EvilSeagull Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvorfor har ikke Obama blitt skutt? Abraham Lincoln gjorde alt riktig og Obama gjorde alt galt Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Grunnet særdeles høy sikkerhet. Eks: Endret 13. desember 2013 av Evelen! Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Grunnet særdeles høy sikkerhet. Eks: Det må være den eneste grunnen Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Det må være den eneste grunnen Ja mange skrullinger med våpen i USA Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Hvorfor har ikke Obama blitt skutt? Abraham Lincoln gjorde alt riktig og Obama gjorde alt galt Ingen president gjorde alt riktig eller alt galt og det er få som blir helt enig hva som hver president gjort galt og rett. Mener du at fordi han er kenyansk innvandrerbarn sjansene er større at han blir skutt? 9 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 (endret) Fordi ingen har skutt han? Umulig spørsmål.. Endret 22. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det er sikkert mange som kunne tenkt seg å skyte ham, særlig folk fra Sørstatene. Men det er noe med å gjennomføre det, og trolig måtte tilbringe resten av livet med å vente på dødsstraffen. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Det er sikkert mange som kunne tenkt seg å skyte ham, særlig folk fra Sørstatene. Men det er noe med å gjennomføre det, og trolig måtte tilbringe resten av livet med å vente på dødsstraffen. Jeg bor like ved Mason-Dixon Line, grensen mellom Confederate og Yankee delstatene og ofte finne mer Yankee rasister enn Confederate rasister Likevel stemte flertallet amerikaner to ganger for en mørkhudete innvandrerbarnet fra Kenya og fordi han snakker lite om rase mener jeg at han ikke er mye annerledes enn andre hvite presidenter når det gjelder sjansen til å bli skutt Jeg er sikkert mer uro ville finne sted i Norge og Europa generellt hvis en mørkhudete innvandrerbarn ble statsminister , særlig siden de nesten ikke finnes i det hele tatt mørkhudete politiker, selv i land med mange innvandrere som Frankrike Rasister finnes overalt, av og til skyter de noen, selv i trygge Norge. Det er få land (1) som har greid å velge en afrikansk innvandrerbarn som sin leder, selv når det finnes flere rasister og våpen i dette land. At mann greier å stanse vold mot sin leder er en ting, at mann eliminerer nok rasisme til å frivillig velge en minoritet rase er en helt annen ting, noe bare er et vestlig land har klart å gjøre, selv når det finnes "folk fra sørstatene " som ville skyte ham Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Det er neppe rasistene som avgjør om en med innvandrerbakgrunn blir statsminister. Først må de jo delta i politikk, og være en god politiker. Det er ingen reelle statsministerkandidater med innvandrerbakgrunn i Norge per nå. I fremtiden vil det helt sikkert være det. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 (endret) Det er neppe rasistene som avgjør om en med innvandrerbakgrunn blir statsminister. Først må de jo delta i politikk, og være en god politiker. Det er ingen reelle statsministerkandidater med innvandrerbakgrunn i Norge per nå. I fremtiden vil det helt sikkert være det. Dette var unnskyldningen også i USA i mange år og dette viser ignoranse til eksisterende rasisme og Norges selvbilde som et homogent land Endret 23. desember 2013 av jjkoggan 2 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Dette var unnskyldningen også i USA i mange år og dette viser ignoranse til eksisterende rasisme og Norges selvbilde som et homogent land Det er ikke noen unnskyldning, men realiteten. Det blir feil at vi skal velge en med innvandrerbakgrunn til statsminister fordi han eller hun er innvandrer. Dem må jo velges på bakgrunn av politikken sin. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Det er ikke noen unnskyldning, men realiteten. Det blir feil at vi skal velge en med innvandrerbakgrunn til statsminister fordi han eller hun er innvandrer. Dem må jo velges på bakgrunn av politikken sin. Igjen, en unnskyldning. Faktum at det finnes få kandidater i Stortinget sier mye om rasisme også Lenke til kommentar
