SteinHe Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Har en 1997 mod c180 som jeg sliter litt med i det siste. Etter at bilen blir varm så mister bilen effekt og jobber hardt med å ikke kveles. DVS. når jeg står stille og skal ta igang eller bare gi på i fart, så begynner den å slite. Virker som den begynner å gå på 3 av 4 sylindre. Hører ett lite smell/klunk også når jeg gir på. Jeg merker ingenting av dette når jeg starter å kjøre fra kald tilstand, da er den helt normal. Ingen tegn til lyder eller "hosting" når den står i Park eller Nøytral heller når det er varm. Virker som om bare dette kommer når den blir varm, og får litt "motstand". Noen som har noen ide på hva det kan være? Har prøvd kondensfjerner uten hell. Olja og frostvæske ser fint ut. Lenke til kommentar
SteinHe Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg bumper denne her litt.Har fortsatt problemer, og det ser ut til å ha blitt verre. Bilen starter ikke lenger. Har ikke kjørt med den siden problemene startet. Prøvde å bytte plugger uten hell...Kan det være coil? Noen som vet :/ Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 om du har fordelerlokk ville jeg åpnet og sjekket om det er irr på kontaktpunktene der. Lenke til kommentar
SteinHe Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Takk for svar, men det er ikke fordelerlokk på denne. Byttet coilene fra en annen bil for å teste og fikk da start. Etter å ha kjørt litt til den ble varm så begynte de samme problemene som jeg skrev om i post 1 igjen... Har søkt meg rundt på nettet og tror kanskje det kan kanskje være PMS/ECU problem. Bilen skal på feilsøking i morgen, så får se om de finner ut noe. Lenke til kommentar
SteinHe Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 Da tror jeg at problemet har blitt løst. Hvertfall for nå. Sjekka litt kabler til coil og den lange greia som går fra coilen til pluggen. Tror det var denne som ikke hadde sittet ordentlig på pluggen. Fant ut at den fungerte helt perfekt når jeg skulle ned til feilsøking, hehe. Men glad for det var billig fiks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå