Gå til innhold

Windows + bios klokke virker ikke skikkelig

zir

Anbefalte innlegg

Har et Asus maximus vi formula, og bios klokken virker ikke. Den står helt stille.

Også i windows så forsetter ikke klokken seg når pc er av. Må alltid inn å oppdatere klokken via internett. Er det CMOS batterie som det er noe galt med?

Kan nok ta den ut får å resette bios, men er tungvint da jeg må ut med hele MB siden jeg må ta av en "Armor". Hvis ikke det er andre måter å resette den på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, kan det være lurt å kjøpe nytt batteri? Har hørt om andre som klagte på batteriet fra rog serien, men vet ikke spesifik hvilket MB det var. Og hvor kan jeg få kjøpt et sånn batteri? clas ohlsen?

Har skiftet noen slike selv, og på de jeg har byttet er det et helt vanlig CR2032, fåes på de fleste elektrobutikker, deriblant Clas Ohlson :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Problemet har nå kommet tilbake ... Skiftet altså CMOS batteriet da jeg startet denne tråden og da fungerte klokka som normalt.

Men nå, rett etter jeg koblet sammen vannkjøling, så begynte den å tulle igjen. Altså ser ut som at den ikke går mens pcen er av. Så må alltid inn på klokken å synkronisere den hver gang jeg slår på pcen.

Er det batteriet som lager dette problemet? Men det er jo godt nytt. Har altså ikke sjangs til å bytte batterie nå pga vannkjølinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...