Gå til innhold

Hvorfor får vi ikke flere klassiske franchiser som Terminator, Alien, Back to the future, Ghostbusters, Jurassic Park osv?

Schreiber

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

'84 var en gullalder (Terminator , NOES , BH Cop , Ghostbusters , Turtles debuterte i eget tegneseriehefte , Transformers kom på TV , Politiskolen)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Toppris skriver: At dette er filmer du har vokst opp med, og dermed gir deg nostalgi - har nok svært mye å si.

Back to the future, Ghostbusters, Jurassic Park og Star Wars. Med unntak av Star Wars, synes jeg de nevnte filmer ikke er noe annet enn middelmådige. Back to the Future har jeg forsøkt meg på flere ganger, men ender opp med å skru den av hver gang. Ghostbusters klarte jeg såvidt å følge med på grunnet kjedsomhet, dette til tross for at Bill Murray er en av mine favoritter. Jurassic Park har jeg sett flere ganger, men jeg hadde ikke klart å gjenfortelle en eneste minneverdig scene fra de filmene.

Lord of the Rings derimot, en film jeg vokste opp med, får jeg nærmest tårer i øynene av bare jeg hører enkelte av de klassiske musikkstykkene.

Endret av blured
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lister avgjør absolutt ikke alltid hva som er best eller nest best, men når man avfeier LOTR som en klassiker fordi den ikke har ett enkelt soundtrack og blåser opp mange klassiske serier som egentlig ikke er så veldig bra... vel, det er liksom ikke så mange argumenter man kan bruke som ikke bare blir avfeid til fordel for personlig preferanse.

Men når det kommer til hvilke filmer som vil bli husket som klassikere er en liste som IMDB en av de bedre pekepinnene. Den er tross alt "folkestyrt".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Folk er da i sin fulle rett til å avfeie hva de vil, og til tross for at jeg elsker LotR-trilogien, er det fult forstålig at folk ikke liker den. Og det er filmer som kom på 00-tallet. At folk ikke anser de som klassikere enda er også helt forstålig. For mange er klassikere filmer som virkelig har tålt tidenes tann, ikke bare et tiår, men flere tiår. Jeg ser ikke problemet med det.

Det med soundtracket er jeg selvfølgelig enig i.

Og nei, jeg greier ikke ta en liste på IMDB seriøst. De listene er bare tull og tøys. I hvilken tilbakestående verden er The Dark Knight bedre enn f.eks One Flew Over the Cuckoo's Nest, Shichinin no samurai, Se7en, Casablanca, Rear Window, Psycho osv.? Pff, lista er som sagt tull og tøys.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...