Gå til innhold

Ny pc, ca 13 K, M/intel cpu, ati 9800, U/skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å lese meg fram til hva jeg burde sette sammen, men jeg kjører meg bare vill i jungelen når jeg konsentrerer meg her.

 

Pc`en skal kun brukes til spilling (nyere spill), og skal ikke OC.

 

Jeg har prøvd å lese meg fram til hvordan minne jeg burde bruke, og jeg vil gjerne på en maskin med dual ram brikker (om det går i budsjettet).

 

Trenger alt U skjerm, men mus, tastatur, dvd-rom og kabinett skal jeg vel alltids klare å finne selv, så la det bli igjen litt penger :)

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på det oppsettet for det første ville jeg kjøpt en 2,4 istedenfor en 2,6.

og når det gjelder minnet har du bomma fullstendig,minimumskravet er 3200 brikker, men skal du klokke denne bør det vere 4000 brikker.

2700 brikker er uhørt.

Fx 5600 kortet er heller ikke noe å skriv hjem om, men det går.

Dette er ikke for å kritisere , men måtte bare si dette spes pga rambrikkene :wink:

Lenke til kommentar
Her finner du en bra spillepc til 13k. Det er riktignok en AMD basert maskin, men den gjør nok nytten likevel.

 

Det stemmer, men den maskinen har skjerm og jeg vil ikke gå for amd (denne gangen, har det i min nåværende pc), pga ett lite flimklipp jeg lasta ned fra Tom`s Hardware.

 

Der spilte de Q3 med to forskjellige pentiumer, og to forskjellige amd cpu`er. Denne testen er btw 2 år gammel. Når de tar av vifta fra Pentiumene, så overlever prosessoren, når de tar av vifta fra amd`ene, så brenner begge opp.

Filmen heter THG_CPU_Cooling men husker ikke hvor på url`en jeg fant linken.

 

Jonki, takker og bukker tror jeg går for den med de anmerkningene Snekker`n hadde (med ett 9800 skjermkort). :yes:

Lenke til kommentar
Og hva er sannsynligheten for at man tar av vifta mens maskina står på?

Og sjangsen for at den faller av er rimelig liten.

 

Ja du sier noe der, men det er mere en prinsippsak.

Hvorfor kjøre lada (som ikke akkurat er kjent for kvalitet), når man kan kjøre med asiatiske biler (som har relativt god kvalitet).

 

Ok, ytelsen er kanskje ikke like bra på Pentium, men det får så være.

 

Taz, ja det var den sida (gadd bare ikke lete i sta ) :)

Lenke til kommentar
hvorfor skal du ikke OC? bare lurer...

 

Fordi jeg er HW nybegynner av dimensjoner.

Det vankeligste jeg har gjort i en datamaskin er å skifte skjermkort og harddisker. Det sier jo nok om hvor mye peil jeg har :wink:

 

og OC er ca like vanskelig som og bytte en hardisk, hvis du vet hva en bios er kan du oc. Det er bare å prøve seg fram og hvis Pcn ikke vil starte tar du UT batteriet på Hket(da blir alt i biosen normalt) og så prøver du bare på nytt :) og ikke OC en egenbygd pc kan jeg ikke se noe vits i!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...