Dapp47 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hei! Jeg er på leting etter ett support system som gjør at jeg lett kan lagre support hendvendelser og søke opp på de senere. Det skal være enkelt og bruke, kjapt og putte inn hendvendelser og samtidig være lett og søke de opp igjen senere. En fin ting er også om man kan lage historik etter vær enkelt bruker/klient. Kom gjerne med tips og erfaringer på forskjellige sytsemene. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 http://www.otrs.com/, men du ser kanskje etter et mindre omfattende og lokalt/offline system? Lenke til kommentar
desi-bruker Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Enkel og god open source løsning som kan fungere: http://osticket.com/ Her kan både bruker legge inn henvendelse, eller så kan supportmedarbeider legge inn henvendelse selv. Har brukt den løsningen i en liten periode, sluttet bare fordi det ikke var behov lenger, ellers var jeg fornøyd Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Sjekk også http://www.spiceworks.com/ - Gratis verktøy med egne moduler for helpdesk, overvåkning, management ++ 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Her er ikke behovet beskrevet i tilstrekkelig grad til at man kan komme med gode råd. Endret 16. desember 2013 av Snylter 1 Lenke til kommentar
Orpheo Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hei! Anbefaler å ta en titt på supportpoint.no. Vi bruker det i vår bedrift, og er høyst fornøyd med denne løsningen. Alt foregår i nettleseren, og oppsettet tok ikke et døgn engang. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Siden noen mener jeg ikke spesifiserer godt nok hva jeg er ute etter så er det følgende: * Et internt system som gjør at jeg enkelt kan føre opp et problem som kunden har og hvordan den ble rettet. * Det skal være mulig og søke opp igjen problemet, og gjerne filtrere etter bruker også. * Systemet skal være enkelt og utrolig kjapt og bruke. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Hei! Anbefaler å ta en titt på supportpoint.no. Vi bruker det i vår bedrift, og er høyst fornøyd med denne løsningen. Alt foregår i nettleseren, og oppsettet tok ikke et døgn engang. Hvordan ville du beskrevet Supportpoint? Hva driver deres bedrift med? Hvordan har bruken av supportpoint hjelpet dere? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 hjulpet* Support bør ha språkkunnskapen på plass - så sitter jeg å sitte å flire hele arbeidsdagen. Kan du ikke bare sette det opp å prøve da? Tar jo ikke lange tiden å få opp en mini-test miljø lokalt. Husker ikke hva det het det jeg ble tvunget til å bruke tidligere, men et av problemene var at forskjellige kundebehandlere la ting under forskjellige kategorier; f.eks en la det under "Kategori 1" mens en annen la det under "Kategori 41" pga. de kunne gått for begge. Så det jeg egentlig vil si; hjelper lite med gode søkeverktøy og slikt hvis man ikke behandler data likt og korrekt. Har retningslinjer for hva som skal i hvilke kategorier. Lenke til kommentar
Orpheo Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Supportpoint er enkelt å bruke. Når brukeren sender inn en sak til [email protected], får jeg saken rett inn på Utildelte hendelser. Vi er flere som jobber på support her, så vi plukker saker fra denne gruppen. Jeg jobber i en supportavdeling for en større bedrift (70+ lokasjoner, flere tusen brukere og klienter) og vi er 8 personer på denne avdelingen Det som er et stort pluss (vi har over 30000 hendelser løst) er søkemotoren. Denne gjør akkurat som du ønsker + litt til. Du kan søke på kategorier, brukere, eller bare skrive i søkefeltet "Outlook henger seg". Vi kan da dra fram eldre saker, og se hvordan vi løste dette. På presentasjonen ble vi fortalt at Komplett, Get og nesten en tredjedel av Norges kommuner bruker dette. Er mange fler, men er disse jeg husker her og nå. Antall saker vi har fått inn har økt en god del i det siste, men vi har alltid hatt god kontroll pga dette programmet. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Hehe, skal øve meg litt mer på norsken Høres kjempe bra ut! Vi er en mindre bedrift og er foreløpig bare 2 stk på Drift. Har hatt en liten prat med supportpoint og skal få en introduksjon i morgen. Gir tilbakemelding etter jeg har testet ut dette! :-) Spennende lærlingoppgave dette. Finne og velge et support system og begrunne det. Har prøvd ut ett par systemer men ikke funnet noen jeg er helt fornøyd med enda så er spent på i morgen. Endret 16. desember 2013 av Dapp47 Lenke til kommentar
Orpheo Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Høres bra ut! Gikk temmelig kjapt det der. Si ifra hva du synes, så får andre som klikker seg inn se din mening og hva dere evt. ender opp med. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Systemet ser jo utrolig bra ut og virket veldig brukervennlig, men prisen var veldig stiv. Lenke til kommentar
Eirik Leirgulen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hei, Har benyttet Zendesk og desk.com . Begge disse er veldig bra. Zendesk koster litt mer og har et større økosystem med plugins etc. PS! Zendesk har en meget rimelig utgave til små bedrifter som kun trenger 3 agenter. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hvor stor er bedriften? Hvor mange brukere, hvor mange jobber med support, jobber dere prosesstyrt? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 Hvor stor er bedriften? Hvor mange brukere, hvor mange jobber med support, jobber dere prosesstyrt? Bedriften rommer totalt 8 ansatte hvor 2 av oss sitter på drift/support. For øyeblikket tar vi bare supporten som den kommer og fikser ting fortløpende så er vel ikke prosesstyrt. Vi har ca 220-230 brukere foreløpig. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 OK, da har jeg dessverre ikke noen konkrete tips å komme med. De systemene jeg er kjent med blir nok litt overkill for deres del Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2013 OK, da har jeg dessverre ikke noen konkrete tips å komme med. De systemene jeg er kjent med blir nok litt overkill for deres del Skjønner. Det vi mest er innterresert i er et internt system vi kan bruke som gjør at vi enkelt kan finne ut hvordan den andre løste problemet ved og enkelt søke opp tidligere problem, og se hvilke problemer som går igjen o.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå