Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Support system


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på leting etter ett support system som gjør at jeg lett kan lagre support hendvendelser og søke opp på de senere.

 

Det skal være enkelt og bruke, kjapt og putte inn hendvendelser og samtidig være lett og søke de opp igjen senere. En fin ting er også om man kan lage historik etter vær enkelt bruker/klient.

 

Kom gjerne med tips og erfaringer på forskjellige sytsemene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden noen mener jeg ikke spesifiserer godt nok hva jeg er ute etter så er det følgende:

 

* Et internt system som gjør at jeg enkelt kan føre opp et problem som kunden har og hvordan den ble rettet.

* Det skal være mulig og søke opp igjen problemet, og gjerne filtrere etter bruker også.

* Systemet skal være enkelt og utrolig kjapt og bruke.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Anbefaler å ta en titt på supportpoint.no.

 

Vi bruker det i vår bedrift, og er høyst fornøyd med denne løsningen. Alt foregår i nettleseren, og oppsettet tok ikke et døgn engang.

 

 

 

Hvordan ville du beskrevet Supportpoint? Hva driver deres bedrift med? Hvordan har bruken av supportpoint hjelpet dere?

Lenke til kommentar

hjulpet* Support bør ha språkkunnskapen på plass - så sitter jeg å sitte å flire hele arbeidsdagen.

 

 

Kan du ikke bare sette det opp å prøve da? Tar jo ikke lange tiden å få opp en mini-test miljø lokalt.

 

Husker ikke hva det het det jeg ble tvunget til å bruke tidligere, men et av problemene var at forskjellige kundebehandlere la ting under forskjellige kategorier; f.eks en la det under "Kategori 1" mens en annen la det under "Kategori 41" pga. de kunne gått for begge. Så det jeg egentlig vil si; hjelper lite med gode søkeverktøy og slikt hvis man ikke behandler data likt og korrekt. Har retningslinjer for hva som skal i hvilke kategorier.

Lenke til kommentar

Supportpoint er enkelt å bruke. Når brukeren sender inn en sak til [email protected], får jeg saken rett inn på Utildelte hendelser. Vi er flere som jobber på support her, så vi plukker saker fra denne gruppen. Jeg jobber i en supportavdeling for en større bedrift (70+ lokasjoner, flere tusen brukere og klienter) og vi er 8 personer på denne avdelingen

 

Det som er et stort pluss (vi har over 30000 hendelser løst) er søkemotoren. Denne gjør akkurat som du ønsker + litt til. Du kan søke på kategorier, brukere, eller bare skrive i søkefeltet "Outlook henger seg". Vi kan da dra fram eldre saker, og se hvordan vi løste dette.

 

På presentasjonen ble vi fortalt at Komplett, Get og nesten en tredjedel av Norges kommuner bruker dette. Er mange fler, men er disse jeg husker her og nå.

 

Antall saker vi har fått inn har økt en god del i det siste, men vi har alltid hatt god kontroll pga dette programmet.

Lenke til kommentar

Hehe, skal øve meg litt mer på norsken :)

 

Høres kjempe bra ut! Vi er en mindre bedrift og er foreløpig bare 2 stk på Drift. Har hatt en liten prat med supportpoint og skal få en introduksjon i morgen. Gir tilbakemelding etter jeg har testet ut dette! :-) Spennende lærlingoppgave dette. Finne og velge et support system og begrunne det. Har prøvd ut ett par systemer men ikke funnet noen jeg er helt fornøyd med enda så er spent på i morgen.

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

Hvor stor er bedriften? Hvor mange brukere, hvor mange jobber med support, jobber dere prosesstyrt?

 

Bedriften rommer totalt 8 ansatte hvor 2 av oss sitter på drift/support. For øyeblikket tar vi bare supporten som den kommer og fikser ting fortløpende så er vel ikke prosesstyrt. Vi har ca 220-230 brukere foreløpig.

Lenke til kommentar

OK, da har jeg dessverre ikke noen konkrete tips å komme med. De systemene jeg er kjent med blir nok litt overkill for deres del :)

 

Skjønner. Det vi mest er innterresert i er et internt system vi kan bruke som gjør at vi enkelt kan finne ut hvordan den andre løste problemet ved og enkelt søke opp tidligere problem, og se hvilke problemer som går igjen o.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...