Populært innlegg Pernicious Weed Skrevet 23. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2013 Igjen, en unnskyldning. Faktum at det finnes få kandidater i Stortinget sier mye om rasisme også Nei, det sier heller mer om at det er færre innvandrere som deltar i politikken. Det finnes dog mange ungdomspolitkkere med innvandrerbakgrunn, så med tiden kommer det nok flere inn på Stortinget også. Det er ikke noen unnskyldninger, men realiteten. Hvem politikker med innvandrerbakgrunn mener du er skikket til å være statsminister i Norge? Abid Raja er vel det næremste man kommer, men han er del av et parti som det er heller tvilsomt at får ha en statsminister på noen år. 12 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Nei, det sier heller mer om at det er færre innvandrere som deltar i politikken. Det finnes dog mange ungdomspolitkkere med innvandrerbakgrunn, så med tiden kommer det nok flere inn på Stortinget også. Det er ikke noen unnskyldninger, men realiteten. Hvem politikker med innvandrerbakgrunn mener du er skikket til å være statsminister i Norge? Abid Raja er vel det næremste man kommer, men han er del av et parti som det er heller tvilsomt at får ha en statsminister på noen år. Det ser ut som du benekter faktum at de fleste mørkhudete nordmenn erfare rasisme. Minoriteter er underrepresentert i Norge og rasisme spiller en rolle, det bør ingen tvile på, særlig når et parti som FrP er så populær i Norge Alle slags folk ønsker å bli representert, særlig de som bli undertrykket. At det finnes få som har greid det sier mer om rasisme enn interesse og evnen Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 24. desember 2013 Del Skrevet 24. desember 2013 Det ser ut som du benekter faktum at de fleste mørkhudete nordmenn erfare rasisme. Minoriteter er underrepresentert i Norge og rasisme spiller en rolle, det bør ingen tvile på, særlig når et parti som FrP er så populær i Norge Alle slags folk ønsker å bli representert, særlig de som bli undertrykket. At det finnes få som har greid det sier mer om rasisme enn interesse og evnen Nei, jeg tror ikke det har så mye med rasisme å gjøre. Jeg tror det har mer å gjøre med at innvandrere ofte har andre ting å gjøre enn politikk, i alle fall førstegenerasjonsinnvandrere. De sliter som regel litt mer økonomisk, har ofte flere barn enn etnisk norske og engasjerer seg nok mindre i poltikk når de kommer hit. Innvandrere som vokser opp her fra de er barn av er nok mer engasjert. Jeg er av den oppfatning at det er ikke rasisme det går på når kommer til poltikk, men heller deltagelse. Når færre deltar, blir det også færre på tinget. Nytter ikke å skylde på FrP her. Til din informasjon har lederen av ungdomspartiet til FrP innvandrerbakgrunn. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Nei, jeg tror ikke det har så mye med rasisme å gjøre. Jeg tror det har mer å gjøre med at innvandrere ofte har andre ting å gjøre enn politikk, i alle fall førstegenerasjonsinnvandrere. De sliter som regel litt mer økonomisk, har ofte flere barn enn etnisk norske og engasjerer seg nok mindre i poltikk når de kommer hit. Innvandrere som vokser opp her fra de er barn av er nok mer engasjert. Jeg er av den oppfatning at det er ikke rasisme det går på når kommer til poltikk, men heller deltagelse. Når færre deltar, blir det også færre på tinget. Det blir vel vanskelig å måle rasisme og deltagelse men rasisme også bidrar til lav deltagelse. Nytter ikke å skylde på FrP her. Til din informasjon har lederen av ungdomspartiet til FrP innvandrerbakgrunn Jeg skylder ikke FrP for noe annet enn å vise hvor mye rasisme eksisterer I Norge. Herr Gulati kaller vi en "token" på engelsk, en som partiet bruker til å gjemme bak sin anti-innvandring politikk. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Fordi det ikke er noen sinnslidende mennesker som har forsøkt, og lykkes. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Det blir vel vanskelig å måle rasisme og deltagelse men rasisme også bidrar til lav deltagelse. Jeg skylder ikke FrP for noe annet enn å vise hvor mye rasisme eksisterer I Norge. Herr Gulati kaller vi en "token" på engelsk, en som partiet bruker til å gjemme bak sin anti-innvandring politikk. Tydelig at du har blitt litt for preget av å være på dette forumet, i forhold til det virkelige i samfunnet i Norge. Rasisme blåses opp vanvittig her sånn, og man blir rasist med en gang man argumenterer mot innvandring. Uansett hva argumentene, trekkes dette rasismekortet inn. I det virkelige Norge er det mindre rasisme enn du tror, selv om det selvfølgelig vil være noe, det vil det alltid være. Det betyr ikke at vi ikke skal kjempe mot det, men det kjempes på feil grunnlag. FrP er ikke et rasistparti, men et parti mot blant annet innvandring. FrP har langt flere kampsaker enn akkurat innvandringspolitikk. Det som derimot er sant er siden de er det eneste store partiet i Norge som ønsker å virkelig redusere innvandringen til Norge, så tiltrekker de seg også noen rasister. Selvfølgelig er Gulati med på å gi FrP et bedre renomé, men han ville ikke vært der han er i dag om han ikke var en dyktig poliker. Eller for å si det på annen måte, hvorfor ville et rasistisk ungdomsparti tolerert en leder med innvandrerbakgrunn? FrP tiltrekker seg også stemmer fra folk med innvandrerbakgrunn. Jeg har flere venner med innvandrerbakgrunn som stemte Frp ved valget i høst. Mennesker med innvandrerbakgrunn kan også være imot innvandring. De lever og bor i Norge på samme måte som oss andre og ser også ulempene ved innvandring. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) Tydelig at du har blitt litt for preget av å være på dette forumet, i forhold til det virkelige i samfunnet i Norge. Rasisme blåses opp vanvittig her sånn, og man blir rasist med en gang man argumenterer mot innvandring. Uansett hva argumentene, trekkes dette rasismekortet inn. I det virkelige Norge er det mindre rasisme enn du tror, selv om det selvfølgelig vil være noe, det vil det alltid være. Det betyr ikke at vi ikke skal kjempe mot det, men det kjempes på feil grunnlag.Uten meningsmåler blir det vanskelig å måle rasisme i et eller annet sted. Det jeg merker er stor ignoranse mot kulturelle rasisme, selv blant politiker og media. Jeg tror ikke mange nordmenn vet hva det er for noe Selvfølgelig er Gulati med på å gi FrP et bedre renomé, men han ville ikke vært der han er i dag om han ikke var en dyktig poliker. Eller for å si det på annen måte, hvorfor ville et rasistisk ungdomsparti tolerert en leder med innvandrerbakgrunn?Selv rasister tror at "noen" innvandrere er OK FrP tiltrekker seg også stemmer fra folk med innvandrerbakgrunn. Jeg har flere venner med innvandrerbakgrunn som stemte Frp ved valget i høst. Mennesker med innvandrerbakgrunn kan også være imot innvandring. De lever og bor i Norge på samme måte som oss andre og ser også ulempene ved innvandring. Det finnes rasistiske innvandrere også, kanskje i større grad. Pakistanere som ikke liker somaliere eller indere, osv.. Jeg antar også at flere tiltrekkes pga sin konservatisme Endret 31. desember 2013 av jjkoggan Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Uten meningsmåler blir det vanskelig å måle rasisme i et eller annet sted. Det jeg merker er stor ignoranse mot kulturelle rasisme, selv blant politiker og media. Jeg tror ikke mange nordmenn vet hva det er for noe Selv rasister tror at "noen" innvandrere er OK Det finnes rasistiske innvandrere også, kanskje i større grad. Pakistanere som ikke liker somaliere eller indere, osv.. Jeg antar også at flere tiltrekkes pga sin konservatisme Vi vet hva det er for noe, og det finnes helt klart i Norge også. Tror likevel ikke Norge er noe verre enn andre land. Selv om vi er et ganske lukket folk, så tror jeg hver nordmann respekterer sine medborgere mer enn det du tror. Vi er kanskje ikke så alt for åpne når det gjelder å ta initativ for å få innvandrervenner o.l. men både jeg og flere av mine venner som er kritisk til innvandring har venner med innvandrerbakgrunn. Definisjonen av rasisme dreies ut i det uendelige. En frekk kunde på jobben min lagde masse ball i kasseområdet og når han krevde en ekstra gratis pose etter en større situasjon, fikk han tilslengt posen ned mot seg. Han var innvandrer og mente hun kasta den "på" han (fysisk mulig på to-tre meters avstand?), og gikk rett til sjefen og mente hun var rasistisk og at hun fortjente sparken. Rasismekortet trekkes inn for alt, og det er synd. Ironiske var at han mente hun var rasistisk fordi han var "utlending", men det var hun jo selv og (dog fra Europa). Er man virkelig rasistisk å være mot innvandring? Innvandringsdebatten er en viktig debatt å ta, og de opprører mange mennesker. Det er helt legitime grunner til å mene at innvandring er dårlig for Norge, både med tanke på økonomi, kultur og kriminalitet. Folk som ikke tåler å høre disse argumentene, drar ofte inn rasismekortet. I noen saker kan det selvsagt være rett, men har fått slengt dette etter meg selv noen ganger her inne, uten å forstå opphavet til det. Du som amerikaner vil ha et annet syn på dette med innvandring enn det nordmenn har, det er naturlig. USA er en stat bygd på innvandring fra gammelt av, og har en helt annen politikk på dette og andre ting i samfunnet. Norge som stat tiltrekker seg mye enklere "latsabber" enn det USA gjør pga. velferdsstaten og krav. Poenget er, de fleste rasister er imot innvandring, men de fleste mot innvandring er ikke rasister på grunn av dette. Menneskesynet ditt trenger ikke å være dårlig, selv om du er Frp-politiker. Bare vent å se, med årene vil det bli langt mer mennesker med innvandrerbakgrunn inn på Stortinget og regjeringen. Det er masse mennesker med innvandrerbakgrunn som er involvert i ungdomspolitikken i Norge, og noen av disse vil ta steget inn. Om en kan bli statsminister får tiden vise, men prosentandelen i forhold til befolkningen tilsier jo at det ikke er så veldig unaturlig at det ikke har vært noen statsminister med innvandrerbakgrunn heller. Poltikker med innvandrerbakgrunn er ofte andregenerasjonsinnvandrere, og aldersgruppen for stortingsreprentanter og regjeringer tilsier jo i grunn at det neppe er så unaturlig at det ikke er så mange av dem. Det mest norsk-pakistanere som har vært såpass lenge i Norge og blitt så gamle. Igjen kan man ta eksemepelet med Abid Raja. Vil igjen utfordre seg til å fortelle meg hvilken person med innvandrerbakgrunn som er en reell statsministerkandidat i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå