Gjest Bruker-325285 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Skal få en gammel gaming pc av onkelen min, og den har jeg tenkt og bruke til en minecraft server, og jeg vil helst ikke bruke Hamachi, kun sånn at pc'n går 24/7 og jeg og mine venner kan koble oss på når som helst. Har ingen anelse om åssen jeg skal åpne porter eller hva jeg skal laste ned eller noe som helst egentlig, kan bare sette opp med Hamachi. Er ikke helt sikker men mener den har 1tb hdd og 4 eller 8 gb ram, det andre husker jeg ikke nå i farten. Kommer til og max være 5-10 stykker på den om gangen, er i værste fall 4 gb ram lite? er ikke kresen men vil helst ha så lite lagg som mulig og har ikke tenkt og investere mer, er bare til meg og mine venner. Har også en linje på 70mbps ned og 5mbps opp (ifra get) kan oppgradere til 10mbps opp for 39,- ekstra i måneden men har ikke hatt bruk for det. Og kan en bærbar Packard bell med 8gb ram funke som server pc? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm, velg rutern du bruker, og deretter Minecraft. Når du koble deg opp mot serveren så må du bruke IP-en til maskinen som hoster (cmd>ipconfig, se etter IPv4). Om de du skal spille sammen med er utenfor lokalnettverket ditt, så må de bruke din eksterne ip, som du finner her: http://whatismyipaddress.com/. Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Akk. gjort dette, du må åpne port 25565 om jeg ikke husker feil i nettverket, om du har Fiber så blir dette mye styr Min server IP: 83.243.248.191 om du derimot ikke har fiber og kun en router så går du inn på 192.168.0.1 (eller det routeren sin IP er) også åpner du porten der finner veileder for din router på nettet Lenke til kommentar
Gjest Bruker-325285 Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg fant det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå