Lars R. Samuelsson Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Slik får du opp ditt kreative turtall.10 måter å finne inspirasjon Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Ai, nå fikk jeg lyst å ta meg en tur vekk fra snøen Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Kan jo komme med to ekstra(som man og kan slå litt sammen): - Bli med i en fotoklubb. - Få venner med samme fotointeresse som man kan prate foto med og ta bilder sammen med.(Merker selv jeg er dårlig på å gå ut alene, spesielt nå i det siste..) Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 - Få venner med samme fotointeresse som man kan prate foto med og ta bilder sammen med. (Merker selv jeg er dårlig på å gå ut alene, spesielt nå i det siste..) Jeg gidder heller ikke å gå ut lenger. Gjorde det mye før, men så flytta vil til et lite fotogent nabolag... Lenke til kommentar
Fotofrelst Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 - Få venner med samme fotointeresse som man kan prate foto med og ta bilder sammen med. (Merker selv jeg er dårlig på å gå ut alene, spesielt nå i det siste..) Jeg gidder heller ikke å gå ut lenger. Gjorde det mye før, men så flytta vil til et lite fotogent nabolag... Invitèr meg dit en tur, så tar vi det som en utfordring :-) Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Ang. tips 2 så fant jeg flere fotoalbum full i bilder fra 1940 tallet da vi ryddet ut av huset til en slektning. Utrolig stilig med gamle bilder og å få innblik i livet bak i den tida :-) Glemte kister på loftet er vel verdt å kikke igjennom i ny og ne. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Ang. tips 2 så fant jeg flere fotoalbum full i bilder fra 1940 tallet da vi ryddet ut av huset til en slektning. Utrolig stilig med gamle bilder og å få innblik i livet bak i den tida :-) Glemte kister på loftet er vel verdt å kikke igjennom i ny og ne. Gamle bilder er gøy å se på. Spesielt når det er slekt, og/eller steder man kjenner fra virkeligheten. Har sett endel bilder av mine forfedre. Lærere (og samemisjonen) var ivrige fotografer "i gamle dager". Disse bildene skulle jeg gjerne sett.. Samemisjonen har ca 7000 bilder fra slutten av 1800-tallet og fram til ca 1960. ... Fra sørsamisk og lulesamisk område, og fra Indre Finnmark når det gjelder nordsamisk område er det bilder fra folk i forskjellige situasjoner, fra hverdagslivet og fra mer festlige sammenhenger. http://www.samemisjonen.no/hva-skjer/enkeltsak/artikkel/gamle-samemisjonsbilder-i-fokus/ Endret 13. desember 2013 av pybalto 1 Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Ang. tips 2 så fant jeg flere fotoalbum full i bilder fra 1940 tallet da vi ryddet ut av huset til en slektning. Utrolig stilig med gamle bilder og å få innblik i livet bak i den tida :-) Glemte kister på loftet er vel verdt å kikke igjennom i ny og ne. Gamle bilder er gøy å se på. Spesielt når det er slekt, og/eller steder man kjenner fra virkeligheten. Har sett endel bilder av mine forfedre, og det pga at lærere (og samemisjonen) var ivrige fotografer "i gamle dager".Disse bildene skulle jeg gjerne sett.. Samemisjonen har ca 7000 bilder fra slutten av 1800-tallet og fram til ca 1960. ... Fra sørsamisk og lulesamisk område, og fra Indre Finnmark når det gjelder nordsamisk område er det bilder fra folk i forskjellige situasjoner, fra hverdagslivet og fra mer festlige sammenhenger. http://www.samemisjonen.no/hva-skjer/enkeltsak/artikkel/gamle-samemisjonsbilder-i-fokus/ Nettopp i slike sammenhenger ville digitalisering av bildemateriale vært en stor hjelp. Da kunne jo alle interesserte gå inn på materialet og gi informasjon om bildene, eller vise dem til andre (gjerne eldre) mennesker som har slik informasjon. Langt enklere og rimeligere enn å reise rundt til enkeltpersoner som kanskje vet noe. Man når også personer som er ute av "bekjentskapskretsen" grunnet f.eks. flytting. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Tips #42 Meld deg ut av lokale fotoklubben og vas rundt på egenhånd. Man blir nødvendigvis ikke en bedre fotograf, men hvis man ikke liker småfugler på en grein så er dette i det minste en start ! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Gamle bilder er gøy å se på. Spesielt når det er slekt, og/eller steder man kjenner fra virkeligheten. Har sett endel bilder av mine forfedre. Lærere (og samemisjonen) var ivrige fotografer "i gamle dager". Disse bildene skulle jeg gjerne sett.. Høres spennende ut - jeg begynner å få en følelse at bilder bør ha noen år på baken før de kan verdsettes skikkelig. Det gjelder også mine; hvis de kan verdsettes, da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Tips #42 Meld deg ut av lokale fotoklubben og vas rundt på egenhånd. Man blir nødvendigvis ikke en bedre fotograf, men hvis man ikke liker småfugler på en grein så er dette i det minste en start ! Da er du med i feil fotoklubb En god fotoklubb godtar at medlemmene er forskjellige og gjør ting på sin måte. Endret 14. desember 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 At inspirasjonen går i bølgedaler av forskjellige årsaker er helt naturlig - av og til har man godt av en avslappet pause, inspirasjonen kommer ofte tilbake av seg selv når tiden er inne. Har inspirasjonen dalt kan forsøk på "tvangstilbakeføring" i enkelte tilfeller føre til motsatt effekt enn ønsket, så man bør ofte heller ta tiden til hjelp og la den komme tilbake av seg selv. Tor Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Tips #42 Meld deg ut av lokale fotoklubben og vas rundt på egenhånd. Man blir nødvendigvis ikke en bedre fotograf, men hvis man ikke liker småfugler på en grein så er dette i det minste en start ! Da er du med i feil fotoklubb En god fotoklubb godtar at medlemmene er forskjellige og gjør ting på sin måte. Det er vel ikke akkurat det som har gjort at flere har meldt seg ut av den "offisielle" og dannet en ny, mest at blir bare møte med kaffe og pjatting og ironien er selvsagt at den nye som nærmer seg vel 2 mnd snart har ikke tatt ett eneste bilde. Jeg og en annen klubbmedlem har istedet hengt sammen siden i sommer og har blitt noen tusen bilder så det hjelper vel ikke å syte men istedet komme seg ut på egenhånd. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Fin artikkel, trengte den nå. Off-topic: hun som er på bildet under punkt 10, har virkelig gjort business av stock-bilder. Jeg ser henne OVERALT. Hjemmesidene til JapanPhoto, reiseartikler i VG/DB, annonsebilag i posten, diverse nettreklame etc. Lenke til kommentar
g0ry Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 11. Oppsøk nye erfaringer, spirituelle opplevelser eller i det mest "ekstreme", utforsk psykadeliske substanser, hvis det føles riktig og trygt for deg o_O Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 11. Oppsøk nye erfaringer, spirituelle opplevelser eller i det mest "ekstreme", utforsk psykadeliske substanser, hvis det føles riktig og trygt for deg o_O Og ende opp som Syd Barret, Peter Green, Curt Cobain med flere? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Ja spør Peter Green hva han drev med 20-30 år før han dukket opp på Notodden Bluesfestival... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg