ForumTrollet123 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Sliter med dårleg nett. Når feks eg speler cod mw3 eller fifa oniline + at nokon mobiler er innpå så er det umulig å spele ps3. Det laggar alstå så mykje. Routeren vår er veldig gammel og eg har lurt på om det er det som er problemet. At me kanskje bør vurdera å kjøpa ny. I så fall nokon tips til routerer?. Det hadde vert greit å få dette i orden før eg kjøper gaming pc. Trenger all denn hjelpen eg kan få. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-325285 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Først må du gå inn på http://www.speedtest.net/ så du kan skjekke internettet ditt! er det under 5mbps ned og 5mbps opp vil jeg på det sterkeste anbefale deg og kjøpe et bedre nett, anbefaler over 20mbps ned og 10mbps opp! Men vis du har et bedre nett en det jeg nevnte, og det er kun du som krever bedre nett, vil jeg anbefale deg og kjøpe 1 eller 2 ethernet kabler! da har det ingenting og si på routeren. de plugger du bare inn i routeren og plugger den inn i ps3/pc. Vis du skal kjøpe deg en ny router trenger du ikke bruke allverden med penger på det, jeg har 70mbps ned og 70mbps opp, og jeg har en jensen router til 349,- som funker optimalt. Men vil du ha det beste av det beste burde du kjøpe en 5ghz router! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Du kan jo fortelle oss hvilket modem du har, linjehastighet og hvilken router. Eks: Linksys WRT54GL Problemet kan være relatert til stabilitet og det kan være skapt av båndbreddebruk (maksing av linje). Endret 13. desember 2013 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
ForumTrollet123 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Her er bilde når eg tok testen Endret 13. desember 2013 av ForumTrollet123 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) 1.9Mbit ja Tror ikke du skal forvente deg all verden av det. For å si det på en annen måte, 1.9Mbit er veldig lite idag. Min bror har omtrent det samme (Bor langt unna sentral), og det er helt håpløst. Endret 13. desember 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
ForumTrollet123 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Må vell kjøpe ny router då? Nokon som har tips til einbra som ikkje koster alt for mykje? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Må vell kjøpe ny router då? Nokon som har tips til einbra som ikkje koster alt for mykje? Er ikke sikkert ruteren er flaskehalsen. koble deg direkte til modem og kjør en test. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hjelper ikke å kjøpe ny router dersom du har lav hastighet fra ISP. Hvilken leverandør har du? Hvilket abonnement har du? Får du internett via telefonlinje eller kabel-TV? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Skal du ta denne testen så prøv igjen med noe som er KABLET til routeren din for å få mer nøyaktig resultat. 1 Lenke til kommentar
ForumTrollet123 Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Tok denne testen på mobilen min. Kan prøve ogta den på data for der er det kabel inn i routeren. Me har hatt den samme routeren og abonomanget i sikkert 7-8 så det er ganske gammelt. Lenke til kommentar
ForumTrollet123 Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Her er blde når eg tok testen på data med i kabel inn i routeren Her er blde når eg tok testen på data med i kabel inn i routeren Her er blde når eg tok testen på data med i kabel inn i routeren Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Hvor bor du? bor du litt avsidesliggende til? Vet du hva slags hastigheter du kan få? Du kan f.eks gå inn her http://metrolive.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Tast inn fasttelefon eller adressa di, og sjekk hva maks hastighet du kan få. Endret 14. desember 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Upload fra mobil på 1.0 og fra kablet PC på 0,37? Hvordan måler du? Kobler du fra alle andre enheter, også trådløse, slik at det kun er du på nett når du tester? Hvis du ikke gjør det, blir det feil resultat. Du har heller ikke opplyst om hvilket abonnement du har. Dersom du har 2/1, ser dette rimelig ut. Har du 40/10, er noe feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå