j0achim Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Hei godtfolk! Er det noen der ute som vet hvilke muligheter som eksisterer for kabinetter for 4 stk skjermkort. nå har det seg slik at slottene på dette hovedkortet sitter veldig tett, så det blir nødvendig å bruke PCI-E risers, som også fører meg med til at jeg var litt svak i ett øyeblikk jeg var innom en PC butikk og plukket med meg 2 stk ASUS Radeon R9 280X MATRIX disse bruker 3 slotter hver, når jeg kjøpte de tenkte jeg vel vel det går helt sikkert fint, men akk nei, totalt sett må jeg bruke 2x3 + 2x2 = 10 slots, ei kan de være direkte etter hverandre da hovedkortet (ASUS P9X79PRO) har PCI-E portene så og si etter hverandre. Ganske spesifikke ønsker og krav som må oppfylles dessverre hvilket er hvorfor jeg spør her om det er noen andre som har erfaring eller kan gi meg en pekepinn på hvor jeg eventuelt kan se etter kabinetter som har mer muligheter enn standard kabinett, åpen løsning er fult mulig, sitter med en Coolermaster test benk for øyeblikket, men liker ikke at skjermkortene som veier ett lite tonn hver hviler på nærmest fyrstikk løsning snikret sammen på 10 minutter. Samt bruker jeg vannkjøling som blir også knotete på testbenken som i seg selv har bare plass til HK, PSU, Disk og Drev. Også hengt opp på denne rammen jeg snikret sammen. Kan nevne at jeg hadde maskinen montert i ett Fractal Design XL kabinett men varme ble ett stort problem da kortene i kabinett, selv med begge dører av (samt prøvd med på) og 2vifter à 100m3/time klarte selv å bytte ut luften godt nok, både med og uten dører. Kortene kom fort opp i 95 grader med intensiv jobb. /j0achim Endret 13. desember 2013 av j0achim Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Har kommet over en kar som produserer "mining rig" kabinett. Passer utmerket til mitt bruk. Side forøvrig her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå