troverdighet at kilden din ikke er noen kilde, men et googlesøk der de første treffene er innlegg på rense.com og stormfront. Se på den første av dem, ingen kilder, ingen konkrete tall, bare påstander. Bortsett fra innledningen da, der bruker han tall for å illustrere hvordan jødene dominerte Tyskland i mellomkrigstiden.

Forfatteren er dog ærlig nok til å innrømme at han har knabbet dette fra Erne Hume, riktignok skreller han vekk sistnevntes åpent nazistiske utsagn. (Av typen "Adolf Hitler arose and removed their yoke.")

Geir :)

Lenke til kommentar

Haha! Forsøk på dagens vits?

Du antyder at de politiske partiene i Norge og Eueopa jobber for å bevare den <europeiske rase>?!

Jo, jøss. Antagelig derfor et samlet storting støtter daglig raseimport av voldteks- og drapsmenn fra den tredje verden.

Skal vi le eller gråte.

Nei, jeg antyder ikke det. Jeg antok derimot at jeg ved å gruppere Rødt og FRP sammen gjorde poenget mitt tydelig nok; jødene jobber heller ikke sammen. En rekke personer har mye makt i USA. Noen av de er jøder, kanskje overproporsjonalt mange er jøder. De, som omtrent alle andre, jobber for å fremme egne interesser.

Lenke til kommentar

Jeg antok derimot at jeg ved å gruppere Rødt og FRP sammen gjorde poenget mitt tydelig nok; jødene jobber heller ikke sammen. De, som omtrent alle andre, jobber for å fremme egne interesser.

Nå må du bestemme deg, enten så jobber de ikke sammen, eller så jobber de ikke sammen for å fremme egne interesser.

Jødespørsmålet er interessant. Og enn om denne tråden har et flåsete utgangspunkt har tematikken trådstarter påpeker i sitt første innlegg i høyeste grad noe med jødespørsmålet å gjøre.

Det hersker liten tvil om at jødene styrer en stor del av Amerika, så her slår en inn åpne dører. Legger ved en plansje som i all tydelighet viser hvem som kontrollerer tv- og medieproduksjonen i Amerika.

post-147423-0-22122100-1392757061_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg antok derimot at jeg ved å gruppere Rødt og FRP sammen gjorde poenget mitt tydelig nok; jødene jobber heller ikke sammen. De, som omtrent alle andre, jobber for å fremme egne interesser.

Nå må du bestemme deg, enten så jobber de ikke sammen, eller så jobber de ikke sammen for å fremme egne interesser.

Jødespørsmålet er interessant. Og enn om denne tråden har et flåsete utgangspunkt har tematikken trådstarter påpeker i sitt første innlegg i høyeste grad noe med jødespørsmålet å gjøre.

Det hersker liten tvil om at jødene styrer en stor del av Amerika, så her slår en inn åpne dører. Legger ved en plansje som i all tydelighet viser hvem som kontrollerer tv- og medieproduksjonen i Amerika.

attachicon.gif23146178825236251526.jpg

De, som i enkeltpersonene. Når jeg gjør en investering er ikke det for å fremme den europeiske rase. Det er heller ikke for å fremme multikultur og drive "folkemord" på hvite. Det er for å tjene penger, til meg selv. Hvis jeg hadde hatt så mye penger at jeg hadde reell makt, f.eks. ved å påvirke politikere, er det godt mulig jeg hadde utnyttet det. Igjen, det hadde ikke vært på vegne av mine felles hvite kumpaner, men for å utnytte systemet til egen vinning.

Hvis en jøde gjør det samme derimot er det plutselig en konspirasjon, fordi det finnes flere jøder som er i samme posisjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...