Tullballj Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg har et diagnoseprogram for mc som jeg skulle ha oppdatert men får ikke til å kjøre det i win 8. Går det an å kjøre win 98 eller xp fra usb eller ekstern hdd slik at jeg kan få oppdatert det på den måten? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Har du prøvd å starte det i XP-modus? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det går ikke å kjøre 'normal' windows fra en disk/drive tilkoplet usb port. Har med at USB enumereres og resettes slik at mediet forsvinner under os boot . Farstone har laget en løsning som lar deg lage en OS kopi til USB drive og de har mikset til en usb stakk funksjon slik at usb bus resett problemet omgås. XP mode finns ikke til windows 8 , men du kan installere win98/WinXP i en virtualbox og kjøre det gamle programmet der. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det går ikke å kjøre 'normal' windows fra en disk/drive tilkoplet usb port. Har med at USB enumereres og resettes slik at mediet forsvinner under os boot . Farstone har laget en løsning som lar deg lage en OS kopi til USB drive og de har mikset til en usb stakk funksjon slik at usb bus resett problemet omgås. XP mode finns ikke til windows 8 , men du kan installere win98/WinXP i en virtualbox og kjøre det gamle programmet der. Jeg har XP-mode på min maskin. Har 8.1. Har compatibility mode ned til 95. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg har XP-mode på min maskin. Har 8.1. Har compatibility mode ned til 95. XPMode - VPC7 - virkelig... Jeg har også 8.1 på 3 maskiner. http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/a0a8ccd4-6f54-41bc-b679-7ae23ac1e653/windows-xp-mode-on-windows-8-pro?forum=w8itprovirt http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7 Jeg laste ned å prøvde å installere . Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Hvordan kjører jeg windows xp med virtualbox? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvordan kjører jeg windows xp med virtualbox? Du starter Virtual Box og installerer XP på den. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Kan tipse om at om du har windows 8, har du Hyper-v også. Då er det berre og aktivere hyper-v og kjøyre ei Xp maskin eller xp-modus frå den. http://www.howtogeek.com/76532/ XP mode i windows 8 Download WindowsXPMode_en-us.exe from Microsoft. You'll need to run the validation tool to prove your copy of Windows is valid. Then use 7-Zip or another archive tool to open the EXE file as an archive. Within that archive, find the "sources/xpm" file within it, and extract that folder to your hard drive. Finally, in the extracted xpm file, you'll find a file called VirtualXPVHD. Rename it with a VHD extension. In Hyper-v , open the VirtualXPVHD virtual machine, and voila! You've got Windows XP Mode (running Windows XP Professional) in Windows 8, no need for the XP license. Endret 13. desember 2013 av sogndal94 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Kan tipse om at om du har windows 8, har du Hyper-v også. Då er det berre og aktivere hyper-v og kjøyre ei Xp maskin eller xp-modus frå den.http://www.howtogeek.com/76532/ XP mode i windows 8 Download WindowsXPMode_en-us.exe from Microsoft. You'll need to run the validation tool to prove your copy of Windows is valid. Then use 7-Zip or another archive tool to open the EXE file as an archive. Within that archive, find the "sources/xpm" file within it, and extract that folder to your hard drive. Finally, in the extracted xpm file, you'll find a file called VirtualXPVHD. Rename it with a VHD extension. In Hyper-v , open the VirtualXPVHD virtual machine, and voila! You've got Windows XP Mode (running Windows XP Professional) in Windows 8, no need for the XP license. Fint dette , men det hjelper lite om man har windows 8 (non pro) som ikke har client hyper-v.Tipset med å pakke ut vhd filen er kjekt , og kan benyttes av andre hypervisorer som kan benytte microsofts vhd versjon fra vpc7. Til sist: Folk må ikke blande sammen xp-mode med en virtuell pc software som kjører en xp installasjon. Xp-Mode i win7 er integrert ala vmware unity til host operativ systemet. Og det derfor fått dette spesielle navnet xp mode slik jeg har forstått det for å presisere den ekstra funksjonaliteten i integrasjon mellom host/guest os. Endret 13. desember 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå