Aksel114 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hei, nå har det seg slik at S3en min nærmer seg kvelden. Dette var en telefon jeg likte svært godt! Har alltid hatt Samsung, men lurer på om det er en ide å prøve noe nytt. Iphone gjerne? tenker da 5S isåfall MEN nå har det seg slik at jeg ikke helt har hatt gidda til å følge med i mobil markedet. Lurer egentlig på hva som er "best" Om det er noen som skiller seg ut akkuratt nå? Har egentlig ingen spesielle krav. Max skjermstørrelse er 6 tommer. Max pris, ca rundt 10000. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Skal du ha IOS, så er det vel bare 5S å anbefale. Når det kommer til android så bør du sjekke ut Lg G2, Samsung S4 4g+ Note 3 og Sony Xperia Z1. Jeg hadde sjekket ut de forskjellige i butikk. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hva er viktig for din mobilbruk? Det kan være store forskjeller mellom android og ios. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Hva er viktig for din mobilbruk? Det kan være store forskjeller mellom android og ios. Mobilen blir ekstremt mye brukt og jeg bruker den til masse forskjellig. blandt annet sosiale medier og surfing generelt. Er ikke opptatt av spill i det heletatt. Tekster og ringer endel. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Skal du ha IOS, så er det vel bare 5S å anbefale. Når det kommer til android så bør du sjekke ut Lg G2, Samsung S4 4g+ Note 3 og Sony Xperia Z1. Jeg hadde sjekket ut de forskjellige i butikk. Hva er virkelig de STORE forskjellene? Er klar over at det er 2 helt, HELT forskjellige system. Tenker på fordeler/ulemper med IOS/ android? LG er uaktuelt. skal lese litt om S3 4g+, men er litt lei av "plastikk" følelsen. Leste litt om Note3 og får et meget solid inntrykk av denne. Det eneste jeg kan se for meg kan bli et problem er at jeg ikke greier og skrive med en hånd. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Da ville jeg valgt en med stor skjerm, Note 3 eller G2. For min del, blir Note i største laget. G2 er marginalt større enn S3, men har likevel en knallgod skjerm på 5,2" Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Hvis du ikke vil ha plastikk, HTC One. Hadde likevel ikke fraskrevet meg G2. Endret 13. desember 2013 av steikemeg Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Er det viktig for deg å flytte filer enkelt mellom pc og telefon? Som feks mp3 filer så er ios ett mer lukket system. Kan være en stor turn off hvis dette er viktig. Android har widgets og man kan gjøre mer tilpassninger av telefonen. Jeg synes ios er ett mer "snappy" os enn android, og etter min mening har ios jevnt over bedre apps. For min del er også apple tv helt genialt. Jeg synes 4" skjermen på telefonen er en utrolig hendy størrelse som regel når jeg bruker telefonen. Å den er genial når man skal bruke den med 1 hånd. Men må innrømme at når jeg ser note3 så hadde jo det å vært fett ;-). Jeg gikk gjennom de fordeler og ulemper jeg snakker om her. Å til min bruk så vant iphone denne gangen klart foran android. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Bare så det er sagt fra meg. IKKE kjøp S3. Da kjøper du heller en annen android hvis du har råd :-) Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Leste litt om Note3 og får et meget solid inntrykk av denne. Det eneste jeg kan se for meg kan bli et problem er at jeg ikke greier og skrive med en hånd. Mobilen har flere tastatur funksjoner 1 Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Mobilen har flere tastatur funksjoner kult! hvordan passer den i lommen? Og ikke minst, hvordan sitter den inntil øret? Edit: er det bra accessories til telefonen? skjermbeskyttelse/cover? Endret 13. desember 2013 av Aksel114 Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Er det viktig for deg å flytte filer enkelt mellom pc og telefon? Som feks mp3 filer så er ios ett mer lukket system. Kan være en stor turn off hvis dette er viktig. Bruker for det meste kun spotify. men bare for å spør: MÅ jeg ha itunes for å ha iphone/oppgradere? KAN jeg laste ned feks, utorrent, pdf reader, gmail osv osv? laste ned dokumenter generelt? Er veldig avhengig av mobilen har en form for PDF leser, noe som er veldig vellfungerende på android Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Vil anbefale deg å stikke innom en butikk så du kan klå litt på de forskjellige. Alle toppmodellene er gode, så her handler det om å finne det som passer deg. Dersom kvalitetsfølelse er viktig som du skriver, så bør du definitivt også ta med Sony Xperia Z1 i vurderingen. Bonus at den er vanntett i tillegg. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 kult! hvordan passer den i lommen? Og ikke minst, hvordan sitter den inntil øret? Edit: er det bra accessories til telefonen? skjermbeskyttelse/cover? Er begrenset hva jeg kan besvare her, men skal prøve: Mobilen passer i lommen. Det er ikke trangt. Den er som min gamle HTC Desire (3,7" skjerm) i den forstand at begge telefonen kan enkelt gli rett ut av lommen om jeg skulle ta en hip-thrust av en eller annen merkelig grunn. Jeg tror derimot jenter med sine tighte-jente-bukser kunne slitt litt med å få den til å passe. Hvordan den sitter inntil øret var da et bemerkelsesverdig spørsmål, da jeg tror de fleste telefoner føler ganske likt på det punktet. Ang. accessories er jo ikke Samsung som Apple: De lager ikke en haug random forskjellige ting bare for å selge mest mulig junk. Jeg vet at telefonen har minst 1 phone-case nå, og det skal komme en ny variant. Jeg mister aldri telefoner i gulvet, så jeg har ingen behov for skjermbeskyttelse (eller garanti for den slags skyld). Telefonen er fet. Den har en bruksverdi som gir mer for pengene enn de fleste andre telefoner (i hvert fall iPhone). Jeg har ikke prøvd Sony sitt flagskip, men hører den er nice også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 men bare for å spør: MÅ jeg ha itunes for å ha iphone/oppgradere? KAN jeg laste ned feks, utorrent, pdf reader, gmail osv osv? laste ned dokumenter generelt? Er veldig avhengig av mobilen har en form for PDF leser, noe som er veldig vellfungerende på android Nei, du må ikke ha iTunes for å ha iPhone eller oppgradere OSet. Det kan likevel være en fordel dersom du vil ta lokal backup av telefonen (alternativet er iCloud), og er enkleste måte å lage egne ringe- og meldingstoner på. PDF-reader finnes, du kan laste ned andre fra AppStore. Epostklienter for det aller meste finnes i iOS, og du finner mange alternativer for både epost og kalender i AppStore. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 15. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2013 takker for svar alle mann! Skal ned på elkjøp og klå litt imorgen! Note 3 ser sinnsykt fristende ut, er bare litt beskymret for at den blir for stor, men det finner jeg ut! Står mellom Z1 og note3:) Lenke til kommentar
blutut Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Z1 er nesten like stor som Note 3 men med mindre og dårligere skjerm. 2 dager med Note 3 og du tenker ikke lenger over størrelsen. Den ligger meget godt i hånden og gjør ikke mye av seg i en medium størrelse bukselomme. Dens ytelser er særdeles gode Lenke til kommentar
kimare Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Z1 er nesten like stor som Note 3 men med mindre og dårligere skjerm. 2 dager med Note 3 og du tenker ikke lenger over størrelsen. Den ligger meget godt i hånden og gjør ikke mye av seg i en medium størrelse bukselomme. Dens ytelser er særdeles gode Jeg ble aldri helt vant til s3, og det var godt å gå ned til HTC One (ja liten forskjell, men akkurat smal nok til at jeg klarer å betjene telefonen greit med en hånd ) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hei, nå har det seg slik at S3en min nærmer seg kvelden. Dette var en telefon jeg likte svært godt! Har alltid hatt Samsung, men lurer på om det er en ide å prøve noe nytt. Iphone gjerne? tenker da 5S isåfall MEN nå har det seg slik at jeg ikke helt har hatt gidda til å følge med i mobil markedet. Lurer egentlig på hva som er "best" Om det er noen som skiller seg ut akkuratt nå? Har egentlig ingen spesielle krav. Max skjermstørrelse er 6 tommer. Max pris, ca rundt 10000. Hva med S4 hvis du var så godt fornøyd med S3. Det er ingen grunn til å prøve noe nytt, også får du noe nytt så er du ikke fornøyd med det nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå