Flaskekork Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Heisann! Min far som også er godt bestefar trenger sårt en PC-oppdatering. Den han har nå kjører XP og den bruker heidundranes lang tid på å gjøre , alt. Problemet er, jeg kan ikke enkelt bare sette en annen PC foran ham, for da kommer "HVORFOR FUNKER IKEK DETTE?! HVORDAN FUNKER DETTE?! NEI DET HER GÅR IKKE!"... for de som kjenner seg igjen i det, så skjønner dere kanskje at han trenger en PC, hvor forskjellene blir minimale. For å sette lista, han fikk min gamle PC (som også kjørte XP), men i og med layout var noe annerledes skapte det store problemer for stakkaren. Jeg frykter for å gi ham W8... Jeg ser at for han blir uansett hvilken ny pc det blir et kvantesprang, hvor jeg må sitte barnevakt det neste halve året og være IT-hjelp. Han trenger, en laptop for mobilitet, Den skal brukes til Avis Nettbank Noe bilderedigering Facebook Utskriving De standard greiene... Dersom noen har noen tips/anbefalinger! Shoot! Råd fra brodern er å kjøpe ham en ChromeBook, men jeg er litt skeptisk. Pris: max 5000,- Endret 13. desember 2013 av Flaskekork Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvorfor ikke skaffe ny PC, og innstallere XP? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 HP ProBook 450 leveres med Win 7 og oppgradering til Win 8 http://www.dustinhome.no/product/5010759623/hp-probook-450-ci5-2-6-4gb-750-15-6-w7p-w8p-case/ Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvorfor ikke skaffe ny PC, og innstallere XP? Fordi Windows XP End of Life er satt til 8. april 2014. Etter dette kommer ingen flere sikkerhetsoppdateringer. Lenke til kommentar
sinsyv Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Bare et forslag, om det ikke er nødvendig med en pc, kanskje kjøpe en iPad eller et annet nettbrett? Kjøpte ipad til min mor og hun er helt grønn på elektronikk, aldri rørt en data. Men får til ipaden som en lek. Er jo veldig lett å lære seg og ikke minst trenger den lite vedlikehold (godt for min del). Nettbrett dekker jo de fleste bruksområdene hans. Endret 13. desember 2013 av sinsyv Lenke til kommentar
Flaskekork Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Bare et forslag, om det ikke er nødvendig med en pc, kanskje kjøpe en iPad eller et annet nettbrett? Kjøpte ipad til min mor og hun er helt grønn på elektronikk, aldri rørt en data. Men får til ipaden som en lek. Er jo veldig lett å lære seg og ikke minst trenger den lite vedlikehold (godt for min del). Nettbrett dekker jo de fleste bruksområdene hans. Ja det var noe vi også tenkte i begynnelsen, men etter å ha gitt ham en touch-device ved flere anledninger har det vist seg at det er en total no-go... det har også nå gjøre med at han har svekket syn som medføler litt dårligere øyne og håndkoordinasjon. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hva med en ssd disk, satte en i mor sin fra 2008 og hun er kjempe fornøyd? Lenke til kommentar
sinsyv Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Ja det var noe vi også tenkte i begynnelsen, men etter å ha gitt ham en touch-device ved flere anledninger har det vist seg at det er en total no-go... det har også nå gjøre med at han har svekket syn som medføler litt dårligere øyne og håndkoordinasjon. Ja, da ser jeg at det kan bli et problem. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Hva med å spandere en time (eller to) sammen med ham etter at du har skaffet ham en ny maskin? Så kan han prøve seg på alt, og du kan forklare når han ikke får det til. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Det er ett bra forslag, men problemet er att du og jeg kan mye på en pc og de uerfarne(min mor 66 og far 67) kan ikke. Så min erfaring er la dem finne det ut selv og for mine foreldre virket den fremgangen. De har hatt pc siden 08. Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Noe som kanskje kan hjelpe er å skrive ned noen generelle måter de kan navigere rundt på. Gjorde det for min bestemor, og hun gikk ganske greit fra winXP til Win7. Tror Win8 kan bli en vel stor overgang egentlig. Bestefar bruker og en iPad, mest til å spille bridge med egentlig. Har skrevet/teiknet ca 4 sider på en periode på 0,5 år med hvilke knapper hun skal trykke, osv osv. De lærer, men det tar tid og tålmodighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå