Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Reklamasjon; dårlig lydisolasjon

Potissimus

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå bodd i en nykjøpt leilighet i snart et halvt år, og har opplevd vesentlige og irriterende mangler. Dette er en leilighet i et leilighetskompleks, der hver leilighet er selveid. Problemet er at jeg opplever urimelig støy både over meg, når naboen går i gulvet og trekker i doen, ved siden av meg grunnet en hund som bjeffer konstant, og utenfor, da det pågår noe arbeid knyttet til en bedrift.

Først tenkte jeg ikke så mye på det, da jeg under visningen spurte megler regelrett om lydisolasjonen og den var visstnok god ifølge hun. Men dette holder ikke mål. Hunden er lett å fikse, men når det gjelder lyd fra naboen som går, såkalt trinnlyd, og bråk utenfor ødelegger dette nattesøvnen min (sover med ørepropper i skrivende stund) og hindrer rekreasjon.

Leiligheten ble bygget i 2002, og er av betong. Støy fra utsiden kommer gjennom vindu og dører (sover ved et vindu). Når det er lukket er jeg i stand til å høre skrittene til jenter i høyhæler, samt dialoger utenfor.

Jeg blir rett og slett gal av bråket. Det jeg lurer på er hvilke rettigheter jeg har, samt hvilke muligheter jeg har for å få fikset dette?

Takk på forhåns til behjelpelige sjeler her inne :)

Endret av Potissimus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...