Twinflower Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg prøver å sette opp DynDNS på en router som ikke klarer å finne den eksterne IP-adressen min fordi den står bak fibermodemet. Jeg har prøvd å sette den i DMZ, men fremdeles tror den at 192.168.1.2 er ekstern IP. Hvordan kan dette løses på en fornuftig måte? Router er dlink dir 655, mens fibermodemet er en inteno-sak med ganske få valgmuligheter. Jeg fant ingen måter å sette den opp i "bypass mode" for å la routeren ta seg av trafikkhåndtering mot internett. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hva slags Inteno har du? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Hva slags Inteno har du? VoIP Router FG101R2 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Ser ikke ut som det er noe bridge muligheter på denne... Men hvis du ikke har IP telefon, så kan du egentlig bare fjerne hele boksen og heller kjøpe deg en mediakonverter og koble fiberen i den, og routeren din rett i konverteren... Så har du fjernet hele problemet... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Ser ikke ut som det er noe bridge muligheter på denne... Men hvis du ikke har IP telefon, så kan du egentlig bare fjerne hele boksen og heller kjøpe deg en mediakonverter og koble fiberen i den, og routeren din rett i konverteren... Så har du fjernet hele problemet... Etter litt googling så skal man visst få mulighet til å sette den i bridgemode hvis man logger in som admin. Problemet er at jeg bare har "user"-tilgang, og ikke får WAN-menyen under advanced settings (hvor denne bridgefunksjonen skulle være). http://192.168.1.1/password.cgi skulle visstnok gi en indikasjon på adminpassordet i kildekoden, men jeg klarer i så fall ikke å finne det. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Prøvd admin/admin? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 gjett om Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) er det en måte man kan laste ned et cgi-script uten å parse det? Endret 12. desember 2013 av Twinflower Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hehe.... Nei, da er det ikke mye å gjøre tror jeg, annet enn å enten gjøre som jeg sa i første post, eller prøve med telnet... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) haha! Det var bare å skrive "wancfg.htm" bak IP-adressen og vips så kom man inn på de sidene man ikke "ser" når man ikke er admin. Fikk satt den i bridge nå, så blir spennende å se om det virker. Edit: her er den fulle listen med sider man kan gå direkte til (var her jeg fant wancfg): adslcfg.htmladslcfgadv.htmladslcfgc.htmladslcfgtone.htmlalgcfg.htmlautoscan.htmlautoscancancel.htmlautoscanerr.htmlbackupsettings.htmberrun.htmlberstop.htmlcertadd.htmlcertcaimport.htmlcertimport.htmlcertloadsigned.htmlcolors.cssddnsadd.htmldefaultsettings.htmldhcpinfo.htmldiag.htmldiagbr.htmldiagipow.htmldiaglan.htmldiagmer.htmldiagpppoa.htmldiagpppoe.htmldnscfg.htmlenblbridge.htmlenblservice.htmlfooter.htmlhlpadslsync.htmlhlpatmetoe.htmlhlpatmseg.htmlhlpethconn.htmlhlppngdns.htmlhlppnggw.htmlhlppppoasess.htmlhlppppoeauth.htmlhlppppoeconn.htmlhlppppoeip.htmlhlptstdns.htmlhlpusbconn.htmlhlpwlconn.htmlindex.htmlinfo.htmlipoacfg.htmlippcfg.htmlipsconfig.htmlipsec.htmllancfg.htmllancfg2.htmllancfgbr.htmllancfgmovytel.htmllogconfig.htmllogintro.htmllogo.htmllogo_bulldog.htmllogo_corp.giflogo_tel.giflogobkg.giflogoc.giflogomenu.gifmain.htmlmenuBcm.jsmenuTitle.jsmenuTree.jsnatcfg.htmlnatcfg2.htmlntwkprtcl.htmlntwksum.htmlntwksum2.htmlpassword.htmportName.jsportmapadd.htmlportmapedit.htmlpppautherr.htmlpppauthinfo.htmlpppoe.htmlpvccfg.htmlpvccfgerr.htmlpvcindex.htmlqoscls.htmlquicksetuperr.htmlrebootinfo.htmlredirector.htmlresetrouter.htmlrestoreinfo.htmlrouteadd.htmlrouteremove.htmlrtdefaultcfg.htmlrtdefaultcfgerr.htmlscacccntr.htmlscdmz.htmlscinflt.htmlscintro.htmlscmacflt.htmlscmacpolicy.htmlscoutflt.htmlscprttrg.html"scvrtsrv.htmlsnmpconfig.htmlsntpcfg.htmlstatsadsl.htmlstatsadslerr.htmlstatsadslreset.htmlstatsatm.htmlstatsatmerr.htmlstatsatmreset.htmlstatsifc.htmlstatsifcreset.htmlstatswanreset.htmlstylemain.csstodadd.htmltr69cfg.htmlupdatesettings.htmlupload.htmluploadinfo.htmlutil.jsvoicecfg.htmlvoiceh323cfg.htmlvoicemgcpcfg.htmlvoicesipcfg.htmlvoicestats45.htmlvoicestats52.htmlvpivci.htmvpivcierr.htmlwanadderr.htmlwancfg.htmwlcfg.htmwlcfgadv.htmlwlcfgkey.htmlwlmacflt.htmlwlqos.htmlwlqosedit.htmlwlrefresh.htmlwlsecurity.htmlwlses.htmlwlsetup.html Endret 12. desember 2013 av Twinflower 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Aha! Good! Da har jeg lært noe å..... Fint du klart det da! Ellers så fant jeg dette, men det er i Linux da... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Aha! Good! Da har jeg lært noe å..... Fint du klart det da! Ellers så fant jeg dette, men det er i Linux da... Linux? Det er vel et pythonscript? Anyways, var ikke "bare" å sette den i bridge mode. Må vel gjøre noe i routern også. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 He, den verden der, er jeg ikke godt kjent med dessverre... Så sorry hvis jeg bomma på at man må kjøre scriptet i et Linux miljø...... Skal ikke måtte gjøre noe i routeren egentlig... Kabelen skal stå i WAN porten på routeren og i en LAN port på Intenoen.. Får ikke routeren WAN IP på interfacet? Restart begge boksene? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Begge ble restartet ja, men er usikker på hvordan jeg skal sette opp routern når modem står i bridge. Den må jo ha en IP. Før var det 192... nå må den vel få fra Get, og da må jeg muligens sette opp DHCP mot Get. Får se på det til helga. Eksamen i morgen Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Ja, routeren må stå på Motta IP automatisk/DHCP hvis ikke du har statisk IP.. Men mer skal det ikke være... Modemet ditt i bridge skal sende WAN IP'en direkte til routeren din.. Så modemet blir essensielt usynlig på nettverket ditt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå