Plaid Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Som tittelen sier har CPU kjøleren min tatt kvelden etter ca 3 harde år. Den måtte dessverre avslutte med å lekke i tillegg. Jeg har tømt maskinen for strøm og latt den stå, jeg kan se at det har rent noe væske i porten til blant annet skjermkortet. Hva gjør jeg med væsken? Tørker det bort med en klut? La det fordampe? Er portene og hovedkortet i risiko for å bli ødelagt av dette? Endret 12. desember 2013 av Plaid Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 La den stå minst en uke, eller legg komponentene i ris 1 Lenke til kommentar
Plaid Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) La den stå minst en uke, eller legg komponentene i ris Jeg hadde planlagt og gjøre som du annbefalte, desverre dro jeg vekk og har ikke hatt tid til å se på PCen før nå. Tatt ting fra hverandre og tatt en titt. Hovedkortet er rimelig vått fra kjøleren. Jeg tar nå den i ovnen på 40 grader for å fordampe det vekk. Men er kjølevæske "fordampbart." Det virker litt tykt. Kan det lede etter det har tørket? Endret 23. januar 2014 av Plaid Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Dersom det blir seigt på kortet, vask det i vann først 1 Lenke til kommentar
Plaid Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Tusen takk for at du tar deg tid til å svare på spørsmålene mine!Det er til stor hjelp.Har noen ekstra siden det ble litt problematisk.Hva med biosen? Den overlever vasken? Vaske kun med vann? eller bruke såpe?Skjermkortet sin kontakt ble også litt seig, hva gjør jeg med det? Endret 23. januar 2014 av Plaid Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hvis kontakten til skjermkortet ble seig så ta en klut med vann og tørk det over helt til det ikke er seigt lenger. Legg gjerne komponentene i ris også i og med at ris trekker til seg fuktigheten av komponentene. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Tusen takk for at du tar deg tid til å svare på spørsmålene mine! Det er til stor hjelp. Har noen ekstra siden det ble litt problematisk. Hva med biosen? Den overlever vasken? Vaske kun med vann? eller bruke såpe? Skjermkortet sin kontakt ble også litt seig, hva gjør jeg med det? Dersom du ikke har gjort noe enda, så kan du ta ut bios batteriet, og så gir du bare hele greia en grundig vask! Anbefaler å la det tørke i ovnen ganske lenge + evnt. ligge utenfor ovnen i ett par dager også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå