Poor Leno Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Vi sitter på Egon i Trondheim med en kopp kaffe. Det er påfyll på kaffe her, men vi er uenige i hva dette innebærer. Betyr det at vi kan fylle på kaffe kun én gang ekstra, eller er påfyllet uendelig? Hjertelig takk for svar! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Så lenge dere sitter og spiser. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Vi er fanget i en storm, så vi kom bare for kaffe ikveld! (Hadde akkurat spist mat et annet sted.) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) en stk påfyll. refferanse: http://www.egon.no/menyen#cat489 Endret 12. desember 2013 av Evelen! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Se der ja! Det enkle er ofte det beste. Vi har lett over hele internett uten å finne svaret! Takktakk! Er det noen som har en formening om hvorvidt dette er en generell regel? Endret 12. desember 2013 av Poor Leno Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Gjerrig å ikke tillate mer enn 1 påfyll, når 99% nøyer seg med den ene. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Med brus er det iallefall "uendelig" påfyll. -- Nei vent, tenker på Fridays jeg. Endret 12. desember 2013 av Slimda Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det er vel ansatte i restauranten? Hadde det ikke vært lettere å spørre en av dem? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Slimda Skrevet 12. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. desember 2013 Det krever sosial kontakt med andre personer enn de man kjenner. Uhørt. 14 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det er jo forskjellig fra bedrift til bedrift. Spør. Har vært flere steder hvor det betyr en gang. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Etter min mening, om det er påfyll så kan du ta så mye du vil. I dette tilfellet var det ikke påfyll, men "en påfyll". Noe som for øvrig er en grammatisk feil. For det første bøyes ikke påfyll på den måten (et påfyll - påfyllet - påfyll - påfyllene), for det andre burde tallordet "ett" vært brukt: kaffe med ett påfyll. Med forbehold om at det at jeg ikke drikker kaffe gjør meg inhabil til å svare på spørsmålet. Endret 12. desember 2013 av Tåkelur Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det krever sosial kontakt med andre personer enn de man kjenner. Uhørt. Galskap vil eg kalle det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det krever sosial kontakt med andre personer enn de man kjenner. Uhørt. Hvordan bestiller de maten sin uten kontakt med de ansatte? Lenke til kommentar
Rivaille Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hvordan bestiller de maten sin uten kontakt med de ansatte? Bestilling av mat er en mer akseptabel form for sosial interaksjon. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Benytter meg godt av dette på IKEA i alle fall hvor de har gratis påfyll av brus. Vet ikke om dette er en gang eller uendelig men jeg later som jeg er sikker på det siste. Så jeg drikker ofte minst 2 liter og det for 10kr, da får man med en pølse God pris Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) På IKEA var det bare ett påfyll når jeg var der, men det er lenge siden. Benytter meg godt av dette på IKEA i alle fall hvor de har gratis påfyll av brus. Vet ikke om dette er en gang eller uendelig men jeg later som jeg er sikker på det siste. Så jeg drikker ofte minst 2 liter og det for 10kr, da får man med en pølse God prisBare vent, neste gang koster det sikkert en hundrelapp å komme seg på toalettet. Endret 12. desember 2013 av Tåkelur Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Det er vel ansatte i restauranten? Hadde det ikke vært lettere å spørre en av dem? Vi anså det slik at om vi spurte en av de ansatte, så hadde et negativt svar til antall ganger med påfyll betydd ikke mer påfyll! Da er det bedre å spørre her først og håpe på bedre svar! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Planen var altså å få klarsignal til et ubegrenset antall påfyllinger her, og i fall en ansatt protesterte skulle du si "men diskusjon.no sa at det var greit". Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 Selvsagt ikke! For der første var vi uenige i hva som var normen her i Norge! I USA er der stort sett masse påfyll på sånne steder! Det er greit nok at Egon bare har en påfyll. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Det er i utganspunktet ingenting i definisjonen av ordet "påfyll" som indikerer at påfyll berre gjelder ein gong. Men som påpeikt tidligare så har Egon ordnet dette med å sjølv spesifisere kva som var meint i menyen. Dersom menyen ikkje spesifiserer eit bestemt antall med påfyll så gjeld nok dei samme "reglane" som for ein buffet. Du får ikkje ta med påfyllet ut av resturanten, og du får ikkje meir påfyll enn det du faktisk har tenkt å konsumere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå