skolehjelp23 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 HEI: Det har seg slik at jeg strøk uheldigvis i kjemi muntlig eksamen. Jeg går nå i 3vgs og strøk for andre gang i høst. Jeg har en siste sjanse nå til våren, men er redd at jeg lider samme skjebne igjen. Så jeg lurte på om jeg kunne kvitte meg med kjemi og erstatte det med eks: Bio 1 og 2, eller to samfunnsfag som bygger på hverandre. Jeg har ellers gode karakterer, Bare 4, 5 og noen seksere i standpunkt. Frykter å måtte å med andregradsvitnemål som vil gjøre det nesten umulig for meg å komme inn i drømmestudiet Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hva er drømmestudiet da? Lenke til kommentar
skolehjelp23 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) ingeniør, den krever 52 poeng. Jeg har omkring der og trenger ikke de ekstra poengene man får fra kjemi egentlig. Ikke hvis det har seg at jeg vil få et dårlig karakter Endret 13. desember 2013 av skolehjelp23 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 ingeniør, den krever 52 poeng. Jeg har omkring der og trenger ikke de ekstra poengene man får fra kjemi egentlig. Ikke hvis det har seg at jeg vil få et dårlig karakter HEI: Det har seg slik at jeg strøk uheldigvis i kjemi muntlig eksamen. Jeg går nå i 3vgs og strøk for andre gang i høst. Jeg har en siste sjanse nå til våren, men er redd at jeg lider samme skjebne igjen. Så jeg lurte på om jeg kunne kvitte meg med kjemi og erstatte det med eks: Bio 1 og 2, eller to samfunnsfag som bygger på hverandre. Jeg har ellers gode karakterer, Bare 4, 5 og noen seksere i standpunkt. Frykter å måtte å med andregradsvitnemål som vil gjøre det nesten umulig for meg å komme inn i drømmestudiet Det kommer vell helt ann på hvilken linje innenfor ing. du ønsker å gå? Jeg kjenner ikke til alle kravene, men om du har tenkt å velge feks automatiseringsingeniør så trengs det kun fysikk1 og R1+R2 + generell studiekompetanse. Altså ingen kjemi. Så lenge en oppfyller kravet om GSK. Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Hmm, har aldri hørt om den muligheten. Endret 13. desember 2013 av matte geek Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hmm, har aldri hørt om den muligheten. Hva fikk du i R1 , R2, og FYS? Lenke til kommentar
skolehjelp23 Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Hva fikk du i R1 , R2, og FYS? Jeg fikk 5 og 5 og holder på r2 nå. 1 Lenke til kommentar
skolehjelp23 Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Men er det noen som vet om det går an å fjerne faget helt?? Selv om jeg har kommet opp i eksamen og forsatt søke førstegangsvitnemål?? Jeg vil erstatte faget med to andre fag som bygger på hverandre. Teoretisk skal det gå an men er det noen som har erfaring innen for dette?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå